Het is nu do maart 28, 2024 11:05 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Welke legereenheid en evt. meer details 
Auteur Bericht
Ries
Bericht Welke legereenheid en evt. meer details
Ik kreeg van de zoon van een Duitse WO2-veteraan die delen uit vaders fotoboek die met de Eerste Wereldoorlog te maken hebben. Met name de foto’s die tijdens bezoekjes aan Verdun, de Somme en Ieper gemaakt werden, zijn voor mij interessant. Deze foto nam vader tijdens een bezoek aan de regio Verdun van een collega die poseerde voor het monument ‘Le Lion Blessé’. Het monument is ter herdenking van de daden van de 130e Franse Divisie in 1916.

Afbeelding

Foto (c) Richard Heijster

Nu vraag ik me af wat er naar aanleiding van het uniform over de Duitse militair te zeggen valt. De persoon komt niet op andere foto’s, die in mijn bezit zijn, voor en ik ben niet zo thuis in Duitse uniformen uit die periode.
Excuses voor het oversized zijn van de foto en de uitsnede, maar ik weet niet hoe ik dat zou kunnen voorkomen. In dit geval is het zelfs misschien wel prettig. Overigens heb ik de volledige rechten van de foto.

Afbeelding

Detailfoto (c) Richard Heijster


zo nov 04, 2007 3:39 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Omwille van de lay-out toch maar even geresized en gelinkt naar het origineel.


zo nov 04, 2007 4:00 pm
Profiel
Ries
Bericht 
Bedankt Barry, ziet er inderdaad netter uit!


zo nov 04, 2007 5:39 pm
Ries
Bericht 
Overigens, als ik naar het kleine holster kijk, heb ik de indruk dat hij een PP of misschien zelfs een PPK draagt.


ma nov 05, 2007 12:04 am
Pétain
Bericht 
Hoi Richard,
Aan de hand van de foto is er niet heel veel over te vertellen.
De schouderstukken en de'zilveren 'bies rond de kraag, geven aan dat de man de rang van "Unteroffizier"heeft. De omgekeerde V- bies aan de voorkant van zijn Feldmütze lijkt wit te zijn. Dat duidt op infanterie.


zo nov 11, 2007 12:23 am
Ries
Bericht 
Begrijp ik daaruit dat de man 'gewoon' bij de Wehrmacht was?


wo nov 14, 2007 3:47 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Ja zeker.

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


wo nov 14, 2007 8:12 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group