Het is nu vr maart 29, 2024 3:31 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7657 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 511  Volgende
WO2 Quiz 
Auteur Bericht
Bart Geraerts
Bericht 
-murmel-

Dacht al :P hier klopt iets niet :lol:

Goed, hier mijn definitief antwoord, anders trek ik me even terug uit de quiz :P


Charles Upham is de enige die 2x het Victoria Cross kreeg.

Even een vraagje naar Hans toe, hadden er niet 2 (of 1 weet het niet zeker) piloten van de RAF de eerste Victoria Crosses van WO2 gekregen na de heldhaftigheden aan het Albertkanaal/Bruggen over het Albertkanaal? Helemaal op het begin van de oorlog, dacht 11 of 12 mei 1940??
Zou dit kunnen? Zoja, heb je enig idee wie?


di dec 21, 2004 3:10 pm
Hans
Bericht 
Bart, gefeliciteerd. Dat is inderdaad het juiste antwoord. En die vraag van je ga ik z.s.m. even uitzoeken, ik heb niet zo'n erg groot hoofd waar alles in past, sorry.


di dec 21, 2004 3:28 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Hmmz... ben ik weer... [zou ik alweer iets over forten nemen? :twisted: :oops: ]
Deze vraagjes komen uit een quiz die in Eben-Emael zelf is gehouden voor gidsen/bestuur, het zijn best pittige vragen, maar ik zal de makkelijkste eruit nemen :lol: (ik had btw die quiz gewonnen :? drie flessen wijn :lol: 8) )

Fort Eben-Emael

Hoeveel kostte een pintje bier toen dertijd in de Cafetaria? (bij benadering he ;) en tis in Belgisch geld)

Waar stonden de Cointet (Belgische Garage's, die hekken) elementen opgesteld? Dus waar aan het fort he ;)

en als toemaatje

Welke observatieklok (nadruk op klok :P) kon alle windstreken bekijken?


Hehe, eigenlijk gemeen van me, maar doe het lekker toch :P :mrgreen:


di dec 21, 2004 3:43 pm
Harro
Bericht 
Al sla je mij hartstikke dood. Dit zijn geen toegankelijke vragen voor de gemiddelde forumbezoeker :cry:


di dec 21, 2004 3:55 pm
Hans
Bericht 
Weet ik de antwoorden een keer, mag ik weer niet meedoen ! Caramba, wat een spelregels :?


di dec 21, 2004 3:58 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Mja ik weet het, weet je wat, ik zal een andere vraag stellen, eentje van een gemiddeld kaliber :)

Uit welke 3 infanterie regimenten (dus het artillerieregiment hoef ik niet :P) bestond de Belgische 7e ID?

Tevens ook de antwoorden op mijn 3 andere vragen :P
1) 0.50 frank
2) aan het albertkanaal
3) de waarnemingsklok van Blok 4 :P


di dec 21, 2004 3:59 pm
ErnstJan
Bericht 
ErnstJan schreef:
-Sniper- schreef:
omdat niemand meer een vrgaa stelde vraag ik er maar 1
A op welke datum werd in aanwezigheid van Hitler en Goring de Frans-Duitse "wapenstilstand" gesloten?
B En waar was de locatie?
C en waarin werd het onder tekend? (hint het werd haastig uit een Frans museum gehaald)


22 juni 1940(gaat pas in op 25 juni 01.35 uur)
in rothondes Compiegne(ik meen ook de zelfde plek als 1918)
in de zelfde treinwagon als waar de duitste wapenstilstand in 1918 werd ondertekend.

hoe heette het hoofdkwatier van de SD in Groningen?


ok mocht hem niet stellen maar gewoon een vraagje tussendoor, wie weet nou het antwoord? :mrgreen:


di dec 21, 2004 5:09 pm
OmErta
Bericht 
Ik dacht dat het belgische 7e Id bestond uit volgende regimenten

2e Carabiniers
18e Linie
2e Grenadiers

hehe van waar zou ik deze inforatie toch heben? :wink:
Oja als dit juist is weet ik geen vraag te stellen dus stel ik voor dat we met de vraag van Ernstjan verderdoen.

grtz alex


di dec 21, 2004 6:11 pm
ErnstJan
Bericht 
OmErta schreef:
Ik dacht dat het belgische 7e Id bestond uit volgende regimenten

2e Carabiniers
18e Linie
2e Grenadiers

hehe van waar zou ik deze inforatie toch heben? :wink:
Oja als dit juist is weet ik geen vraag te stellen dus stel ik voor dat we met de vraag van Ernstjan verderdoen.

grtz alex
ik ben voor! :mrgreen:


di dec 21, 2004 6:43 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Jup Alex :P
zo zie je maar, msn is nog goed voor iets :P
En nee, hij heeft het antwoord niet stiekem aan mij gevraagd, maar we hadden overlaatst nog even een gesprek over vanalles en nog wat :)


In ieder geval, Alex heeft de trofee in handen, aan jou de beurt ;)

En zoals je wenst, laat de vraag van ErnstJan maar komen ;)


di dec 21, 2004 7:02 pm
ErnstJan
Bericht 
hij staat der al hoor :mrgreen:
maar goed speciaal voor bart( :mrgreen: ):
hoe heette het hoofdkwatier van de SD in groningen....


di dec 21, 2004 7:04 pm
OmErta
Bericht 
Kan het zijn dat het het "***********i*" genoemd wordt? als het zo is is het eigenlijk jammer want ik heb zelf geen vragen(waar ik het antwoord op weet) Ik stel voor dat het aan Hans is om een vraag te stellen dan? (als het juist is natuurlijk) omdat hij een antwoord wist maar niet mocht antwoorden. :wink:

grtz alex

[EDIT]
Eerst even vragen of ik mag antwoorden? ja zeker? tot zolang blijft mijn antwoord in sterretjes (tel het aantal sterretjes en je weet hoe lang mijn antwoord is
[/EDIT]


di dec 21, 2004 7:30 pm
ErnstJan
Bericht 
zeg het maar voluit want volgens mij weet je het....
en kom maar op met je vraag!!! 8)


di dec 21, 2004 10:36 pm
OmErta
Bericht 
wel volgens mij is het: Scholtenshuis

en als ik het juist heb heb ik toch nog zelf een vraag gevonden


di dec 21, 2004 10:41 pm
ErnstJan
Bericht 
klopt
nou kom maar op!!!


di dec 21, 2004 10:41 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7657 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 511  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group