Het is nu vr maart 29, 2024 6:33 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Herdenking Ysselstein 
Auteur Bericht
Hans
Bericht Herdenking Ysselstein
Op 14 november a.s., om 16.00 uur, schijnt er een herdenkingsplechtigheid te zijn op de Duitse begraafplaats in Ysselstein. Wie weet hier iets meer over ? Is dit een jaarlijks terugkerende gebeurtenis, of........ ? Alle informatie hieromtrent is van harte welkom.


za okt 16, 2004 8:15 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Volkstrauertag is dat... zie ook: http://www.joc-ysselsteyn.com/volktrauer.html

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


za okt 16, 2004 8:40 pm
Profiel WWW
Hans
Bericht 
Juist Jeroen bedankt, hier ben hier namelijk (indirect) ook voor uitgenodigd.


za okt 16, 2004 10:01 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Het zal eens niet zo zijn 8)

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


za okt 16, 2004 10:10 pm
Profiel WWW
Hans
Bericht 
Ja....., we zullen er inderdaad weer eens niet tussen zitten. Maar als het goed is ontvang ik binnenkort een uitnodiging en een speciale parkeerkaart voor deze dag :wink: Dus, daar gaan we dan ook maar weer eens naar toe, ik mocht eens een zondag thuis blijven :mrgreen:


za okt 16, 2004 10:17 pm
svdwal
Bericht 
Denk dat ik ook die kant op zal reizen.
Lijkt me een leuke besteding van de dag.
Wellicht zien we elkaar daar?

Sjoerd


zo okt 17, 2004 10:20 pm
Hans
Bericht 
Zou inderdaad leuk zijn Sjoerd, ik heb echter echt geen flauw idee hoe druk het zal worden en hoe de herdenking er uit zal komen te zien.


zo okt 17, 2004 10:24 pm
Bonjr
Bericht 
Ook ik ben van plan om hierbij aanwezig te zijn. Ik blijf dit altijd een zeer indrukwekkende plaats vinden.


ma okt 18, 2004 12:54 am
Hans
Bericht 
Zelf ben ik pas 2x keer op deze begraafplaats geweest, en het blijft altijd een indrukwekkende plaats. Zelf vind ik dit soort Duitse begraafplaatsen, zoals ook in La Cambe in Normandië, wat somber en 'eenvoudig'. Zeker niet te vergelijken met de Britse en Amerikaanse begraafplaatsen.


ma okt 18, 2004 11:06 am
Hans
Bericht 
Gisterenavond laat een telefoontje ontvangen dat mijn indirecte uitnodiging van de Duitse ambassade een directe uitnodiging zal gaan worden voor de herdenking te Ysselstein. Mijn net kostuum maar eens van de zolder af gaan halen dan :wink: .


di okt 19, 2004 7:33 am
freekkilsdonk
Bericht 
Ysselstein ligt zo'n 9 kilometer van Venray af, als de herdenking klaar is kunnen jullie daarna naar Venray gaan om in het Freulekeshuus, het dorpsmuseum, nog eens te kijken naar de oorlog hier rond Venray en Overloon.

In Overloon kun je ook naar het Nationaal Oorlogs en Verzetsmuseum, het is gebouwd op het slagveld van Overloon. Vele tanks en andere dingen zijn er te bewonderen. Volgend jaar rond deze tijd is er een nieuwe hal waar nog meerdere voertuigen die nu in Zeist staan daar zullen staan.


di okt 19, 2004 7:07 pm
Hans
Bericht 
Ik denk dat het museum in Overloon niet meer open zal zijn als de herdenking in Ysselstein is afgelopen hoor, deze herdenking begint namelijk pas om 16.00 uur :wink:


wo okt 20, 2004 8:11 am
freekkilsdonk
Bericht 
Oh, ik had verkeerd gelezen... :?


wo okt 20, 2004 5:37 pm
Hans
Bericht 
Geen enkel probleem hoor, je kunt natuurlijk ook de rollen omdraaien. Eerst naar Overloon en daarna naar de herdenking in Ysselstein :wink:


wo okt 20, 2004 5:47 pm
ErnstJan
Bericht 
Jammer dat het zo ver weg is... om nou 3 uur te gaan reizen vind ik een beetje teveel van het goede.


zo okt 24, 2004 5:26 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group