Het is nu do maart 28, 2024 11:13 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 331 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 23  Volgende
Stel je even voor! 
Auteur Bericht
Den G
Bericht 
Hello iedereen

ik ben gentes en ik ben over het algemeen geintreseerd in geschiedenis, ik ben dan ook van plan om volgend jaar geschiedkunde te gaan studeren. In de 2de wereld oorlog ben ik vooral geintreseerd in het derde rijk en japan vind ik ook zeer intressant.

Mijn hobbies zijn boeken lezen ivm geschiedenis, gamen, warhammer en binnenkort flames of war voor diegenen die dat kennen.

Greetz
G


di okt 16, 2007 12:54 pm
ik ben Michiel
Bericht 
Welkom 8)


di okt 16, 2007 5:30 pm
Pieter F
Bericht 
Welkom!


di okt 16, 2007 7:13 pm
muncio
Bericht 
welkom!


wo okt 17, 2007 3:35 pm
Joey
Bericht 
Den G schreef:
Hello iedereen

ik ben gentes en ik ben over het algemeen geintreseerd in geschiedenis, ik ben dan ook van plan om volgend jaar geschiedkunde te gaan studeren. In de 2de wereld oorlog ben ik vooral geintreseerd in het derde rijk en japan vind ik ook zeer intressant.

Mijn hobbies zijn boeken lezen ivm geschiedenis, gamen, warhammer en binnenkort flames of war voor diegenen die dat kennen.

Greetz
G


Welkom! Welke games speel je precies?


wo okt 17, 2007 6:19 pm
delamontagne
Bericht 
Hallo mensen,

mijn naam is diederik, kom uit amsterdam en heb de volgende intresses:

Luchtoorlog boven Nederland;
Signaal-magazines;
foto's WO2;
boeken over WO2;
luchtfotografie

Ik hoop op een prettig verblijf hier in dit forum......

de mazzel,

D.


za dec 22, 2007 1:23 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Welkom op ons forum!

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


za dec 22, 2007 3:12 pm
Profiel WWW
John S.
Bericht 
Ook namens mij: welkom !
Ik hoop dat he op dit forum vindt wat je zoekt en dat wij elkaar van dienst kunnen zijn.


za dec 22, 2007 7:38 pm
Pieter F
Bericht 
Van harte welkom!


za dec 22, 2007 11:43 pm
muncio
Bericht 
Hartelijk welkom!


do dec 27, 2007 11:42 am
delamontagne
Bericht 
Ben blij met dit hartelijke welkom. Ik denk zeker dat we iets voor elkaar kunnen betekenen in de toekomst! :lol:

Groeten,

D.


do dec 27, 2007 11:45 am
Pieter F
Bericht 
delamontagne schreef:
Ik denk zeker dat we iets voor elkaar kunnen betekenen in de toekomst!

Who knows.. :wink:


do dec 27, 2007 8:57 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Citaat:
Hallo allemaal,

Middels dit artikeltje wil ik me aan jullie voorstellen, in de hoop om in de loop van de jaren nog veel van jullie op te steken en misschien komen we elkaar tegen bij een battlefield tour of in een museum.

Met mijn achtergrond hoop ik ook anderen te kunnen helpen die vragen hebben over onze hobby.

Mijn facinatie voor de 2e wo begon in 1979, ik was toen een jaar of 12, en ik kreeg van mijn ouders een prachtig dik boek over de 2e wo.
Mijn interesse ging vooral uit naar de vele kleurenfoto's .
Op de lagere school was bij de spreekbeurt vooral de 2e wo mijn favoriete onderwerp en gezien de beoordeling (9) kon ik daar toen ook al de nodige passie voor uitstralen.
Tot mijn 16 ging het vooral om het verzamelen van militaria en mijn zakgeld ging voornamelijk op aan nieuwe aankopen in dump shops.
Dat waren toen nog goedkope plekjes waar je na wat zoekwerk nog eens wat apparts kon vinden.
De miniatuur soldaatjes en voertuigen maakte de verzameling compleet.

Tijdens vakanties aan de kust in Zeeland ging ik steevast met mijn vader de duinen in om bunkers te bezoeken, als ik dan een huls of kogelpunt aantrof voor mijn verzameling dan was die vakantie al geslaagd.

