Het is nu vr maart 29, 2024 2:14 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
witte helm...wo2 duits? 
Auteur Bericht
FreddyB
Bericht 
:P ja tuurlijk dwayne, dan zal de conclusie uiteindelijk zij dat het een chineese vissershoed is uit de ming-dynastie ofzo :lol:


ma aug 14, 2006 8:53 pm
Firefly
Bericht 
Ik vond het opzich wel een goed idee. Je zou dan een tekening kunnen maken van het model van de helm zoals ze op www.german-helmets.com ook doen. Zie voor een voorbeeld de volgende link (linksonder aan de pagina):

http://www.german-helmets.com/HEER%20M1940%20Helmets.htm

Misschien dat het je lukt om een schets van het model te maken. Als ik het model weet kan ik de helm voor je indentificeren.


ma aug 14, 2006 9:05 pm
FreddyB
Bericht 
ja het idee is ook niet gek maar je hebt mij nog nooit zien tekenen :roll: op de genoemde site heb ik al eerder gesnuffeld maar daar kwam ik niets gelijkends tegen.. :(


ma aug 14, 2006 9:21 pm
Firefly
Bericht 
Freddy, ik heb nog even wat verder voor je op het internet gezocht en ik kwam daarbij een helm tegen die wel eens goed hetzelfde als die van jouw kan zijn. Gaat het toevallig om de helm op de volgende foto?

Afbeelding


ma aug 14, 2006 9:22 pm
FreddyB
Bericht 
jaaa die komt verdomd dicht in de buurt... behalve dat er niet zo'n diepe inkeeping onder de bevestigingsnagels zit (of zou dat gezichtsbedrog zijn?)... weet je wat dat voor een helm is?


ma aug 14, 2006 9:28 pm
Rudi
Bericht 
Firefly, is dit de foto die momenteel ook marktplaats staat?


ma aug 14, 2006 9:31 pm
Firefly
Bericht 
Dat is een na-oorlogse Duitse Luftschutz helm.


ma aug 14, 2006 9:32 pm
Firefly
Bericht 
Rudi schreef:
Firefly, is dit de foto die momenteel ook marktplaats staat?

Nee, ik heb de foto van de helm gevonden op de site van een verzamelaar.


ma aug 14, 2006 9:35 pm
FreddyB
Bericht 
oke dat is dan jammer,...het leek me ook al sterk dat het een oorlogs-ding was alleen al omdat er vrijwel niets over te vinden is en het materiaal is vrij ongewoon voor die tijd.. in ieder geval heb ik weer iets meer info om mee verder te gaan...
en los van alles is het een leuk ding wat me best goed staat al zeg ik het zelf :lol:
Citaat:
Dat is een na-oorlogse Duitse Luftschutz helm.

weet je toevallig hoever het na-oorlogs is? ...thanx voor je inzet firefly :wink:


ma aug 14, 2006 9:38 pm
Firefly
Bericht 
Citaat:
weet je toevallig hoever het na-oorlogs is? ...thanx voor je inzet firefly

Er is inderdaad niet veel informatie te vinden over dit type helmen. Wat ik je wel kan vertellen is dat dit type helmen rond de jaren '50 werden ingevoerd en tot ongeveer laat jaren '70 nog zijn doorgebruikt. In ieder geval graag gedaan en nog veel plezier verder met de helm :wink:


ma aug 14, 2006 9:52 pm
FreddyB
Bericht 
Citaat:
In ieder geval graag gedaan en nog veel plezier verder met de helm

met de invoering van de helmplicht voor fietsers heb ik in ieder geval alvast een uniek exemplaartje :lol:


di aug 15, 2006 9:38 am
Gefreiter Jamme
Bericht 
[img][img]http://i212.photobucket.com/albums/cc133/asconadriver/115-s-320-matt.jpg[/img]

[/img]Afbeelding
Afbeelding
[img]

Is het zoiets?[/img]


vr okt 05, 2007 7:06 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group