Het is nu wo apr 24, 2024 8:50 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Open monumentendag 
Auteur Bericht
IA001
Bericht Open monumentendag
Zaterdag 11 en zondag 12 september a.s. is er de open monumentendag.
Op deze dagen zijn veel monumenten gratis geopend. MAAARRR weet één van jullie misschien ook of er bepaalde verdedigingswerken, vestigingen e.d. uit de tweede wereld oorlog geopend zijn?


do aug 19, 2004 8:46 pm
Bart Geraerts
Bericht 
in ieder geval niet Eben-Emael, maar dit is dan ook een Belgisch fort :)


do aug 19, 2004 9:02 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11910
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Jazeker, bijna allen die geopend kunnen worden. Het thema van monumentendag is nl. Verdedigings- en vestingwerken.
Ik zelf zal op zondag 12 september als gids optreden bij een deel van het verlengde van de IJssellinie in de Betuwe en wel in Bemmel. Althans dat is de planning.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do aug 19, 2004 9:04 pm
Profiel WWW
IA001
Bericht 
Kan je er niet voor zorgen dan dat Eben-Emael opengaat? :mrgreen: 8)


do aug 19, 2004 9:04 pm
OmErta
Bericht 
Weet iemand uit Belgie soms wanneer het bij ons open monumentendag is of valt deze samen met deze van Nederland?

grtz alex


do aug 19, 2004 9:04 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11910
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Helaas is Open Monumentendag een Nederlandse aangelegenheid. Als ik nu in het Europees Parlement zat ipv Provinciale Staten, dan had ik wellicht iets kunnen proberen te veranderen. :wink:

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do aug 19, 2004 9:07 pm
Profiel WWW
Bart Geraerts
Bericht 
Wilco, hier in belgie heb je dat ook hoor, tenminste, in sommige steden en gemeenten, en maar heel af en toe...


do aug 19, 2004 9:09 pm
IA001
Bericht 
Maar je bent wel secretaris (van STIWOT).. heeft de titel "secretaris" geen macht dan in de EU? :lol: :lol:


do aug 19, 2004 9:09 pm
OmErta
Bericht 
In België bestaat dat inderdaad ook hoor maar Bart ik dacht dat dit in heel Vlaanderen op 1 dag was? Maar ja als niemand het weet zal het wel nog niet voor direct zijn en zal ik er nog wel van horen

grtz alex


do aug 19, 2004 9:12 pm
Bart Geraerts
Bericht 
ja dat dacht ik ook... hmz, maar het fort is dan nog toe hoor ;) alleen die opendeur dagen voor het grote publiek en bijna iedere dag voor reservaties


do aug 19, 2004 9:13 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11910
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Mooi Bart, maar daar i het plaatselijk heb ik begrepen. In Nederland is het ieder jaar een landelijke dag.
Helaas Teqero, in Brussel heb ik weinig te vertellen. Ik zal wel eens aan wat touwtjes trekken. Die heb ik er zat :mrgreen:

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do aug 19, 2004 9:14 pm
Profiel WWW
Johan WILLAERT
Bericht 
De jaarlijkse Open Monumenten dag in België is dit jaar ook op zondag 12 September 2004.......
Ik vermoed dat de AntlantikWall in Oostende dan open is.......

Johan


do aug 19, 2004 9:16 pm
Bart Geraerts
Bericht 
mja, kan ook plaatselijk zijn... kweet alleen dat in het dorpje waar ik woonde eens per jaar een monumentendag, of iedere 2, 3 jaar, dat weet ik niet


do aug 19, 2004 9:17 pm
IA001
Bericht 
Zijn er nog bepaalde aanraders die zeker de moeite waard zijn om te bezichtigen? Provincie gelderland heeft de voorkeur, maar andere provincies zijn ook welkom.

PS. Kan iemand me PM'en over hoe je je nickname kan veranderen?


do aug 19, 2004 9:17 pm
Bart Geraerts
Bericht 
as i said... ik woon in belgie en heb geen flauw idee wat er in nederland zoal te bezichtigen valt qua musea...

offtopic: teqero, ik denk niet dat dat gaat, als ik me niet vergis kan alleen een admin dat.


do aug 19, 2004 9:21 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group