Het is nu di apr 23, 2024 11:32 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Reichsmark 
Auteur Bericht
rammi
Bericht Reichsmark
goeiemiddag allemaal.

Heb hier van mij vader dit biljet gekregen hij vroeg zich dus af wat voor geschiedenis het heeft en eventueel als er nog een waarde aanhangt.

achterkant
http://users.pandora.be/Nava/100_0359.JPG

voorkant
http://users.pandora.be/Nava/100_0360.JPG


Het nummer op het biljet = N.0003249

en ja vertaling zou ook wel leuk zijn hier zijn de kleine lettertjes van de voorkant.

Citaat:
Wer banknoten nachtmacht oder verfälscht oder nachemachte oder verfläschte sich verschafft und in verkehr bringt wird mit zuchthaus nicht unter zwei jahren bestraft


za okt 21, 2006 1:34 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Iets van:

Wie bankbiljetten namaakt, vervalst, nagemaakt heeft of vervalst heeft en in het (betalings)verkeer brengt, wordt met een minimale gevangenisstraf van 2 jaren bestraft.

Iets soortgelijks stond vroeger ook op de nederlandse bankbiljetten.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


za okt 21, 2006 4:57 pm
Profiel WWW
Dutch-Lion
Bericht 
Klopt. Dat is een goede vertaling. Ik denk dat het biljet net even wat te vroeg is voor een originele nazi reichsmark, maar wel een mooi geschiedenis object :)


za okt 21, 2006 5:24 pm
Firefly
Bericht 
Dutch-Lion schreef:
Ik denk dat het biljet net even wat te vroeg is voor een originele nazi reichsmark.

Ik weet niet of het je opgevallen is, maar op de 1e foto zie je toch duidelijk dat er een hakenkruis aanwezig is op het biljet.


za okt 21, 2006 5:36 pm
alexander91
Bericht 
Ik zie het ook hoor :wink:


za okt 21, 2006 8:08 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group