Het is nu do maart 28, 2024 7:57 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7657 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 511  Volgende
WO2 Quiz 
Auteur Bericht
ErnstJan
Bericht 
06H00: Le Major BOVY décède d'une attaque cardiaque dans son PC.

met andere woorden deze goede man is overleden aan een hartaanval, mischien een beetje teveel stres.


wo dec 22, 2004 3:24 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Was een vrij makkelijke vraag, gewoon even Fort Battice in google typen, en dan de goede link eruitpikken.

Helemaal goed ErnstJan, u bent aan zet ;)


Meteen de hoogste in rang als eerste eruit...


wo dec 22, 2004 3:26 pm
ErnstJan
Bericht 
vragen mbt opstand warschau 1944:
1: hoeveel burgers lieten het leven
2: hoeveel verzetsstrijders.
3 wanneer was de laatste strijddag.

succes. :mrgreen:


wo dec 22, 2004 3:28 pm
Hans
Bericht 
Burgerslachtoffers : tussen de 150.000 en 200.000 personen
Omgekomen verzetsstrijders : ca. 15.000
Laatste strijddag : 2 oktober 1944


wo dec 22, 2004 4:45 pm
ErnstJan
Bericht 
:mrgreen:
goed, nou kom op!!!!


wo dec 22, 2004 5:16 pm
Hans
Bericht 
Oké, weer een héél klein stukje moeilijker en we blijven nog even in de categorie 'Wie ben ik'. We zoeken nu de naam van de volgende persoon :

Kort van stuk, maar stevig gebouwde SS'er die leiding gaf aan de mannen van de gaskamers in kamp 3 in Sobibor. Hij was een wrede en sadistische man, die tijdens het vergassen van Joden op het dak van de gaskamer het hele proces door een raam volgde. Hij werd gearresteerd op aanwijzing van Samiel Lerer in een amusementspark in Berlijn. Werd in 1950 veroordeeld tot levenslange gevangenisstraf en overleed in 1980 in de gevangenis van Berlijn.

Ik weet het, weer een inkoppertje, maar we mogen de bezoekers niet ontmoedigen natuurlijk.


wo dec 22, 2004 5:22 pm
ErnstJan
Bericht 
bauer?

*edit* shit volgens mij mocht ik niet antwoorden :oops:


wo dec 22, 2004 5:26 pm
Hans
Bericht 
Ja, goed gedaan ErnstJan, maar je mocht inderdaad niet antwoorden. Nou, jij mag dus als straf 3 ronden niet meer meedoen, bravo ! :wink: Het juiste antwoord is inderdaad SS-Oberscharführer Erich Bauer.

ErnstJan, als het aan mij ligt mag je gewoon de volgende vraag stellen hoor, maar ik ben geen spelleider. 8)


wo dec 22, 2004 5:31 pm
ErnstJan
Bericht 
Hans schreef:
Ja, goed gedaan ErnstJan, maar je mocht inderdaad niet antwoorden. Nou, jij mag dus als straf 3 ronden niet meer meedoen, bravo ! :wink: Het juiste antwoord is inderdaad SS-Oberscharführer Erich Bauer.

ErnstJan, als het aan mij ligt mag je gewoon de volgende vraag stellen hoor, maar ik ben geen spelleider. 8)


nou ok jammer vond het zo leuk, hier leer je veel meer van door dingen steeds op te zoeken. goed stel een vraag en zal de 3 volgende vragen niks zeggen, wel opzoeken maar niks zeggen(tenzij het te lang duurd) even een vraag zoeken hoor...


wo dec 22, 2004 5:33 pm
ErnstJan
Bericht 
ok ook in de reeks wie ben ik:

hij was een collaborateur hij was ondermeer bewaker in Kamp Ommen
Stond bekend om zijn stuitende folterpraktijken in kamp Erika te Ommen. Hij vermoorde de verzetsman Jan Houtman in November 1944. Werd gevangen genomen maar ontsnapten in .... samen met 6 andere oorlogsmisdadigers uit de Koepel van Breda. is nog steeds in leven.


wo dec 22, 2004 5:47 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Uit het hoofd:

Herbertus(?) Bikker?


wo dec 22, 2004 6:21 pm
Profiel
ErnstJan
Bericht 
klopt. uit het hoofd nogal?
maar goed ik ga me nu dus 3 ronden terugtrekken uit de strijd :(
succes allen


wo dec 22, 2004 6:24 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Na al die publiciteit die Bikker het laatste jaar heeft gehad is dat toch niet zo vreemd?

Maargoed, volgende vraag. Heb hem al eens op een ander forum gesteld, maar hij blijft leuk:
Op 12 mei 1940 rolden de Duitsers de frontlijn voor de Grebbeberg op. De Nederlandse Majoor Jacometti ondernam hierna een tegenaanval om zodoende de Duitsers weer van de berg af te drijven. Allereerst gaf hij echter een korte uitleg aan zijn manschappen.

Met welke woorden beeindigde hij deze uitleg?


wo dec 22, 2004 6:29 pm
Profiel
Hans
Bericht 
ErnstJan, dat van die 3 ronden terugtrekken was maar een geintje hoor. Je hebt hier ontzettend veel plezier in, dus doe maar gewoon weer lekker mee. :wink:


wo dec 22, 2004 6:34 pm
Hans
Bericht 
Barry, met de volgende uitspraak : " "We zullen ze er wel even uitgooien!"


wo dec 22, 2004 6:48 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7657 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 511  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group