Het is nu vr maart 29, 2024 5:25 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7657 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 511  Volgende
WO2 Quiz 
Auteur Bericht
OmErta
Bericht 
Ok de vraag:

wie waren de leiders van Bergen Belsen?
en in hoeveel subkampen was Bergen Belsen onderverdeeld?

Oja Ernstjan jij mag nu trouwens niet antwoorden hé want jij bent de laatste die een vraag gesteld heeft

grtz alex


di dec 21, 2004 10:46 pm
ErnstJan
Bericht 
ik weet het...... :mrgreen:


di dec 21, 2004 10:47 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Hier pas ik op :) Concentratiekampen is niet mijn sterkste punt ;)


di dec 21, 2004 10:47 pm
Hans
Bericht 
Alex, bij deze de antwoorden op je vragen m.b.t. Bergen-Belsen :

Kampleiders waren SS-Hauptsturmführer Adolf Haas (1943/44) en Josef Kramer (1944/45). Bergen-Belsen had vijf onafhankelijke deelkampen.


wo dec 22, 2004 7:34 am
OmErta
Bericht 
inderdaad klopt als een bus Hans.

Stel maar een vraag.


wo dec 22, 2004 9:28 am
Hans
Bericht 
Oké, we gaan de moeilijkheidsgraad iets opschroeven. We zoeken nu een persoon in de categorie : " Wie ben ik ? "

....... was de schuilnaam van de Nederlandse officier ......, die op 16 juli 1942 Nederland had verlaten en na een reis via Frankrijk, Spanje, Portugal, Curacao en New York op 27 november 1942 in Bristol, Engeland aankwam. In de nacht van 11 op 12 maart 1943 kwam hij per parachute neer bij Hooghalen in Drenthe als agent van de Nederlandse Inlichtingendienst in Londen. Hij vormde een verzetsgroep die vooral het verzamelen van inlichtingen tot doel had. De ........groep werd op den duur een grote inlichtingengroep met tientallen medewerkers. De gegevens werden vooral in de laatste maanden van de oorlog via 'crossings' overgebracht. Verder brachten zijn neergeschoten piloten en medicamenten over. De groep 'crossers' bestond uit ongeveer 22 mensen die samen 374 gevaarlijke tochten door de Biesbosch hebben gemaakt.

Goed beste mensen, wie zoeken we ?


wo dec 22, 2004 2:41 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Aha, zijn schuilnaam is Jan Albrecht, zijn echte is H.G. de Jonge. ;)

Tadaaa :lol:


wo dec 22, 2004 2:56 pm
ErnstJan
Bericht 
ik denk dat je de albrechtgroep bedoelt met HG de Jonge als ware naam!!


wo dec 22, 2004 2:58 pm
Hans
Bericht 
Caramba Bart, da's snel, maar wel goed, gefeliciteerd ! Maarre....., mocht jij eigenlijk wel meedoen ? :wink:


wo dec 22, 2004 2:58 pm
ErnstJan
Bericht 
Bart Geraerts schreef:
Aha, zijn schuilnaam is Jan Albrecht, zijn echte is H.G. de Jonge. ;)

Tadaaa :lol:

verdorie, net een minuutje te laat heb ik weer!!! weet ik eens iets.... is hat antwoord wel goed denk ik!!! 8)


wo dec 22, 2004 2:59 pm
ErnstJan
Bericht 
Hans schreef:
Caramba Bart, da's snel, maar wel goed, gefeliciteerd ! Maarre....., mocht jij eigenlijk wel meedoen ? :wink:



zal ik dan maar de vraag stellen? :D


wo dec 22, 2004 3:00 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Hey hey hey :P mijn trofee afnemen :P de vorige vraag kwam van omErta dus ;) ik ben aan zet :P


wo dec 22, 2004 3:05 pm
Hans
Bericht 
Volgens de regels mag Bart gewoon weer de nieuwe vraag stellen hoor, omdat Alex als laatste aan de beurt is geweest en niet Bart. :wink:


wo dec 22, 2004 3:06 pm
ErnstJan
Bericht 
nou stel hem dan.....ik zit vol spanning te wachten.....


wo dec 22, 2004 3:07 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Oké... hier komt ie! En ja, het antwoord is te vinden via Internet ;)


Wie was de eerste man die omkwam van het fort van Battice? Zijn naam, rang, en hoe is hij gestorven. Dit staat allemaal in 1 regeltje dus, zoeken maar ;)


wo dec 22, 2004 3:13 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7657 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 511  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group