Het is nu vr apr 19, 2024 1:45 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 19  Volgende
Fotovraag Skorzeny commando's 

Moet de executieplek in Henri-Chapelle beschermd en onderhouden worden ?
Poll eindigt op di maart 24, 2009 9:45 am
Ja, het is immers een authentieke locatie 76%  76%  [ 16 ]
Nee, het zou een verkeerd signaal geven naar de slachtoffers van het Nazi-regieme 14%  14%  [ 3 ]
Geen mening 10%  10%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 21

Fotovraag Skorzeny commando's 
Auteur Bericht
Skully
Bericht 
:mrgreen:


zo jan 13, 2008 10:39 pm
Skully
Bericht 
Ik heb net een brief gekregen van Dhr. Schadewitz, de auteur van "Zwichen Ritterkreuz und Galgen".
Hij gaat de Foto's die hij heeft opnieuw uitzoeken. De fout met de gespiegelde foto voor op de kaft was ook voor hem duidelijk.
Belangrijk in zijn brief is zijn bronvermelding.
Hij heeft de namen, foto's en tekst uit de Procesdossiers tegen Skorzeny.
"Records of United States War Crime Trials: USA v Otto Skorzeny et al. July 13 45 - Dezember 12 48"
Wat Billing betreft klampt hij zich vast aan de getuigenverklaring van Deroche; " ... rief der Unteroffizier Schmidt, welchem die Brille eben abgenommen worden war...." .
Dus dat kan nog leuk worden. Gaan we de drie dan toch nog opgraven :shock:


do jan 31, 2008 8:15 pm
John S.
Bericht 
Citaat:
Gaan we de drie dan toch nog opgraven


Dat hoop ik toch niet..... :?

Ik ben wel heel benieuwd naar de verder onderzoeken !!!


vr feb 01, 2008 9:25 am
Skully
Bericht 
"De term Brandeburger Commando is door de schrijver niet goed gebruikt. Omdat deze commando-unit simpelweg niet meer bestond."

Ik heb een dvd in handen gekregen ( met dank aan Stephan) waar filmmateriaal opstaat m.b.t. Ardennenkwestie.
Er is een collega van Billing en Co. te zien maar deze kende ik al als foto.
Hij lijkt heel oppervlakkig op Billing, en in het filmfragment lijkt het alsof hij een bril in zijn handen heeft. In het fragment word geen naam genoemd dus heeft een verdere analyse van deze foto geen toegevoegde waarde.

Wel is deze frequentie te zien. Hebben we het hier over dezelfde
"Brandenburger" of gooi ik nu verschillende begrippen door elkaar.
Of hebben we het hier weer met een fout te maken :?:


Afbeelding

Bon dvd ; "World War II"


Hier nog de collega van Billing en Co. .

Afbeelding


zo feb 10, 2008 10:29 pm
John S.
Bericht 
Ik las in het boek van Pallud ook een stuk over de uitkomsten van de ondervraging van de drie mannen.


zo feb 10, 2008 11:06 pm
Harro
Bericht 
Skully schreef:
Wel is deze frequentie te zien. Hebben we het hier over dezelfde "Brandenburger" of gooi ik nu verschillende begrippen door elkaar. Of hebben we het hier weer met een fout te maken :?:

Wat voor fout dan? Dit gaat gewoon over Erich Brandenburger, de bevelhebber van de 7. Armee - één van de drie legers waarmee de Duitsers aanvielen in de Ardennen.


ma feb 11, 2008 10:26 am
Skully
Bericht 
Jumpmaster had eerder geschreven dat de Brandenburgers waren opgeheven
(ergens heb ik dat nog gelezen) en voor zover ik weet zijn hooguit enkele mensen van de Brandenburgers bij Greif terecht gekomen. Dat zorgt bij mij nu even voor verwarring. :mrgreen:


ma feb 11, 2008 3:46 pm
Skully
Bericht 
Jumpmaster schreef:
Ik las in het boek van Pallud ook een stuk over de uitkomsten van de ondervraging van de drie mannen.

