Het is nu vr apr 19, 2024 9:13 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Amerikaans ingrijpen in Europa in 1917 en 1944 
Auteur Bericht
Hans22
Bericht 
We moeten weer "on-topic" komen over de tweede wereldoorlog, wat het doel van Stiwot uiteindelijk is. Daar ben ik met de moderators eens.
In de betreffende aangehaalde brief die in "l'Echo" gepubliceerd was, een economische krant die vooral door investiseurs in de Beurs en zakenlieden wordt gelezen, werd toch bijvoorbeeld vermeld dat de vrachtwagens van de Wehrmacht, Opels, een filiaal van General Motors was.
Dat I.B.M. en andere firmas (vooral de oliemaatschappijen) via het neutrale Zweden doorgingen om handel met het Deutsche Reich te voeren.
Kan dat ontkent worden ? Op deze punten ontving ik echter geen commentaar.
Het was bijvoorbeeld de ban op de invoer van natuurlijk rubber, wat de Duitsers aanzette om te zoeken naar synthetisch rubber. En zo zijn er nog meer voorbeelden te noemen. Laten we dus Saddam Hussein en de oorlogen in Kuwait en Irak buiten beschouwing houden. Let us come to the point of WW II.
Ik heb tot nu toe met veel plezier uw diverse reacties gelezen. MVG :)


wo okt 27, 2004 7:10 pm
Mario
Bericht 
Ik verwijs in dit verband graag naar De mythe van de 'goede oorlog' ; Amerika en de Tweede Wereldoorlog van Jan R. Pauwels, EPO, Antwerpen, 2000.

Het het thuis, maar nog niet gelezen. Gaat vooral over een deel van de Amerikaanse zakenwereld die er geen graten in zag zaken te (blijven) doen met nazi-Duitsland.


wo okt 27, 2004 7:43 pm
Hans22
Bericht 
Dat is absoluut waar, Mario, "business is business." De moderator ziet niet graag dat we het in deze Amerikaanse verkiezingsperiode over Irak hebben, maar was George Bush Sr., de vader van de actuele president, niet in business met Oussama Ben Laden en Saudi Arabia ?? Tien jaar later was hij de Duivel !
Mag ik wel even naar het uitstekende boek van de Franse journalist Eric Laurent, "La Guerre des Bush"(Plon, Paris 2003) verwijzen. Bush staat hier in de titel in de meervoudsform.
Zou er zo iets als censuur bij Stiwot bestaan wat de 'threads' betreft ??

Ook naar het boek van de Amerikaanse journalist van de Washington Post, Bob Woodward, "Bush s'en va-t-en guerre" ("Bush goes to war") (Paris, editions Denoël, 2003), waarin wordt uitgelegd dat een dag na de aanval op de Twin Towers in New York City en op het Pentagon in Washington, D.C. op 11 september 2001, de sinds lang door de 'War Hawks' in het Witte Huis en de top-officieren in het Pentagon (War Department) voorbereidde plannen om Irak aan te vallen al 12 september 2004 om 4 uur s'middags op de tafel van president George W.Bush Jr. gelegd werden in het Ovale Bureau in Washington D.C., voorbereid door de pas ontslagen George J.Tenet, directeur van de C.I.A. 8)


wo okt 27, 2004 8:04 pm
dvdhoven
Bericht 
Hans,

Dit is een WO2 forum, geen discussieplatform voor hedendaagse politiek. En dat heeft niets met Amerikaanse verkiezingen te maken.
Begin nu alsjeblieft niet weer.
Op dit forum kun je alles wat WO2 betreft kwijt, maar de rest zul je ergens anders moeten afladen.
En als je dat censuur wilt noemen, tsja.. dat zijn dan jouw woorden. In mijn ogen is het gewoon het aanvaarden van de regels.


wo okt 27, 2004 8:15 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Aangezien de Topic Starter zich niet aan de regels wenst te houden die op dit forum gelden gaat dit topic hierbij voor onbepaalde tijd op slot. Verzoeken om dit topic te heropenen mogen aan mij gericht worden en ik zal dit topic zeker weer openen indien mij duidelijk gemaakt kan worden dat de discussie in het vervolg wel betrekking zal hebben op de Tweede Wereldoorlog.

Hans22 schreef:
Zou er zo iets als censuur bij Stiwot bestaan wat de 'threads' betreft ??

Nee, wel zijn wij enkel een stichting die de kennis van de tweede wereldoorlog bevordert. Wij richten ons dus niet op de hedendaagse politiek en zodoende zullen wij discussies hierover niet op ons forum faciliteren.

Met vriendelijke groet,
Barry van Veen


wo okt 27, 2004 8:50 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group