Het is nu wo apr 17, 2024 12:01 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Kogel identificatie gevraagd 
Auteur Bericht
Shizzle
Bericht 
Maar ik heb dit ding al 9 jaar. En er is geen verandering qua corrosie opgestreden. Maar bestaat er ook een kans dat deze niet meer kan detoneren?

Niemand die hem over wil nemen? Want ik weet niet echt wat ik ermee moet doen. En ik vind het zonde om hem weg te gooien.


zo nov 30, 2008 6:16 pm
racefiets
Bericht 
Shizzle, zou je eens een foto willen plaatsen van de onderkant van het projectiel.?

Zo op het oog is het inderdaad een 2cm projectiel. De exacte herkomst is nu nog niet goed te bepalen. Is het Duits dan zit er zeker springstof of zelfs fosfor in. Is het een Engelse 20mm dan zit er een stalen kern in.

Dat je het zonde vind om hem weg te gooien kan ik op zich wel begrijpen enkel wil je iemand anders met een explosief opzadelen? Stel je voor dat hij alsnog tot ontbranding komt en er lichamelijk letsel is. Hoe voel je je dan? Het beste is om de politie te bellen dat je een granaatje bent tegen gekomen welke je graag wilt inleveren. Hoe de rest gaat hoor je wel van de politie. (andere optie is inderdaad diep water. En dan niet een slootje wat iedere paar jaar leeg geschept word)


ma dec 01, 2008 11:02 am
Pieter F
Bericht 
Ik zou hem gewoon even inleveren bij de politie, wel zo veilig. Dan wordt het tenminste goed opgeruimd. Wanneer je hem ergens in het water gooit blijft er een kans bestaan dat het toch weer wordt gevonden op opgegraven en alsnog schade toebrengt aan iets of iemand. Je geeft zelf ook aan dat je hem twee meter onder de grond gevonden hebt..


ma dec 01, 2008 11:19 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Shizzle, je kan onmogelijk van de buitenkant zien hoever de corrosie al doorgewerkt is naar de explosieve lading. Ik zou zelf het risico voor mezelf en overige in huis levende personen en dieren niet willen nemen in de "hoop" dat er niets mis mee zal gaan.
Buiten dat is het gewoon verboden om dit in je bezit te hebben. Je bent gewoon strafbaar.
Neem het risico niet en neem de adviezen die je hier krijgt ter harte. Het is het gewoon niet waard om risico te lopen.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


ma dec 01, 2008 12:02 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group