Het is nu di maart 19, 2024 6:01 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Throve Canadian Military Cemetery 
Auteur Bericht
sauerkraut
Bericht Re: Throve Canadian Military Cemetery
Het woord domweg omkeren heeft geen zin, ik heb het steeds gezocht in de eerste drie letters die verwisseld of verkeerd
gespeld zouden kunnen zijn. Had ik de Colossus van Bletchley maar hier. Ik geef je een betere kans met een mailtje naar
dat Presseamt.


wo mei 09, 2012 10:28 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht Re: Throve Canadian Military Cemetery
Is het niet gewoon Hove in Nedersaksen? Hove ligt bij Stade-Luneburg

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


Laatst bijgewerkt door Wilco_Vermeer op wo mei 09, 2012 11:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt.



wo mei 09, 2012 11:00 pm
Profiel WWW
PoppyBooks
Bericht Re: Throve Canadian Military Cemetery
Mijn eerste ingeving was een tik/leesfout en een meer Duitse naam leek mij Grove.
Nu kom ik meerdere keren de naam Grove tegen oa. ten oosten vvan Hamburg (denk te ver oostelijk), maar ook als zijnde een vroeger kerkdorpje wat nu onderdeel uitmaakt van Rodenberg in Nedersachsen http://www.rodenberg.de/gemrod.htm.
Nu alleen nog de link vinden naar WO2 en een geallieerde begraafplaats.
Kan natuurlijk zijn dat ik helemaal fout zit, maar dan heb ik wel weer het een en ander geleerd over de Canadese strijd in Duitsland. :D


wo mei 09, 2012 11:02 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht Re: Throve Canadian Military Cemetery
Hove heeft ook een gedenkmal voor gevallenen uit Wo1 en Wo2, goede locatie voor een tijdelijke begraafplaats.
Vlakbij ligt ook de Duitse Oorlogsbegraafplaats Jork-Estebrügge (Weltkriege), Landkreis Stade, Niedersachsen

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


wo mei 09, 2012 11:07 pm
Profiel WWW
sauerkraut
Bericht Re: Throve Canadian Military Cemetery
Ik denk dat de oplossing gevonden is. Het moet zijn Ihrhove en dat ligt inderdaad in NSachsen.
URL: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ihrhove

Tekst uit een forum:
Vor dem eigentlichen Angriff auf Leer lag der Kampf um Esklum, das von einer Kolonne der 3. kanadischen Division entlang der Straße am östlichen Emsdeich erreicht wurde. Am Sonnabendnachmittag (21.April) zeigten gewaltige Rauchschwaden am Horizont den Einzug der Kanadier in Ihrhove an. Gegen 17 Uhr schlugen die ersten Granaten beim Storchenbaum in das Fährhaus und beim Gastwirt Tjabbe Boekhoff ein. Seit Februar lagen in Esklum ca. 140 Mann der 8.Schiffstammabteilung Leer. Sie hatten zusammen mit Strafgefangenen aus den Lagern bei Papenburg Esklum zum Brückenkopf von Leer ausgebaut. Gegen Abend wurden die Sieltore geöffnet, der Hammrich überflutet. Eine Sprengung der Siele war nach Einwendungen der Einwohner unterblieben. Gegen 18 Uhr flogen die Ems-Eisenbahn- und die Ledabrücke in die Luft. Im Ortsteil Heerenborg entstanden dadurch größere schäden.


vr mei 11, 2012 7:52 pm
PoppyBooks
Bericht Re: Throve Canadian Military Cemetery
Hier een link naar wat Poolse graven in dit plaatsje.
http://www.polishwargraves.nl/germany/3067.htm
Overleden mei 1945, 23. Canadian Field Ambulance


vr mei 11, 2012 8:16 pm
Pieter F
Bericht Re: Throve Canadian Military Cemetery
Dat zou ook prima kunnen kloppen met deze locaties:

Citaat:
The NNSH had reached Leer and Timmel by May 4th, 1945, where they received the message that no further offensive action would be taken.
On Sunday, 6 May 1945, the Battalion proceeded to Norden, Germany where it spent ten days disarming Germans and organizing displaced persons. It then proceeded to Baarn, Holland.


za mei 12, 2012 5:40 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group