Het is nu vr apr 19, 2024 1:00 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Bunkers 
Auteur Bericht
dennisb
Bericht Bunkers
Zouden er nog ergens Bunkers staan waar nog nooit iemand van heeft gehoord of heeft gezien, dus nog niemand die er bij is geweest of zijn alle bunkers al bekend en zijn alle bunkers al eens bekeken ?! :roll:

jullie mening..


wo aug 09, 2006 10:13 am
Dutch-Lion
Bericht 
lol...vast wel. Er worden soms nog bunkers opgegraven of gevonden. Ik heb hier verderop bij de haven achter wat dijkes nog een aantal bunkers liggen. Deze zijn wel bekend bij een aantal mensen, maar helemaal verlaten. Super zonde als je het mij vraagt, dat ze deze bunkers zo laten wegrotten. Obdertussen zitten ze ook al helemaal onder de graffity enz.


wo aug 09, 2006 11:09 am
-Spitfire-
Bericht 
Het zijn niet de enigste bunkers die onder de graffity zitten jammer genoeg.


wo aug 09, 2006 11:15 am
Weidman
Bericht 
Natuurlijk!

Ik wist een bunker waar sinds het eind van de oorlog niemand meer was geweest. Ik maakte de deur open en zag de skeletten van de SS soldaten aan tafel zitten, in de ene hand kaarten en in de andere hand Schnapps. Bovendien stond er een hele rij K98k's en MP44's in het wapenrek. :mrgreen:

Nee, sorry Heeren, mensen bouwen bunkers, onbekende bunkers bestaan (buiten je dromen) niet...

Groeten, dromend van onbekende bunkers, Weidman


wo aug 09, 2006 11:45 am
Dennis
Bericht 
waarom zijn er dit jaar dan nog meerdere bunkers opgegraven in Normandie, als dat al langer bekend was geweest waren ze al veel eerder opgegraven en blootgelegd.
Of zie ik dat verkeerd, ik denk het niet.
Groeten Dennis


wo aug 09, 2006 12:05 pm
Dutch-Lion
Bericht 
Ja vast Micheal :P


wo aug 09, 2006 12:06 pm
racefiets
Bericht 
Weidman schreef:
Natuurlijk!

Ik wist een bunker waar sinds het eind van de oorlog niemand meer was geweest. Ik maakte de deur open en zag de skeletten van de SS soldaten aan tafel zitten, in de ene hand kaarten en in de andere hand Schnapps. Bovendien stond er een hele rij K98k's en MP44's in het wapenrek. :mrgreen:

Nee, sorry Heeren, mensen bouwen bunkers, onbekende bunkers bestaan (buiten je dromen) niet...

Groeten, dromend van onbekende bunkers, Weidman


Sorry weidman maar dit gebeurt een enkele keer nog wel. Ik moet toegeven de duitsers waren prima in het bijhouden van kaarten maar een enkele keer duikt er wel eens een bunker op die sinds de oorlog niet meer is open geweest. (lees verzand in de jaren direct na het einde van de gevechten) Laatste voorbeeld dat ik me kan herinneren is in de jaren 80. Toen is er een bunker uitgegraven op walcheren waar het 4,7 Pak kanon nog in stond. Foto's hiervan zijn te vinden in een van de boeken van Hans Sakkers. In die periode is er ook een bunker herontdekt waarvan er maar een paar in Nederland staan. Dit was een bunker met een stalen dak. Alle andere bunkers van dat type waren na de oorlog gesloopt voor het ijzer.

Ik moet toegeven de kans dat er nog onbekende bunkers opduiken is klein maar zeg nooit nooit. Op walcheren is een hoop verzand in de duinen en ook bunkers kunnen onder een duin verdwijnen.....


wo aug 09, 2006 12:11 pm
John S.
Bericht 
De kans dat er nog ONBEKENDE bunkers worden gevonden is heel klein tot nihil......
De bunkers in Normandie die onlangs zijn vrijgemaakt waren al lang (sinds WO2)bekend bij de boeren in de omtrek, maar die hadden er geen interesse in....Diegene die de landerijen gekocht heeft wist ook al lang van de aanwezigheid maar wilde het stil houden omdat er anders concurrenten zouden komen die de oprijs van de grond zouden doen oplopen.


wo aug 09, 2006 2:30 pm
Rudi
Bericht 
Dit zou je misschien in de Moermansk streek/poolgebied (Kola Penninsula) nog kunnen aantreffen. Hier ligt het WO-2 materiaal nog voor het oprapen, tevens worden in dit gebied nog zeer regelmatig stoffelijke overschotten van zowel Duitse als Russische soldaten gevonden. Maar sinds dit sinds begin/half de jaren '90 bekent begon teraken, zijn hier al veel half-officieele onderzoeksgroepen bezig geweest en wordt de kans dat je nu nog een ONBEKENDE bunker/schuilplaats aantreft wel steeds kleiner.


za aug 12, 2006 4:03 pm
Dutch-Lion
Bericht 
Zo heb ik ook ooit nog een het verhaal gehoord van iemand die Duits wo2 verzamelde. Hij was op vakantie ergens bij een eiland in Noorwegen bij de bergen en de kust, op een vrij onbekend plaatje. Tot zijn verbazing kwam hij er via de inwoners die daar woonde achter dat er nog aan de kust volgens de bewoners nog een bunker zou liggen. Hij verwachte hier uiteraard niet zo veel van, maar toen hij daar kwam lagen er gewoon nog bunker,s met loopgraven, die nog vollagen met kleding en munitie. Niemand daar in de buurt gaf er aandacht aan, en het is nooit opgeruimd. Hij vertelde mij dat hij dat wel had willen meenemen, maar hij zou niet weten hoe hij die spullen in Nederland had moeten krijgen...


za aug 12, 2006 4:12 pm
dennisb
Bericht 
hoezo dat ?

Kleding mag je echt wel meenemen hoor..

tjah, hopelijk vindt ik nog eens een bunker met wat spul erin :D :roll: :P


za aug 12, 2006 4:51 pm
Dutch-Lion
Bericht 
ik weet niet, hij zal vast wel iets hebben meegenomen...maar het was te veel om mee te nemen..


za aug 12, 2006 5:39 pm
dennisb
Bericht 
damn, dan moet ik er nog maar eens heen!! :P

trouwens was het nog in goede staat ?


za aug 12, 2006 6:17 pm
dennisb
Bericht 
Trouwens ik denk dat er zobiezo nog wel een stuk of 10 Bunkers zijn die na de oorlog niet meer geopend zijn, en die dus nog steeds in het zand of wat dan ook liggen, dus men zal heus nog wel eens bunkers opgraven of vinden in "The middle of nowhere" .


ma aug 14, 2006 1:18 pm
FreddyB
Bericht 
zijn er dan geen lijsten van waar de diverse landen hun stellingen hebben opgebouwd? ik kan me niet voorstellen dat er maar te pas en te onpas een hol blok beton gedumpt werd zonder een soort van goedkeuring van hogerhand...


ma aug 14, 2006 1:33 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group