Het is nu vr maart 29, 2024 1:18 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 
[Diorama] Italie 1944 
Auteur Bericht
Jurrie
Bericht [Diorama] Italie 1944
Beste mensen,

Ik ben weer verder gevorderd met mn diorama:)

Hij is nu bijnaaaaaaaa klaar, moet nog ff wat kleine dingetjes en accesoires aanbrengen:)

Hier wat foto's:

Kerkruine, met zelf uitgeprinte posters en een eenheid met een machinegeweer:
Afbeelding

Overview shotje:
Afbeelding

Jagdpanther:
Afbeelding

Karretje van Mirage Hobby + nog 2 mannetjes...moet de sticker nog ff afwerken zie ik:
Afbeelding

Nog een x de jagdpanther:
Afbeelding

De FLAK bemanning op de Demag D7:
Afbeelding

Meer pics: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~schotjm/p ... bouwitalie

Wat vinden jullie ervan, kan nog ik wat verbeteren, kan het ermee door:D?

Greetz,

Jurrie


za mei 08, 2004 7:29 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Het kan er zeker mee door, want ook dit diorama vind ik heel erg mooi! Ik zou als ik deze diorama's zie bijna zelf weer eens beginnen.........


za mei 08, 2004 7:34 pm
Profiel
steunwieler
Bericht 
Zeer goed gedaan!! alleen vind ik dat grijz een beetje raar.
Wat stelt het voor??


zo mei 09, 2004 12:54 pm
Jurrie
Bericht 
Welk grijs? Het ene is een beetje verrotte asfaltweg oid, en het andere is ietwat grijs gespoten puin bij de kerk


Bedankt voor de comments tot nu toe!

Jurrie


zo mei 09, 2004 1:47 pm
Robert Blokker
Bericht 
Ola Jurrie

Dat ziet er al goed uit man.. De voertuigen zijn goed gespoten ook

Ik heb toch een paar vraagjes:
1. het lijkt alsof je Machine gunner door die dichtgemetselde muur staat te schieten naar een vijand. Maar dan staat rechts van het muurtje een Duitser een beetje te niksen.
Compositie is altijd heel belangrijk voor een dio. Zorg dat elk figuurtje dat in je dio staat ook iets zinnigs doet en dat ie bijdraagt aan het verhaal.
Ik kan het op de foto niet helemaal goed zien maar Je kerkje zou er nmog beter uit zien als je een zwarte wash door de kieren deed en hem dan een drybrush met Khaki of Dessert yellow zou geven.
Die poster niks op aan te merken Is juist een heel mooi detail.
Het puin rond je kerkje is ook mooi. Die bakstenen die in die opening gemetseld zijn heb je die Baksteen rood gemaakt of dezelfde grijze kleur als de Kerk? Je vind ze meestal in de bekende rooie kleur van baksteen.

2. Die weg. Zoals je zelf zegt is de weg een Verrotte asfaltweg. Asfalt was in die jaren nog niet in heel Europa aanwezig en zeker in Italie bestond toen bijna 90% uit gravel of zandwegen.Dit is heel simpel op te lossen. Je maakt met plamuur of allesvuller een aflopend randje vanaf de berm naar de dieper gelegen weg en vervolgens smeer je daar verdunde houtlijm op. Over de houtlijm strooi je vervolgens weer Zand en dat spuit je in verschillende Zand en grondkleuren.

Je bermen zien er goed uit alleen zou ik nog wat meer lang en kort gras toevoegen. Van die zachtharige kwasten die je in de 2 Euro bak van de gamma tegen komt zijn hier erg geschikt voor maar je kan ook zakjes static grass van Custom dioramics of Bush of Berka of.... Noem er nog maar een berg. Voor lang gras zou ik eerst gaten boren en dan plukjes erin lijmen. Kort gras gewoon Verdunde houtlijm en Er over heen strooien. Dan een beetje blazen zodat het rechtop gaat staan en dan kan je dit vervolgens ook spuiten of drybrushen in de gewenste kleuren.

Dit klinkt als een boel commentaar maar ik moest het modelbouw leren op precies dezelfde manier. Ik had helaas in die tijd niet de luxe van het internet en werden mijn projecten altijd helemaal onderzocht door de mensen van de modelbouwwinkel.

Maar ik zou zeggen ga zo door want je bent zeker op de goede weg.

Greetz Robert


zo mei 09, 2004 3:56 pm
steunwieler
Bericht 
Citaat:
Welk grijs? Het ene is een beetje verrotte asfaltweg oid, en het andere is ietwat grijs gespoten puin bij de kerk


Bedankt voor de comments tot nu toe!

