Het is nu di maart 19, 2024 4:21 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Onderzoek route 1st. Para Bn. van DZ tot Oosterbeek. 
Auteur Bericht
Eddie
Bericht Onderzoek route 1st. Para Bn. van DZ tot Oosterbeek.
Hallo mensen,

Ik ben sinds een tijd de routes aan het onderzoeken die de paratroopers hebben gelopen.
Ik ben begonnen met 1st. Para Bn.
Wat ik aan de hand van verslagen tot nu toe heb gevonden:
-vanuit Wolfheze wordt er via de Wolfhezerweg opgetrokken naar de Amsterdamseweg.
-er wordt bij de kruising Wolfhezerweg / Amsterdamseweg zware tegenstand ondervonden.
-Rcoy, trekt zich gedeeltelijk terug en valt aan in oostelijke richting, en gaat door het bos.

Is het nu zo dat parallel / zo dicht mogelijk en dus door het bos wordt verder getrokken, of trekt men zich een stuk terug en volgt de zandweg, die voor het bos ligt ?
https://www.google.com/maps/@52.0140166,5.801429,3a,75y,72.18h,69.23t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTSY7EXkIMZcO82E-CvquDg!2e0!7i13312!8i6656?hl=nl

Op een gegeven moment komen ze op de Stationsweg in Oosterbeek uit gaan verder in zuidelijke richting, komen bij 3rd Para Bn. HQ en vervolgen hun weg samen.
Kan iemand mij vertellen hoe ze op die Stationsweg kwamen ?


Hartelijk dank,
Ed


ma okt 31, 2016 11:59 pm
Eddie
Bericht Re: Onderzoek route 1st. Para Bn. van DZ tot Oosterbeek.
Ik heb al mijn antwoorden.


wo nov 02, 2016 12:32 pm
muncio
Bericht Re: Onderzoek route 1st. Para Bn. van DZ tot Oosterbeek.
Eddie als je meer vragen hebt kan je die ook delen op de facebookpagina arnhem oosterbeel war cemetery.


wo maart 29, 2017 2:21 pm
bramzewald
Bericht Re: Onderzoek route 1st. Para Bn. van DZ tot Oosterbeek.
Hoi Eddie,

hoe staat je onderzoek?
Ben benieuwd welke bronnen je gebruikt.

Is er een mogelijkheid om aan de after battle reports te komen van 1st Airborne?
Ik neem aan dat zij ook schriftelijk reports maakten voor hogerhand/evaluaties?


za mei 06, 2017 3:27 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group