Het is nu do maart 28, 2024 4:49 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Bevrijding Soest door 'The Seaforth Highlanders of Canada' 
Auteur Bericht
hansekel
Bericht Bevrijding Soest door 'The Seaforth Highlanders of Canada'
Wie kan mij helpen, voor een vriend uit Nieuw Zeeland, aan gegevens van 'The Seaforth Highlanders of Canada'. Deze pipeband was in 1945 betrokken bij de bevrijding van o.a Soest Bilthoven en Apeldoorn. Mijn vriend herinnert zich dat deze band voorop liep langs hun huis in Soest. Hij zoekt gegevens van dit Britse legeronderdeel en eventueel ook foto's uit 1945. Jullie zouden hem er een groot plezier mee doen.

Hans van Ekelenburg
hansekel@kpnplanet.nl
www.verzetskinderen.nl


di aug 03, 2010 9:36 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Even de topictitel aangepast. Tevens een schopje omhoog en de vraag: wie kan helpen?


ma aug 09, 2010 9:56 am
Profiel
Avatar gebruiker
Jelle Y.

Geregistreerd:
do jul 23, 2009 11:43 am
Berichten: 3092
Woonplaats: Leeuwarden
Bericht 
Ik ben even het boekje "Soesterberg en Omgeving in Oorlogstijd" ingedoken. Daar staan wel wat foto's in van Canadese eenheden die Soesterberg en omgeving hebben bevrijd. Maar of dat Seaforth Higlanders zijn, wordt daarin niet aangegeven.
Het boekje heb ik indertijd bij Van de Ven boekhandel in Soest gekocht en is volgens mij nog leverbaar.

_________________
Jelle
Awards/Persons Editor

"The Navy can lose us the war, but only the Air Force can win it. The fighters are our salvation, but the bombers alone provide the means of victory." Winston Churchill


ma aug 09, 2010 10:24 am
Profiel
hansekel
Bericht 
Jelle Y. schreef:
Ik ben even het boekje "Soesterberg en Omgeving in Oorlogstijd" ingedoken. Daar staan wel wat foto's in van Canadese eenheden die Soesterberg en omgeving hebben bevrijd. Maar of dat Seaforth Higlanders zijn, wordt daarin niet aangegeven.
Het boekje heb ik indertijd bij Van de Ven boekhandel in Soest gekocht en is volgens mij nog leverbaar.


Jelle
Bedankt voor jou informatie. Heb vd Ven gebeld maar het is niet meer verkrijgbaar. Ook niet bij de Hist. Ver. of het museum. Zou jij de foto's willen inscannen en mij mailen? ekelen@hetnet.nl Bedankt. Hans


vr aug 13, 2010 3:29 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
De Seaforth Highlanders arriveerden op 7 april 1945 in Nederland via 's Heerenberg. Op 11 april staken ze de IJssel over en vervolgens via Stroe, Garderen, Voorthuizen, Barneveld en Achterveld. Na 8 april werden ze vanuit Achterveld naar Amsterdam gedirigeerd voor de ontwapening van de Duitsers daar. De route ging inderdaad via Soest.

De Seaforth Highlanders zijn echter geen "pipeband", maar waren bekend vanwege hun "pipeband".

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr aug 13, 2010 4:06 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Jelle Y.

Geregistreerd:
do jul 23, 2009 11:43 am
Berichten: 3092
Woonplaats: Leeuwarden
Bericht 
Hans,
Zal ik dit weekend doen.

_________________
Jelle
Awards/Persons Editor

"The Navy can lose us the war, but only the Air Force can win it. The fighters are our salvation, but the bombers alone provide the means of victory." Winston Churchill


vr aug 13, 2010 4:06 pm
Profiel
hansekel
Bericht 
Wilco en Jelle

Veel dank :P voor jullie medewerking bij bij mijn zoekocht. Ik had ook het idee dat de Seafort Highlanders een onderdeel was met een eigen 'Pipe band' zoals diverse Schotse regimenten hadden. Ik zal jullie informatie doorspelen naar Nieuw Zeeland.

Hans


vr aug 13, 2010 8:03 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group