Het is nu wo apr 17, 2024 1:24 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 
Nederlandse hospik helm 
Auteur Bericht
HISTORICUS
Bericht Nederlandse hospik helm
Ik heb een vraagje over deze nl helm

Hij is van binnen zwart dat vind ik zo raar verderlijkt de helm wel origineel en oud.
Het bruine binnewerk kwam vaker voor prive ingezet.
Iemand een idee of deze combinatie vaker voor kwam hoor het graag.

Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

mvg


za nov 03, 2007 10:46 pm
koenmarijt
Bericht 
Misschien is het vroeger een BS helm geweest, want die waren zwart, en hebben ze hem overgeverfd :?


zo nov 04, 2007 11:48 am
HISTORICUS
Bericht 
Kan in wo2 gedaan zijn?


zo nov 04, 2007 11:54 am
koenmarijt
Bericht 
Ik weet het niet, zou best kunnen. Maar als ik zo je foto's bekijk zie ik ook zwarte plekjes zitten, waar de verf dus weg is. Dus ik denk zelf, maar ik weet niet wat anderen vinden, dat het een BS helm is, die overgeschilderd is . Alleen heeft mijn helm ( BS helm) nog zwarte binnenwerk, en die van jouw bruinachtig, dat vind ik dus zo interessant. :wink:


zo nov 04, 2007 11:58 am
HISTORICUS
Bericht 
koenmarijt schreef:
Ik weet het niet, zou best kunnen. Maar als ik zo je foto's bekijk zie ik ook zwarte plekjes zitten, waar de verf dus weg is. Dus ik denk zelf, maar ik weet niet wat anderen vinden, dat het een BS helm is, die overgeschilderd is . Alleen heeft mijn helm ( BS helm) nog zwarte binnenwerk, en die van jouw bruinachtig, dat vind ik dus zo interessant. :wink:


Gebeurde dat wel vaker dat het nl leger deze helmen schilderde en in gebruik nam tijdens de mobilisatie of meidagen 40.
Is het niet zo dat er soms voor extra comfort er zelf binnewerken werden in gezet?

mvg


zo nov 04, 2007 12:05 pm
koenmarijt
Bericht 
Sorry, maar dat zou ik niet weten. Misschien dat er mensen zijn op dit forum die hier wel meer van weten, Wilco misschien???

:oops:


zo nov 04, 2007 12:10 pm
koenmarijt
Bericht 
Als ik vragen mag; Waar heb je hem gekocht, of heb je hem gekregen??


zo nov 04, 2007 12:15 pm
HISTORICUS
Bericht 
Via rommelmarkt tis wel interesant om uit te zoeken wat er precies met deze helm gebeurt is ben echt benieud de groene verf is ook precies zo als ie hoort te zijn.


zo nov 04, 2007 12:17 pm
koenmarijt
Bericht 
Had je er veel voor betaald, op die rommelmarkt??


zo nov 04, 2007 12:25 pm
HISTORICUS
Bericht 
koenmarijt schreef:
Had je er veel voor betaald, op die rommelmarkt??


10 euro das niej veel:P


zo nov 04, 2007 12:46 pm
koenmarijt
Bericht 
Ik was even op Markplaats aan het kijken, en ik zag zo'n zelfde helm (ook hospik helm) maar deze heeft groen binnenwerk en zwarte flappen ( binnenkant).

Ben benieuwd of jij nog meer informatie hebt over jouw eigen helmpje...... :wink:

P.s 10 euro voor zo'n helm is niet duur!!


zo nov 04, 2007 3:39 pm
HISTORICUS
Bericht 
Ja heel veel weet ik er niet van ,ik dacht alleen dat hettijdens de mobilisatie en meidagen 40 wel voor kwam dat zwarte helmen over geverft werden in de groene nl legerkleur.
Hoorde ook van iemand dat die helmen gebruikt zijn in de tropen en dat zwarte met de zon glinstering te maken had dat het dna monder warm werd ofzo heb geen idee.

mvg


zo nov 04, 2007 6:33 pm
Jansen
Bericht 
Is het geen Roemeense helm?

Zie: http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/4 ... es203i.jpg


wo nov 07, 2007 2:51 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group