Na de mavo koos ik voor een 6 jarig contract bij de Landmacht verbindingsdienst in de rang van Korporaal 1e kl.
Ik heb die 6 jaar goed benut, ik behaalde de graad van scherpschutter
op de Winchester M1 Karabijn (uit 1943 !!!) waarvoor ik toen ook een bijzondere machtiging (wapenvergunning) had.
In 1989 ging ik voor 6 maanden naar Egypte om deel uit te maken van een vredesmacht (Multinational Force and Observers) als gevolg van het Camp David accoord tussen Israel en Egypte.
Heb daar veel geleerd mbt internationaal samenwerken en communiceren en de moeilijkheden tussen verschillende godsdiensten/culturen.

Daarna heb ik 9 jaar gewerkt voor het Ministerie van Buitenlandse Zaken afd Verbindingen. Daar heeft men oa nog een orginele Enigma in de collectie die uit een onderzeeer komt.

Ik ben nu sinds 2002 werkzaam als Logistiek Planner bij een distributie centrum van IKEA in Oosterhout.

Door actief te zijn bij verschillende clubjes mensen met dezelfde interesse als ik hoop ik mijn kennis en mijn sociale contacten uit te kunnen breiden.
Het gaat om :
De identiteitsgroep steenrode baretten (bond van wapenbroeders).
De Kon. Ver. ter beoefening van de Krijgswetenschap.
De Kon. Ver. Ons Leger.

Hierdoor kan ik ook goed in contact komen met veteranen, waarbij ik veel waarde hecht aan hun kennis en ervaringen als ooggetuigen.

Verder heb ik 13 jaar in een Jeep M38A1 gereden en ken ik de verschillende verenigingen die met Militair Historsch materieel rijden.

Ik heb een aardige collectie boeken, films en documentaires opgebouwd in de afgelopen 30 jaar. Ik hoop jullie daar nog mee van dienst te kunnen zijn.

In Nederland heb ik de bunkers bij Kornwederzand bezocht, de Grebbeberg, Peel-Raamstelling, bunkers aan de kust en bij Moerdijk.
Lang geleden heb ik Bastogne bezocht en in 2007 was Normandie absoluut een hoogtepunt.
Ik had toen het gevoel alsof ik na een lange reis eindelijk thuis kwam.

De laatste jaren probeer ik mijn interesse te beperken tot :

Normandie, Bastogne, Slag om Engeland en Stalingrad.
(strategie-tactiek / voertuigen en bewapening )

Verder vooral voertuig- en wapentechniek en ontwikeling van
Duitse/Engelse/Amerikaanse afkomst.

Beste Films : Saving private Ryan en Band of Brothers.
Beste documentaires : The Nazi's a warning from historie (BBC)
Unlikely Heroes (S. Wiesenthal).
Beste boeken : D-day van Prof. Richard Holmes (met veel materiaal uit het befaamde Imperila War Museum)
De SS staat van Prof Dr Eugen Kogon (over het systeem van de Duitse concentratiekampen).

Bijzondere uitgaven : De vuurproef van het grensbataljon (gedrukt in 1945 ) en De Koninklijke Nederlansche Landmacht (gedrukt in 1939/1940).
Favoriet verzamelstuk : Nederlandse landmachthelm met de leeuw en zwarte KNIL helm met leder nekstuk. (Beide ongev. 1940)
Favoriet miniatuur : VW kever in Wehrmacht uitvoering.

Favoriet persoon : Winston Churchill, van hem ook de favoriete
quote : Nog nooit, in geen enkele oorlog, hebben zovelen zoveel aan zo weinigen te danken gehad. (dank aan de vliegers).

Website aanrader : strijdbewijs van Pieter Jutte.

Grootste miskoop : De alternatieve geschiedenis van het Koninkrijk der Nederlanden in de 2e wo. Een uitgave van de underground press.
Niet om door te komen en veel te uitgebreid.

Hekel aan : slechte oorlogfilms waarbij niet de juiste voertuigen worden gebruikt of waarbij het realiteitsgehalte mbt tot wapengebruik tekort schiet.

Wil nog : Een bezoek brengen aan het Imperial War Museum Londen,
nog een keer Normandie en Bastogne bezoeken.

Met de vriendelijke groeten en tot kijk !

Lars van Lier


Welkom Lars!

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


zo jan 06, 2008 11:59 pm
Profiel WWW
John S.
Bericht 
Lars, welkom !


ma jan 07, 2008 9:02 am
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Lars, hartelijk welkom! Bedankt voor je verhaaltje, weten voortaan gelijk wie we voor ons hebben! :D

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


ma jan 07, 2008 11:17 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 331 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 23  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group