Het is nu vr maart 29, 2024 2:09 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Identificatie van bajonet onbekende herkomst 
Auteur Bericht
JtC
Bericht Identificatie van bajonet onbekende herkomst
Hallo,

Ik vond op de zolder van mijn inmiddels overleden schoonvader deze bajonet.

Afbeelding

Er staat verder geen merk of tekst op.

Ik vraag me af of iemand hem herkent en weet wat voor bajonet het is?

Alvast bedankt!

J


ma okt 30, 2006 10:15 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Helemaal geen merkje of nummer, op geen enkel onderdeel? Niet alleen op het lemmet kijken.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


ma okt 30, 2006 2:29 pm
Profiel WWW
JtC
Bericht 
Hm nee, echt helemaal niet, heb net nog eens gekeken, maar er staat echt helemaal niks op...


ma okt 30, 2006 2:39 pm
panzer85
Bericht 
Duitse ersatz bajonet uit de 1ste wereldoorlog. Werd geproduceerd in diverse varianten. De schede is trouwens vrij zeldzaam.


ma okt 30, 2006 8:41 pm
JtC
Bericht 
Hoi, bedankt. Ja, ik heb er echt geen verstand van: voor mij is het gewoon een oud mes. Zat zelf te denken aan een bajonet uit de 2e WO, maar het is volgens jou dus nog ouder...


ma okt 30, 2006 8:49 pm
JtC
Bericht 
ja ik heb het net opgezocht en gevonden: het is een EB12 Ersatz. Stond te koop voor 215 US Dollars :!:

Correctie, het is geen EB12. Welke EB weet ik niet, maar de bajonet staat nu op Marktplaats te koop. De schede is in ieder geval van FAG makelij. Friedrich August Gobel. Logo is op de achterkant van de schede te zien.


ma okt 30, 2006 10:22 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group