Het is nu za apr 20, 2024 4:31 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Bijnamen van militaire eenheden 
Auteur Bericht
martijn
Bericht 
NIGHTWALKER schreef:
De "AVRE's", de armoured vehicles royal engeneers,werden door de soldaten de"funny's" genoemd,de "raren" wegens hun voorkomen.

...-


Ze werden "Hobart's Funnies" genoemd.

Vernoemt naar Major General Sir Percy Hobart commander 79th Armoured division. Hij was de man achter de AVRE's ontwerpen.

Dit moet eigenlijk in de topic bijnamen voertuigen e.d.


di mei 11, 2004 1:00 pm
Michael
Bericht 
het SS-Panzergrenadier Regiment 66 van de 27. SS-Freiwilligen Grenadier Division 'Langemarck' werd 'Onze kindertuin' genoemd omdat er in het regiment allemaal jongens zaten, vroegere leden van de Vlaamse Hitlerjeugd en de NSJV, de Kommandant van het regiment, SS-Obersturmbannführer Konrad Schellong, heeft er gelukkig voor gezorgd dat het niet werd ingezet, ik dacht dat aleen de 1ste en de 10de companie ervan ooit actie heeft gezien.

Hier is nog een leuke link met namen van andere Waffen-SS divisies en regimenten.
http://www.axishistory.com/index.php?id=1516

Groetjes Michael


di jun 29, 2004 5:44 pm
Antwerp X
Bericht 
Dat klopt, gelukkig is de schade van die acties nog beperkt kunnen worden.


di jun 29, 2004 6:19 pm
Michael
Bericht 
Maar was de naam 'Onze kindertuin' wel officieel want ik heb het nog nooit in een boek zien staan?


do jul 01, 2004 4:52 pm
martijn
Bericht 
Bijnaam van de Engelse 49st West Riding infantrie divisie is: The Polar Bears. Deze bijnaam en het embleem (ijsbeer op een ijsschots) danken ze aan hun verblijf als garnizoen op IJsland van 1940 tot 1942.


wo sep 01, 2004 1:25 pm
dvdhoven
Bericht 
Is dat deze beer?

Afbeelding


wo sep 01, 2004 6:35 pm
Rick
Bericht 
Ja klopt, hun bijnaam is afgeleid uit het teken van de divisie.

Rick


wo sep 01, 2004 8:32 pm
dvdhoven
Bericht 
Even OT met permissie. :wink:

Hier nog een aardig plaatje dat past bij jouw avatar, Rick. Dat plaatje boven komt van een 37mm kanon van een Humber Mk4, die in Loenen als monument staat (alleen het kanon). Dit is de plaquette eronder:
Afbeelding


wo sep 01, 2004 8:48 pm
IA002
Bericht 
Das allemaal natuurlijk heel mooi om jezelf een mooie naam te geven, maar welke eenheden kregen van de vijand een bijnaam.... B.v. Red Devils voor de Britse 1e Para Brigade in Tunesië..


wo sep 01, 2004 10:27 pm
martijn
Bericht 
dvdhoven schreef:
Is dat deze beer?

Afbeelding


Ja, dat is hem (kevin zei het al).
Dit is trouwens het aangepaste divisie embleem. De nieuwe GOC Generaal Barker vond de 1st ijsbeer er als een 'lieve teddy beer' uit zien (ijsbeer op een ijsschots die naar rechtsbeneden kijkt. Hij wilde een gevaarlijker uitziende ijsbeer hebben(omhoog kijkend en brullend). Dus moesten van de 16.000 soldaten die elk 4 divisie emblemen hadden, het embleem vervangen worden. Wat de divisie kleermaker op z'n zachtst gezegt niet echt waardeerde :lol: (kan ik me wel wat bij indenken).


vr sep 03, 2004 1:09 pm
Harro
Bericht 
Hmmm, ik denk niet dat de SS eenheden in deze topic thuishoren. Deze hebben allemaal een officiële naam en het zijn derhalve geen "bijnamen"


vr sep 03, 2004 1:25 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group