Het is nu do maart 28, 2024 1:02 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7657 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 511  Volgende
WO2 Quiz 
Auteur Bericht
broeloe
Bericht WO2 Quiz
In navolging van http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=48637 wilde ik hier ook deze aanpak uit proberen.

Het onderwerp is WO2 (breed genoeg lijkt me :P )
De regels zijn simpel; de eerste die het goede antwoord geeft post ook de volgende vraag.


wo dec 08, 2004 2:00 am
broeloe
Bericht 
Hier dan mijn eerste vraag, ik hoop niet dat hij te simpel is :mrgreen: .

Op 6 April 1941 bombardeerde de Luftwaffe de Griekse haven Piraeus.
Een munitieschip werd daarbij getroffen en explodeerde, wat voor een gigantisch ravage zorgde.
Wat was de naam van dat schip en voor welke maatschappij voer hij?


wo dec 08, 2004 2:16 am
Wessel
Bericht 
Naam van het schip: Clan Fraser
Maatschappij: Clan Line Steamers

Leuk spelletje, maar hoort deze topic hier wel thuis?!

Ben benieuwd of ik het goed heb :D


wo dec 08, 2004 4:03 pm
steunwieler
Bericht 
ik heb een beter idee :)
Als je antwoord dan moet je direct zelf een vraag stellen, mocht het antwoord van die vorige vraag fout zijn, verbeterd degene die het gevraagt heeft het...
goed??


wo dec 08, 2004 6:02 pm
broeloe
Bericht 
Helemaal goed WED hicks.
http://freespace.virgin.net/richard.sum ... 0photo.htm

steunwieler schreef:
ik heb een beter idee :)
Als je antwoord dan moet je direct zelf een vraag stellen, mocht het antwoord van die vorige vraag fout zijn, verbeterd degene die het gevraagt heeft het...
goed??

Helemaal mee eens. Dus WED hicks ga je gang......


wo dec 15, 2004 7:38 pm
Wessel
Bericht 
Ok dan. Ben niet echt een held in het verzinnen van goede vragen maar ik ga mijn best doen.

In 1 van Churchill's speeches zei hij de legendarische woorden
"Every morn brought forth a noble chance...
And every chance brought forth a noble knight"

De vraag in kwestie komt in een paar delen:
A. Wanneer zei hij dit?
B. Wat was de aanleiding van deze speech?
C. Aan het einde van de speech roept hij iets of iemand op voor hulp. Wie of wat roept hij op voor hulp?


wo dec 15, 2004 8:38 pm
Bart Geraerts
Bericht 
A) 4 Juni 1940
B) Evacuatie van de B.E.F. in Duinkerke
C) Niet helemaal zeker, maar God?


wo dec 15, 2004 10:05 pm
Wessel
Bericht 
Bijna goed! Maar wat mij betreft mag je door voor de wasmachine!

Antwoord C moet zijn Amerika (de VS)!

Citaat:
We shall go on to the end, we shall fight in France, we shall fight on the seas and oceans, we shall fight with growing confidence and growing strength in the air, we shall defend our Island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender, and even if, which I do not for a moment believe, this Island or a large part of it were subjugated and starving, then our Empire beyond the seas, armed and guarded by the British Fleet, would carry on the struggle, until, in God's good time, the New World, with all its power and might, steps forth to the rescue and the liberation of the old.


Bron: http://www.winstonchurchill.org/


do dec 16, 2004 12:20 am
broeloe
Bericht 
zie ook http://www.edict.com.hk/vlc/listening/c ... eaches.htm


do dec 16, 2004 1:17 am
-Sniper-
Bericht 
omdat niemand meer een vrgaa stelde vraag ik er maar 1
A op welke datum werd in aanwezigheid van Hitler en Goring de Frans-Duitse "wapenstilstand" gesloten?
B En waar was de locatie?
C en waarin werd het onder tekend? (hint het werd haastig uit een Frans museum gehaald)


do dec 16, 2004 2:53 am
Bart Geraerts
Bericht 
Hey! Even mijn eer gaan afpakken :P

Hier is mijn vraag: Het is wel een gemakkelijke vraag dus, ik ben mild met jullie :twisted: ;)

Hoeveel 60mm AT kanonnen hadden de forten van Luik (inclusief Eben-Emael)?

Gheghe, come on soldiers! ;)


do dec 16, 2004 2:25 pm
Wessel
Bericht 
Hmm volgens mij waren die forten aan het einde van de 19de eeuw gemaakt. Toen had je nog geen tanks, dus lijkt mij dat er geen AT kanonnen waren!! Dus mijn antwoord:

0


do dec 16, 2004 3:21 pm
ErnstJan
Bericht 
-Sniper- schreef:
omdat niemand meer een vrgaa stelde vraag ik er maar 1
A op welke datum werd in aanwezigheid van Hitler en Goring de Frans-Duitse "wapenstilstand" gesloten?
B En waar was de locatie?
C en waarin werd het onder tekend? (hint het werd haastig uit een Frans museum gehaald)


22 juni 1940(gaat pas in op 25 juni 01.35 uur)
in rothondes Compiegne(ik meen ook de zelfde plek als 1918)
in de zelfde treinwagon als waar de duitste wapenstilstand in 1918 werd ondertekend.

hoe heette het hoofdkwatier van de SD in Groningen?


do dec 16, 2004 3:28 pm
Bart Geraerts
Bericht 
WED_hicks schreef:
Hmm volgens mij waren die forten aan het einde van de 19de eeuw gemaakt. Toen had je nog geen tanks, dus lijkt mij dat er geen AT kanonnen waren!! Dus mijn antwoord:

0


Dat is wel erg weinig. De "oude" forten van Luik (12 stuks) werden gebouwd eind 19e Eeuw, maar in het interbellum werden er nog eens 4 nieuwe gebouwd :D

Dus die 0 *peut* niet goed ;)


By the way... nu zijn er 2 vragen ... eentje van mij en eentje van sniper :x


do dec 16, 2004 3:48 pm
ErnstJan
Bericht 
Bart Geraerts schreef:
WED_hicks schreef:
Hmm volgens mij waren die forten aan het einde van de 19de eeuw gemaakt. Toen had je nog geen tanks, dus lijkt mij dat er geen AT kanonnen waren!! Dus mijn antwoord:

0


Dat is wel erg weinig. De "oude" forten van Luik (12 stuks) werden gebouwd eind 19e Eeuw, maar in het interbellum werden er nog eens 4 nieuwe gebouwd :D

Dus die 0 *peut* niet goed ;)


By the way... nu zijn er 2 vragen ... eentje van mij en eentje van sniper :x
Bart, ik heb het antwoord al gegeven opde vraag van Sniper maar wel weer zelf een vraag gesteld... excuses daarvoor maar goed misschien is dat ook niet zo erg... :mrgreen:

wat is trouwens *peut*???


do dec 16, 2004 3:51 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7657 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 511  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group