Het is nu vr maart 29, 2024 10:38 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Russische helm 
Auteur Bericht
Dutch-Lion
Bericht Russische helm
Hallo mensen,

ik heb hier een Russische helm. Ik kan zelf niet afleiden of deze uit de wo2 komt of niet. Misschien dat iemand het mij kan vertellen? Er zit ook nog een rode ster op de voorkant. Hij is wat blauwkleurig (verf laat los en komt lichtblauw te voorschijn. Verder is het binnenwerk bijna weg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voorbaat dank :)


za sep 23, 2006 11:07 am
Dutch-Lion
Bericht 
hmm..niemand?


wo sep 27, 2006 3:28 pm
Mich
Bericht 
Ik denk wel dat deze helm uit WO2 komt.


http://www.keepshooting.com/productimages/militarysurplus/protectivegear/russianwwiihelmet3big.jpg




Groeten, Mich


wo okt 25, 2006 9:57 pm
Dutch-Lion
Bericht 
Hmm, dat is wel een vrij makkelijk oordeel, om het model van de helm te vergelijken met een model uit de wo2. Het Russische model is namelijk nog lang doorgebruikt na de wo2, en ook in Oost-Europese landen. Zover ik weet staan er namelijk geen stempels in, en had ik vernomen van een andere persoon dat de helm inderdaad oost-Europees is en van na de tweede wereldoorlog is. Ik vind een bron alleen nog niet betrouwbaar genoeg, dus ik probeer het nog verder uit te zoeken. Hopelijk volgt er snel meer informatie. Als iemand er meer van weet hoor ik het wel


vr okt 27, 2006 1:13 pm
Dutch-Lion
Bericht 
Waarschijnlijk is de helm na-oorlogs en Tjegisch, gebasseerd op de Russische Ssh-40 helm. Dit was ook mijn eerste oordeel, en dit heeft iemand anders ook zo beoordeeld.


vr okt 27, 2006 5:32 pm
Mich
Bericht 
Oke :). Van zo'n dingen heb ik niet zoveel verstand , maar ik dacht dan toch maar even te helpen :) . Alle hulp is welkom zegt men :P


vr okt 27, 2006 8:23 pm
Dutch-Lion
Bericht 
Jazeker. En de intresse tonen of proberen te helpen, geeft vaak ook jezelf achteraf weer wat kennis ;)


vr okt 27, 2006 9:35 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group