Het is nu di apr 16, 2024 7:16 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Foto, mogelijk Bornebroek 1940... 
Auteur Bericht
Harro
Bericht 
Dus toch de leibstandarte. Ik las er overheen maar Steve gelukkig niet 8)

stoveb schreef:
My Lords, ladies and Gentlemen...

We Have a Winner!

Thanks a lot Timo (and Roel!) for the location, I thought I was right, that the shot comes from earlier.

From Lehmann, Vol 1 pg 136 (english ed.) we have the following;

13-5-1940, 06:00 hours, the reinforced Regiment (minus the reinforced III. Bataillon) marched via Goch, Mook, and Grave to reach Hess, its first march objective, around noon. Here it was subordinated to the XXXIX AK and received orders to move toward Gertruidenberg so as to reach it before nightfall.

The reinforced III. Bataillon (formerly Schnelle Gruppe Mitte) moved from Zutphen via Mook, came once more under orders from the Regiment, and was moved to Dongen, sixteen kilometers southeast of Gertruidenberg.

Bloody great!!!!!

Now, just to confirm that these are LSSAH vehicles, the number plates of the two nearest BMW R12s are 816 and 814 and the Horch 1500 has the number plate 933, so they all come from the range SS-501 to SS-2000, which was assigned to the LSSAH.

The Horch comes from 6th Kompanie, (II. Bataillon) so this is a shot of the first group mentioned above.

Love it when a plan comes together!

Cheers and thanks to everyone.

Steve


zo okt 31, 2004 11:42 pm
Harro
Bericht 
Maar de Maas bij Mook is toch niet hetzelfde als Zutphen? :?


ma nov 01, 2004 12:05 am
Frank
Bericht 
Sorry Gustav, ik was met twee dingen tegelijk bezig...
Damn wat ben jij snel, me post heeft er misschien 2 minuten gestaan :?

Mijn post heb ik dus weer snel verwijderd, want die sloeg echt nergens op


ma nov 01, 2004 12:06 am
Roel Kerkhoff
Bericht 
Ik denk dat Frank te snel reageerde en niet goed gelezen had dat het dus Mook was en niet Zutphen :)

Daar dus later achter kwam en zijn bericht heeft verwijdert :D

(edit: ja, dus)


ma nov 01, 2004 12:07 am
Harro
Bericht 
:mrgreen: Laten we in dat geval alle berichten vanaf mij post van 11:05 pm weghalen.


ma nov 01, 2004 12:10 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Verdorie, zo dicht bij en dan nog missen. De brug op de achtergrond rij ik bijna dagelijks over. En mensen er was daar inderdaad een veer in vervlogen tijden.
Gustav, zouden wij de foto mogen gebruiken ter illustratie van een artikel over Fall Gelb op www.go2war2.nl? Uiteraard zullen we je daarbij eren als eigenaar.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


ma nov 01, 2004 9:38 am
Profiel WWW
Panky51
Bericht 
Gustav,

Over welke Steve hebben wij het hier ? Gewoon nieuwsgierig....

8) Paul


ma nov 01, 2004 4:53 pm
Harro
Bericht 
Paul: Stephen Ballantyne. Ken je hem?

Wilco: geen idee. Dat moet ik eerst vragen aan diegene die mij de foto gaf. Ik zal dit doen en je over de uitkomst contacten.


ma nov 01, 2004 4:55 pm
Panky51
Bericht 
Gustav,

Dank je. Ik ben met een ander in de war...

Gr.

Paul


ma nov 01, 2004 5:48 pm
Harro
Bericht 
Goed, nog een foto van de Leibstandarte en de huizen lijken mij erg Nederlands. Wie helpt mij met het identificeren van deze locatie?

Afbeelding


di nov 09, 2004 10:10 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Bekend of het uit dezelfde serie is als de vorige?
Ik ben er van overtuigd dat dit Nederland is gezien de huisenbouw en straatlantaarn. Het is een heel typisch straatbeeld, moet terug te vinden zijn of uit iemands herinnering op te halen zijn.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di nov 09, 2004 10:21 am
Profiel WWW
Harro
Bericht 
Geen idee, in tegenstelling tot de vorige foto had ik deze nog nooit gezien. Volgens Steve is het Gruppe Nord dus zitten we op de zelfde route: Oldenzaal, Hengelo Bornebroek, Deventer, Zwolle en dan Mook, Raamsdonkveer, Geertruidenberg, Moerdijk, Rotterdam, Den Haag, Scheveningen.

Nederland lijkt mij ook.


di nov 09, 2004 10:27 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Ik zou dan eerst eens in Mook-Middelaar of Cuijck/Katwijk aan de Maas gaan kijken en vervolgens in Brabant.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


wo nov 10, 2004 8:08 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group