Het is nu di maart 19, 2024 12:07 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Publicatie / Auteursrechten 
Auteur Bericht
rjajo
Bericht Re: Publicatie / Auteursrechten
Klopt misschien wel wat je zegt, alleen mij vergelijken met een koe vind ik wat ver gaan (BOEEEEE).

Erzullen best (veel ?) NSB-ers geweest zijn die op die partij stemden uit overtuiging maar ik denk als dat 10 % was is dat al erg hoog ingeschat is is mijn vermoeden, dus 90% was dus echt fout !

Wilt niet zeggen dat dat allemaal verraders waren maar toch .....

En kijk naar die foeilelijke docu over die NSB-ers (SS-ers) die laatst uitgezonden is dat zijn toch niet de ergste ??
maar staan wel voor hun ideaal (niet de mijne dus) ff joden inelkaar slaan ze moesten toch weg enz.

Dus toch wel over een kam scheren NSB-ers zijn foute nederlanders !


zo okt 16, 2011 2:27 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht Re: Publicatie / Auteursrechten
Vergeet niet dat de NSB aanvankelijk een Fascistische organisatie was waarbij in aanleg rassenhaat geen primair issue was.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


zo okt 16, 2011 3:12 pm
Profiel WWW
rjajo
Bericht Re: Publicatie / Auteursrechten
Ik houd er van om dingen op scherp te zetten (dat is me bij deze gelukt :)) !

Natuurlijk moet je dingen nuanceren maar je moet ook de dingen in het perspectief van DIE tijd bekijken

Wat betreft jouw zin :

Er zijn zelfs NSB-ers geweest met Joden op zolder.

kan je ook zeggen er zijn zelfs NSB-ers geweest die Joden en verzetsstrijders hebben verraden !

tis maar waar je de nadruk op legt !

Maar ik geef toe dat ik wat door draaf.

NSB en SS noem ik bewust in één adem ik ken namelijk geen enkel voorbeeld van een SS-er die geen lid was van de NSB, jij wel ?

En om op jouw onbeleefde vraag te antwoorden mijn geboortejaar is 1961 :)


zo okt 16, 2011 3:20 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht Re: Publicatie / Auteursrechten
Ik ken inderdaad leden van de Nederlandse Waffen-SS die geen NSB'er waren, velen daarvan woonden in de grensstreek in het Oosten van het land of net over de grens in Duitsland, maar waren Nederlander.
Neem eens de moeite o in het Nationaal Archief in de diverse politiedossiers te gaan kijken over oud Waffen-SS'ers. Je zal je verbazen over het soort mensen en de aantallen niet NSB'ers.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


zo okt 16, 2011 3:29 pm
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht Re: Publicatie / Auteursrechten
Facts my dear rjajo, daar gaat het om. Je kan nog zoveel uit uw buikgevoel spreken maar daar voer je geen discussie mee.
Laat dit even doordringen want je draaft idd. door.

_________________
Ni dieu, ni maitre


zo okt 16, 2011 3:51 pm
Profiel
rjajo
Bericht Re: Publicatie / Auteursrechten
Okeeeee

Toevallig ga ik binnenkort daar het N.A. misschien idd wat beter inlezen in deze materie

Heren U ziet ik ken mijn beperkingen !

Maar het spreekt wel voor zich dat mijn oprispingen toch tot debat leiden !

Ruud


zo okt 16, 2011 4:10 pm
sauerkraut
Bericht Re: Publicatie / Auteursrechten
rjajo schreef:
Okeeeee


Heren U ziet ik ken mijn beperkingen !

Maar het spreekt wel voor zich dat mijn oprispingen toch tot debat leiden !

Ruud


Ruud,
Ik denk dat het uitlokken van een debat niet je oorspronkelijke bedoeling is geweest,
je gebruikt nu dat argument om je uit de penarie te draaien en dat doe je niet eens
elegant. Geef gewoon toe dat je ongenuanceerd hebt uitgehaald en daarmee basta.


zo okt 16, 2011 4:17 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht Re: Publicatie / Auteursrechten
Citaat:
Maar het spreekt wel voor zich dat mijn oprispingen toch tot debat leiden !