Ik weet alleen dat er behoorlijk paniek was bij de Amerikanen nadat Billing en Co. ze van alles op de mouw had gespeld.
Eigenlijk had Billing met een grijns op zijn gezicht moeten sterven :mrgreen:
Ik hoop trouwens binnenkort de gegevens te hebben van de exacte weersomstandigheden op 23-12-44.
Tijd zonsopgang ed.,eens kijken of we onderbouwd krijgen dat de executie niet 's morgens om 09.30 kan hebben plaats gevonden.
Dat was immers ook zo een punt waar de meningen over verdeeld zijn.


ma feb 11, 2008 3:52 pm
Skully
Bericht 
Harro schreef:
Skully schreef:
Wel is deze frequentie te zien. Hebben we het hier over dezelfde "Brandenburger" of gooi ik nu verschillende begrippen door elkaar. Of hebben we het hier weer met een fout te maken :?:

Wat voor fout dan? Dit gaat gewoon over Erich Brandenburger, de bevelhebber van de 7. Armee - één van de drie legers waarmee de Duitsers aanvielen in de Ardennen.


Erich Brandenberger (July 15, 1892, Augsburg – June 21, 1955, Bonn).
Dus niet Brandenburger, lijkt me. Maar dat terzijde.

Afbeelding

In (deze Nederlandse vertaling van) "Battle of the Bulge 1944" van Robin Cross gaat zo'n beetje alles fout wat fout kan gaan.
We zijn het er toch over eens dat "onze drie" op 17 december 1944 werden opgepakt ??
Ik heb op de kaft de onderschrift van een foto gemonteerd.
Verder staat in het boek een grote foto van Pernass als ze hem aan de paal binden (weer is duidelijk te zien dat ook Pernass geen snor heeft). Bij de foto van Pernass staat;
"Pernass werd gepakt op 18 december 1944, twee dagen na het begin van Herbstnebel, en werd met zijn twee makkers als spion geëxecuteerd.
Ze stierven terwijl ze 'Heil Hitler' riepen"
Was het niet zo dat alleen Billing riep ??
Verder staat in het boek (blz. 88) ;
" Het eerste team van Skorzeny dat in Amerikaanse handen viel, was als autonoom team toegevoegd aan Kampfgruppe Peiper.
Binnen een uur na vertrek werden ze aangehouden en ondervraagd door een MP. Tegenstrijdigheden in hun uitrusting....... ".
De rest lezen jullie maar zelf.
Onze jongens kenden een wachtwoord niet, dus dit team is niet het team dat op 23-12-1944 werd terechtgesteld.
Iets verder staat in het boek (nog steeds blz. 88);
"Een tweede team werd op 18 december opgepakt door Amerikanen bij een wegversperring op de weg die van de kruising in Baunez naa Malmédy leidde. Het team had twee Amerikanen gevangen genomen....
Ook hier stop ik maar met citeren want we weten dat "onze jongens" geen Amerikanen gevangen hadden genomen.
Uit het geheugen weet ik dat in het artikel in "Der Stern" staat dat na Billing en Co. in de nacht van 17 december op 18 december het team met de gevangenen werd gepakt.
Mocht iemand van dit boek de orginele versie hebben help me aan een kopië van de tekst. Ik stuur die dan nog naar de schrijver van het boek met de 2 heren in winterjassen.
Ik heb overigens de weergegevens van December 1944, maar daar kom ik nog op terug.


di maart 04, 2008 7:30 pm
rico
Bericht 
Hey Skully en overige geïnteresseerden! Ik kreeg zojuist pas de link naar dit onderzoek op deze site, vandaar dat ik laat inval. XQZ! Greetzz Rico.


za maart 08, 2008 10:39 pm
David
Bericht 
Goed... En wat is de bedoeling hiervan Rico?


za maart 08, 2008 11:14 pm
rico
Bericht 
.....laat maar... :?


za maart 08, 2008 11:15 pm
Skully
Bericht 
David schreef:
Goed... En wat is de bedoeling hiervan Rico?

Misschien niet meer dan te polsen of er nog leven in de brouwerij is :wink: .


zo maart 09, 2008 12:14 am
Skully
Bericht 
Er was een nieuw filmfragment van de executie op You Tube.
Inmiddels is het filmpje door "You Tube" verwijderd wegens het schenden van de gebruikersvoorwaarden. :?

http://youtube.com/watch?v=0JM4S0npz70&feature=related


do maart 13, 2008 9:45 pm
John S.
Bericht 
Indrukwekkend filmpje.
Was het niet later op de dag? Inderdaad 12 uur?


do maart 13, 2008 11:13 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 19  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group