Het is nu wo apr 24, 2024 11:47 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
ik zoek informatie over mijn opa 
Auteur Bericht
sylvana
Bericht ik zoek informatie over mijn opa
wie oh wie kan mij meer vertellen over mijn opa A.J.Kurk geboren08-09-1921 te Rotterdam of weet hoe ik er wel achter kan komen?
mijn opa heeft in Rotterdam in het verzet gezeten.Tot hij moest onderduiken hij was toen tussen de 21 en 25 jaar. nadat ze zijn verraden is hij naar Duitsland overgebracht (waar weten we niet precies) we weten alleen dat er een grote fabriek was . Hij zelf heeft nooit in die fabriek gewerkt omdat hij wonden aan zijn benen had. De chef van die fabriek heeft mijn opa toen in huis genomen. later werd hij naar Westerbork gebracht lopend zijn ze toen naar kamp Vught gebracht maar het kan best zijn dat ze ook nog ergens anders hebben gezeten.vanuit kamp Vught zijn ze weer naar Rotterdam gegaan de terug weg was in 1945.En ik weet dat hij rond augustus 1945 terug was is Rotterdam. Wie kent mijn opa of kent mensen die hem gekend hebben uit die periode?

alvast heel erg bedankt!


ma feb 12, 2007 10:34 am
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Een aantal dingen zijn mischien gemakkelijk om verder te komen bij het zoeken naar informatie: bijvoorbeeld zijn geboortedatum etc. Dit is iets wat van wezenlijk belang is bij het zoeken. Verder is de periode gemakkelijk: hebben we het over '43 of '45: dat maakt een wezenlijk verschil; zeker in de resultaten die je kunt verwachten van je zoektocht. Instanties als het NIOD of het provinciearchief aanschrijven kan ook helpen en verder natuurlijk kenissen en familie zo veel mogelijk lastig vallen met vragen.. :wink:

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


ma feb 12, 2007 2:20 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group