Nee, dat zie ik tot nu toe, nog niet. Hopenlijk komt daar wat verandering in naarmate je wat verder ingelezen bent in de wo2 materie.

_________________
Ni dieu, ni maitre


zo okt 16, 2011 4:20 pm
Profiel
rjajo
Bericht Re: Publicatie / Auteursrechten
"Ruud,
Ik denk dat het uitlokken van een debat niet je oorspronkelijke bedoeling is geweest,
je gebruikt nu dat argument om je uit de penarie te draaien en dat doe je niet eens
elegant. Geef gewoon toe dat je ongenuanceerd hebt uitgehaald en daarmee basta"


Ik noemde het ook oprispingen en zeg ook dat ik me meer moet inlezen in deze ...

Moet ik helemaal door het stof ???

HEREN MIJN EXCUSES IK HAD MIJN DOMME OPMERKINGEN HIET NIET MOETEN UITEN STOM STOM STOM (sla mij hierbij 3 keer op het hoofd) VERGEEF MIJ ZAL HET NOOIT MEER DOEN !! IK HEB NET NIET GEWETEN (komt mij bekend voor) DAT MIJN DOMME OPMERKINGEN ZOVEEL STOF ZOU DOEN OPWAAIEN

Nogmaals excuses !


zo okt 16, 2011 4:23 pm
Ries
Bericht Re: Publicatie / Auteursrechten
Iets anders Vin1: vergeet niet foto's te maken. Die lijken nu misschien niet zo spectaculair, maar kunnen als je gesprekspartners overleden zijn weleens erg goed van pas te komen.

Een advies? Probeer tijdsbeelden mee te fotograferen. Auto's bijvoorbeeld, omdat ze snel dateren, of een deel van een interieur omdat dat iets vertelt over het milieu en een sfeerbeeld geeft.


zo okt 16, 2011 11:21 pm
rjajo
Bericht Re: Publicatie / Auteursrechten
Jean wat inlezen betreft daar ben ik pas uh zo'n 35 jaar mee bezig !

Misschien daardoor ben ik wat ongenuanceerd in mijn bewoordingen


zo okt 16, 2011 11:25 pm
Vin1
Bericht Re: Publicatie / Auteursrechten
Ik probeer altijd een foto te maken van de geinterviewde.
Helaas wil niet iedereen dat ik een foto van hun maak. Daarnaast verzoek ik altijd om illustratiemateriaal zoals oude foto's.
Daar maak ik dan weer een kopie van om eventueel te gebruiken bij een publicatie in de toekomst.


zo okt 16, 2011 11:26 pm
Ries
Bericht Re: Publicatie / Auteursrechten
Vraag dan ook niet 'mag ik een foto van u nemen?', maar zeg 'ik ga even een foto van u maken'.

En zo, beste Vin1, werkt dat. Simpel toch?


ma okt 17, 2011 12:08 am
Vin1
Bericht Re: Publicatie / Auteursrechten
Ries schreef:
Vraag dan ook niet 'mag ik een foto van u nemen?', maar zeg 'ik ga even een foto van u maken'.



Dat moet ik inderdaad misschien zo aanpakken, maar daar ben ik het type niet zo naar. Ben ik te netjes voor helaas...


ma okt 17, 2011 12:21 am
Ries
Bericht Re: Publicatie / Auteursrechten
Verdomd als het niet waar is: het woord (te) 'netjes' was al meerdere keren bij me opgekomen.

Geloof me. Tussen 'hebt U er bezwaar tegen dat ik U fotografeer?' en 'U hebt er zeker geen bezwaar tegen dat ik U fotografeer?' ligt een wereld van verschil. Een kwestie van ruimte open laten. Om het nog maar niet te hebben over de mededeling 'ik ga nog even een paar plaatjes van U nemen'...

Ik ken je natuurlijk onvoldoende om te kunnen oordelen of je te netjes bent, of dat je te weinig peper in je reet hebt. In beide gevallen adviseer ik je het heft meer in eigen handen te nemen. En dat kan zonder onbeleefd te zijn.


ma okt 17, 2011 12:36 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group