Het is nu di apr 16, 2024 2:42 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Overleden?? Duitsers traceren 
Auteur Bericht
RainbowRob
Bericht Overleden?? Duitsers traceren
De broers van de oma van mijn vriendin hebben tijdens WOII gevochten in de omgeving van Stalingrad. Ze zijn echter nooit uit het oosten teruggekeerd. Ik heb van beide heren alleen hun namen en verder niets. Wie weet of ik desondanks meer over hun te weten kan komen en waar ik dat eventueel zou kunnen zoeken? Alvast bedankt.


za mei 19, 2007 5:22 pm
Roel R
Bericht 
Kijk eens op de website van de Volksbund.


za mei 19, 2007 5:27 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Hier dus:

http://www.volksbund.de/graebersuche/content_suche.asp


za mei 19, 2007 5:52 pm
Profiel
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Ook deze is interessant
http://www.vermisst-gefallen.net/

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


za mei 19, 2007 6:25 pm
Profiel WWW
RainbowRob
Bericht 
Bedankt

Hier kom ik al een stuk verder mee


di mei 22, 2007 12:34 pm
Maurice1976
Bericht 
@super_rop
Als je via Volksbund gegevens hebt gevonden, kun je via http://www.dd-wast.de het dienstverleden opvragen.


di mei 22, 2007 1:40 pm
RainbowRob
Bericht 
Ik heb voor een van de heren inmiddels informatie gevonden. Echter bij alle websites kan ik hun 2 broers niet vinden. Allen raakten vermist aan het oostfront. Wie kan mij verder helpen?

De enige gegevens die ik heb zijn hun naam en geboortedatum:
Lorenz Karl Kuczera 5-2-1914 geboren te Gladbeck
Wilhelm Franz Kuczera 13-12-1916 te Kerkrade.

In beide gevallen kan de z ook een s zijn. Ik hoop dat iemand mij kan helpen zodat de oma van mijn vriendin nog iets over haar broers te weten kan komen.


di mei 29, 2007 8:43 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Je enige hoop is de gegevens achterlaten bij bijvoorbeeld http://www.vermisst-gefallen.net/
en op diverse fora en hopen dat iemand reageerd.
Het kan heel goed zijn namelijk dat de dienstgegevens bij bombardementen aan het einde van Wo2 verloren zijn gegaan en dat tevens ze hetzij een veldgraf kregen of zelfs geen graf. Ook kan het zijn dat ze nog gevonden worden bij de vele opgravingen die momenteel aan het voormalig Oostfront aan de gang zijn.
Zo is een oom van mijn vrouw om het leven gekomen in het Narwa bruggehoofd. Naar alle waarschijnlijkheid is hij aldaar aan de nu Russische zijde op de Nederlandse SS begraafplaats begraven. Deze begraafplaats is simpelweg na de Soviet bezetting verdwenen en bebouwd met flatgebouwen.
Zijn dienstgegevens zijn verloren gegaan in 1945 bij een Geallieerd bombardement.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


wo mei 30, 2007 12:17 am
Profiel WWW
RainbowRob
Bericht 
weet je misschien wel waar ik kan zoeken in welk onderdeel van het leger de heren hebben gezeten?


do mei 31, 2007 5:59 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Als er geen dienstgegevens te vinden zijn is dit haast onmogelijk. Probeer er achter te komen wanneer ze waar gelegerd zijn geweest en dan is je enige mogelijkheid te zoeken welke eenheden daar toen zaten.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do mei 31, 2007 7:10 pm
Profiel WWW
RainbowRob
Bericht 
En daar kom ik alleen achter via de gegevens van de Volksbund enzo? En daar is nu net niets te vinden. Ze zijn het wel op een aantal plaatsen aan het uitzoeken nu maar nog zonder resultaat


do mei 31, 2007 9:47 pm
Harro
Bericht 
Bij de Deutsche Dienststelle kom je er ook wel met de weinige gegevens die je nu hebt, alleen zul je moeten kunnen aantonen dat ze langer dan dertig jaar geleden gestorven zijn, familie bent of toestemming hebt van betrokkenen. Wat zeggen de bevolkingsadministratie in Gladbeck en Kerkrade? Andere mogelijkheid is een email en/of een bezoek aan de pastorie in die gemeenten op zoek naar gegevens.


do mei 31, 2007 10:30 pm
RainbowRob
Bericht 
Bedankt voor de tip Harro. Hoe bedoel je met email sturen naar de pastorie? Wat hebben ze daar voor gegevens dan?


do mei 31, 2007 10:33 pm
Harro
Bericht 
Kerkboeken bevatten gegevens over geboorte, huwelijk en overlijden. Mogelijk is er een melding gemaakt van sneuvelen of vermissing. Met die aanvullende informatie kun je vooruit, o.a. richting Deutsche Dienststelle.


do mei 31, 2007 10:51 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Excuses, maar ik ging er van uit dat gezien de eerdere tips over onder andere de Dienststelle, daar al om informatie verzocht was. :?

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do mei 31, 2007 11:34 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group