Het is nu vr apr 19, 2024 9:46 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 
de partizanen en wat ze deden 
Auteur Bericht
Von Manstein
Bericht de partizanen en wat ze deden
nou van de partizanen weet ik dus nopen, nanda, niets
dus hoop ik door deze topic te openen mijn kennis hierover enigzins te vergroten.
Dus mijn eerste vraag is WHO THE HELL WHERE THEY ! :lol:


vr jul 29, 2005 7:04 pm
Antwerp X
Bericht 
Bedoel je 'partizanen' in het algemeen of de specifieke Belgische verzetsgroep 'gewapende partizanen/ Belgisch partizanenleger'?


vr jul 29, 2005 7:12 pm
Leon
Bericht 
of de partizanen van Tito?


vr jul 29, 2005 7:44 pm
Von Manstein
Bericht 
wel in een andere topic las ik iets over duizenden gewapende partizanen achter de duitse lineis aan het oost front.
daar zou ik iets meer over willen weten


vr jul 29, 2005 7:52 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Die partizanen waren Sovjetsoldaten die achter de Duitse linies waren geraakt of bewapende burgers. Zij verstoorden de communicatielijnen door telegraafpalen op te blazen en bemoeilijkten de aanvoer van voorraden doordat ze stukken spoorbaan opbliezen. Hierdoor moesten de Duitsers kostbare troepen achter de linies houden om belangrijke knooppunten en dergelijke te bewaken.


vr jul 29, 2005 8:14 pm
Profiel
Von Manstein
Bericht 
in de topic die ik hierboven vermelde werd gezecht dat stalin deze partizanen niet echt serieus nam .
Is dit waar?


vr jul 29, 2005 8:17 pm
Leo
Bericht 
Alleen al achter de frontlijn van Legergroep Midden bevonden zich,verdeelt over verschillende kessels, 184.500 gewapende partizanen. Dit waren meestal omsingelde militairen met hun uitrusting. Ze werden zo goed als mogelijk bevooraad via parachute waarbij ook instrukteurs en politieke commisarissen werden gedropt. En zoals door Auke vermeldt saboteerden ze de Duitse aanvoerlijnen. Dit nam zulke proporties aan dat vele Duitse soldaten weigerden om in verlof naar Duitsland te gaan wegens te risikovol.

...-


vr jul 29, 2005 9:41 pm
Von Manstein
Bericht 
bedankt allemaal voor de info
nu zaten de patizanen overal en werden ze gesteund door regeringen in balingschap zoal de nederlandse?


vr jul 29, 2005 9:44 pm
Von Manstein
Bericht 
oops dat moet zoals worden :oops:


vr jul 29, 2005 10:24 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Beste [USER] Von Manstein, op dit Forum bestaat de mogelijkheid je post na plaatsing te editten. Door middel van het "edit-knopje" rechtsbovenin je al geplaatste post kan je eventuele spel- en gramatica fouten verbeteren. Overigens zie ik wel meer foutjes in je posts. Zou je in het vervolg gebruik willen maken van hoofdletters, punten en andere leestekens ?

Dit bevorderd de leesbaarheid van je posts.

En weer ontopic :wink:.


vr jul 29, 2005 10:28 pm
Profiel
Von Manstein
Bericht 
Ok.
Sorry. :) :oops:


vr jul 29, 2005 11:03 pm
Kees5
Bericht 
Beste Von Manstein

Aan de ene kant waardeer ik je interesse voor WO-2 , maar aan de andere kant ben je langzamerhand bezig van dit forum een spam-forum te maken. Ik weet wel, we heten niet allemaal Gustav ( compliment Gustav) maar probeer in ieder geval iets bij te dragen en niet alleen te roepen en te kraaien. Dit moest ik even kwijt.

Kees


za jul 30, 2005 11:23 am
Von Manstein
Bericht 
Ik wardeer dat je vrij uit spreekt en eerlijk bent mischien was ik iets te entousiast.
Ik zal er in het vervolg aan denken.
No hard feelings hé :D


za jul 30, 2005 11:59 am
Kees5
Bericht 
Von Manstein schreef:
Ik wardeer dat je vrij uit spreekt en eerlijk bent mischien was ik iets te entousiast.
Ik zal er in het vervolg aan denken.
No hard feelings hé :D
Natuurlijk niet ! :mrgreen:


za jul 30, 2005 12:03 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group