Jurrie

dat wilde ik zeggen.
Citaat:
1. het lijkt alsof je Machine gunner door die dichtgemetselde muur staat te schieten naar een vijand. Maar dan staat rechts van het muurtje een Duitser een beetje te niksen.

ik ben het daar mee eens.
Hij kan direct worden doodgeschoten.
Overigens valt me wel die Panther op.
Ik kan er maar een ding van zeggen: Prachtig!!


zo mei 09, 2004 4:00 pm
Jurrie
Bericht 
Ey Steunwieler en Robbert Blokker, bedankt voor dit uitgebreide commentaar, hier heb ik wat aan:D

Die machine gunner, daar hebben veel mensen al om gelachen...Ik had die figuurtjes daar ff neergezet, ze zitten ook nog niet vastgelijmt, omdat dit diorama zegmaar voor 97% klaar is..Onze Fritz der machinegunner is al verplaatst :D

Ik heb die kerk wel een wash gegeven, maar het is niet echt tussen de naadjes blijven zitten dit keer. Ik krijg dat nog steeds niet 100% voor elkaar! Maar ik pruts wel ff verder, want bij mn Jagdpanther kon je het verschil wel zien. Kzal het misschien nog een keer proberen.....

Die bakstenen zijn een andere kleur hoor! Ik heb ze eerst baksteenrood geverfd en daarna gewashed, 2x ofzo, ook met een lichtere kleur voor de voegen. Het is een wel redelijk andere kleur dan de kerk zelf, maar dat komt er niet helemaal uit op de foto. Door de washes ed is het er meer op gaan lijken:(, maar goed, knal-baksteenkleur-rode bakstenen is ook niks :)

Ja, die weg...hmzzz....dan is het maar geen asfalt maar een ander soort spul :lol: ..Dat laat ik wel zo, het ziet er niet TE ONrealistisch uit (vind ik) en er zal (hopelijk) heus wel een weg met die kleur bestaan. Misschien niet helemaal 100% historisch verantwoord, maar dat maakt mij eigenlijk ook niet zo heeeel uit:D De volgende keer los ik dat dan wel anders op :mrgreen:
(en BTW, welk zand bedoel je, want gewoon zand dat is toch veel te grof van structuur? Ik heb weleens wat modeltreinbaanstuff gezien, gewoon "zand", voldoet dit?)

Tis wel een droog gebied, ik weet eigenlijk niet als ik gras toevoeg of dat dan mooi staat:S Ik denk zelf van niet...want in zon droog gebied heb je dat niet echt...Of zou ik dat toch wel doen(wat vinden jullie :mrgreen: ?) EN btw, ik heb wel btje gras gebruikt, van dat verdorre een beetje zegmaar, maar day staat ACHTER de Demag, dat zie je niet op de fotos:D(maar wel op deze foto: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~schotjm/p ... orama3.jpg ) Maar als ik dus lang gras wil moet ik ff kijken hoe ik dat erin zet, want gaten boren in gips lukt niet echt denk ik :roll:

Enne, Robbert Blokker, dit is mn derde dio ofzo, dus heb op diorama gebied nog wel wat te leren(ondanks dat ik ook een treinbaan had met allerlei dingen erop en eraan)...Heb voornamelijk altijd vliegtuigen gebouwd(en nog steeds) maar tegenwoordig ook af en toe een beetje tanks/voertuigen/dio's. Ik vind het heel goed en handig commentaar!

Bedankt allen!

Nu nog ff aub een vraag beantwoorden: wel of geen gras? Ikzelf denk dat het een te droog gebied is:|....Jullie?

Greetz,

Jurrie


ma mei 10, 2004 10:51 am
Robert Blokker
Bericht 
Ola Jurrie

Citaat:
(en BTW, welk zand bedoel je, want gewoon zand dat is toch veel te grof van structuur? Ik heb weleens wat modeltreinbaanstuff gezien, gewoon "zand", voldoet dit?)

Gewoon zand is zoals je zelf al aangeeft veel te grof. Ik gebruik altijd schelpenzand. het is dat witte zand dat je in vogelkooien gebruikt. Mooie fijne korrel perfect voor 1:35

Citaat:
Tis wel een droog gebied, ik weet eigenlijk niet als ik gras toevoeg of dat dan mooi staat:S Ik denk zelf van niet...want in zon droog gebied heb je dat niet echt...Of zou ik dat toch wel doen(wat vinden jullie ?) EN btw, ik heb wel btje gras gebruikt, van dat verdorre een beetje zegmaar, maar day staat ACHTER de Demag, dat zie je niet op de fotos:D(maar wel op deze foto: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~schotjm/p ... orama3.jpg ) Maar als ik dus lang gras wil moet ik ff kijken hoe ik dat erin zet, want gaten boren in gips lukt niet echt denk ik

Citaat:
Nu nog ff aub een vraag beantwoorden: wel of geen gras? Ikzelf denk dat het een te droog gebied is:|....Jullie?

Het maakt niet uit waar je komt hoe droog het er ook is je zal er altijd gras tegen komen. Het zal er niet altijd florisant uitzien maar gras is hardnekkig. en ook droog verdord gras staat mooi in een diorama.

Citaat:
Enne, Robbert Blokker, dit is mn derde dio ofzo, dus heb op diorama gebied nog wel wat te leren(ondanks dat ik ook een treinbaan had met allerlei dingen erop en eraan)...Heb voornamelijk altijd vliegtuigen gebouwd(en nog steeds) maar tegenwoordig ook af en toe een beetje tanks/voertuigen/dio's. Ik vind het heel goed en handig commentaar!

Ik ben blij dat je het zo opvat ik heb het op die manier ook moeten leren en vele van mijn dio`s zijn helemaal de grond in getorpedeerd. ik heb alleen altijd de punten waarop ik werd gewezen onthouden en gebruikt in latere dio`s met alle gevolgen vandien. en ook ik heb nog een boel te leren

Greetz Robert BLokker


ma mei 10, 2004 12:23 pm
Jurrie
Bericht 
Jaaa, vind het altijd wel prima als mn diorama de grond wordt getorpedeerd, als dit maar op een vriendelijke manier :mrgreen: met opbouwende kritiek gedaan wordt..

Soms heb je ook weleens(niet hier, tot nu toe :wink: ) van die types die het de grond in torpederen op een niet echt.......vriendelijke manier, btje betweterig enzo..

Heb op het Twenot forum ook wat negatieve comments gehad, maar wel met wat opbouwenede kritiek, dus gaat hier en daar nog wat kleine dingen verbeterd worden

Greetz,

Jurrie


di mei 11, 2004 4:29 pm
steunwieler
Bericht 
Citaat:
Ik heb die kerk wel een wash gegeven, maar het is niet echt tussen de naadjes blijven zitten dit keer. Ik krijg dat nog steeds niet 100% voor elkaar! Maar ik pruts wel ff verder, want bij mn Jagdpanther kon je het verschil wel zien. Kzal het misschien nog een keer proberen.....

Leg eens uit van "bij mn Jagdpanther kon je het verschil wel zien".
Dit snap ik niet, wat bedoel je??
Citaat:
Ja, die weg...hmzzz....dan is het maar geen asfalt maar een ander soort spul ..Dat laat ik wel zo, het ziet er niet TE ONrealistisch uit (vind ik) en er zal (hopelijk) heus wel een weg met die kleur bestaan. Misschien niet helemaal 100% historisch verantwoord, maar dat maakt mij eigenlijk ook niet zo heeeel uit:D De volgende keer los ik dat dan wel anders op

Ik denk wel dat je dit vind in de binnensteden of op secundaire wegen.
Ik vind dat dit er toch nog realistisch uitziet hoor.
Citaat:
Enne, Robbert Blokker, dit is mn derde dio ofzo, dus heb op diorama gebied nog wel wat te leren(ondanks dat ik ook een treinbaan had met allerlei dingen erop en eraan)...Heb voornamelijk altijd vliegtuigen gebouwd(en nog steeds) maar tegenwoordig ook af en toe een beetje tanks/voertuigen/dio's. Ik vind het heel goed en handig commentaar!

Kan je mij ook de andere diorama's eens tonen??
Even off-topic:
Je zou eens een vliegveld moeten maken als je genoeg vliegtuigen hebt.
Citaat:
Nu nog ff aub een vraag beantwoorden: wel of geen gras? Ikzelf denk dat het een te droog gebied is:|....Jullie?

De omvergevallen boom past er goed bij.
Niet te veel gras maar er mag toch misschien iets bij.

Zo ik hoop dat je hier iets aan hebt en als je nog meningen vraagt,
sta ik paraat om te antwoorden :D

Mvg,
steunwieler


zo mei 16, 2004 2:58 pm
Jurrie
Bericht 
Citaat:
Leg eens uit van "bij mn Jagdpanther kon je het verschil wel zien".
Dit snap ik niet, wat bedoel je??


Daar is het iets minder tussen de naadjes gaan zitten(wel een beetje) maar door de zwarte wash is het een beetje "viezig" geworden. Zegmaar, dat je niet 3 kleuren hebt die precies egaal zijn!

Citaat:
Ik denk wel dat je dit vind in de binnensteden of op secundaire wegen.
Ik vind dat dit er toch nog realistisch uitziet hoor.


Vind ik ook, maar velen zijn het niet met mij(en met jou) niet eens :roll:

Citaat:
Kan je mij ook de andere diorama's eens tonen??


Die vind je op http://www.plastickits.tk en dan moet je naar [Fotos] ==> Diorama's (en evt: Tanks en voertuigen, daar staat ook een klein diotje met en JS2 tank)... En dan waar "Jurrie" onder staat, die zijn van mij!

Citaat:
Even off-topic:
Je zou eens een vliegveld moeten maken als je genoeg vliegtuigen hebt.


Kan ik misschien es doen, gewoon een klein stukje maken ofzo. Ik heb ook nog een mooie Fw 154 staan(staat ook op mn site bij fotos, maar dan onder Vliegtuigen :wink: )

Citaat:
De omvergevallen boom past er goed bij.
Niet te veel gras maar er mag toch misschien iets bij.


Ok, ik zal nog es ff kijken

Thnx anayway.. Ik ga em binnenkort ff afbouwen en dan kom ik ook wel misschien met pics van mn Natter met lanceerinstallatie. Een gave kit trouwens!(er staan al een paar pics op, maar daarop issie nog niet klaar!)


Mvg,

Jurrie


ma mei 17, 2004 10:26 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group