Het is nu vr maart 29, 2024 2:12 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 331 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 23  Volgende
Stel je even voor! 
Auteur Bericht
John S.
Bericht 
Good to have you on board !


wo mei 02, 2007 11:01 am
wesley
Bericht 
Mag ik me ook even voorstellen. Ik heet Wesley Haex, ben 15 jaar en woon in Weert, Limburg. Ik ga naar school in België, 3de jaar E.M..Heb 2 grote passies, WWII en sportduiken. WWII vanaf D-day. Sinds ik vorig jaar zomer een bezoek heb gebracht aan het Amerikaans Cemetery in Margraten, is mijn passie alleen maar groter geworden. Deze helden mogen nooit vergeten worden, ben mijn held daar ook tegengekomen, LTC. Robert G. Cole, weet inmiddels alles over hem. Zou alleen nog graag weten wie de adoptant is van zijn graf.... Heb het graf geadopteerd van Capt. Leonard J. McGee, de zoektocht is weer begonnen!!!
Petje af voor jullie site met forum, zo kom je nog eens in contact met anderen.
Vriendelijke groetjes uit het zuiden des lands. Wesley.


wo mei 02, 2007 12:28 pm
alois
Bericht 
Nou bij deze. Ik ben al een ruime tijd ingeschreven bij dit forum, maar voorgesteld nog niet. Mijn naam is Alois Thijssen, 27 jaar en woon in Swolgen in het noordelijk deel van limburg. Mijn intersse in woII stamt ongeveer vanaf mijn 14e jaar. Maar ben me er pas sinds mijn twintigste echt in gaan verdiepen. Ik ben niet echt een actieve poster, maar heb hier al veel geleerd door goed mee te lezen. Want kennis van zaken is hier volop aanwezig.


wo mei 02, 2007 4:28 pm
Graeme
Bericht 
Even voorstellen. Ik ben Graeme Bosschieter, 23 jaar, en woon in het mooie West Friesland. Ik ben al heel wat jaren geinteresseerd in de tweede wereldoorlog, maar sinds het uitbrengen van Band of Brothers en een bezoek aan Normandie ben ik echt in to WWII. Heb me ook aangemeld bij go2war2 om artikelen te schrijven. Helaas door drukte ivm werk hier nog niet de tijd voor gehad. Ben ook voorzichtig begonnen met het verzamelen van allerlei artikelen (op dit moment vooral boeken).

Vind het een fijn en interessant forum, door de vele kennis die hier aanwezig is. Zal hier dan ook veel te vinden zijn :wink:


di mei 15, 2007 7:30 pm
Bob
Bericht 
Welkom :D

Mag ik vragen welke verzamelinteresse je hebt? Is er een speciale veldslag, of een bepaald land in een bepaalde periode?

Bob


di mei 15, 2007 7:33 pm
Graeme
Bericht 
Dank je

Ik heb niet echt bepaalde voorkeuren voor verzamelobjecten. Ik verzamel vooral dingen die ik interessant vind, ongeacht de veldslag of periode.
Heb onlangs Invasion currency :wink: aangeschaft en heb net weer een aantal boeken en een Haushaltsausweis Alexanderplatz 1943 aangeschaft. Vind vooral de verhalen achter de objecten erg interessant.


di mei 15, 2007 8:52 pm
Bob
Bericht 
Graeme schreef:
Dank je
Heb onlangs Invasion currency aangeschaft


Je hebt het via mij gekocht :lol: Hopelijk beleef je er veel plezier mee.

Bob


di mei 15, 2007 9:47 pm
Ishirra
Bericht 
Hoi, denk dat het mijn beurt is om mij even voor te stellen.

Mijn naam is An, (Forum naam is Ishirra) en ik kom uit Heist-op-den-Berg (Mechelen, België). Mijn interesse in WW2 is ontstaan door m'n grootvader.
Vlak voor hij overleed in 1990 was ik op school aan het leren over WW2. Hij vond het toen maar goed dat we er les over kregen en ja natuurlijk als kleine meid wil je weten waarom. Toen vertelde hij mij dat hij namelijk gevangen gezeten heeft in het Concentratiekamp van Buchenwald, van 1941 tot de dag dat ze bevrijd zijn. Hij was gearresteerd omdat iemand tegen de Duitsers was gaan zeggen dat hij een grote leider was van het Verzet (wat natuurlijk niet zo was, hij was meer een loopjongen) Meer wou hij mij niet vertellen gezien mijn leeftijd. In 1989 werden er bij hem 7 verschillende soorten kankers vast gesteld, en volgens verschillende dokters waren deze het gevolg van wat hij meegemaakt heeft in het kamp (medische experimenten enz enz) Na een jaar van afzien en hopen dat hij nog een keer kon samen komen met de oudstrijders op 11 november, is hij jammer genoeg op 10 november overleden :(

Zijn erfenis bestond eruit een gevangenen pasje van Buchenwald (met z'n foto, nummer, naam en stal op), een pasje om buiten het kamp te mogen werken en een certificaat dat hij krijgsgevangenen is geweest.

Z'n vrouw heeft hij leren kennen in de fabriek in Jena (Karlzeiss, spelling kan mis zijn) waar hij moest gaan werken en zij stond daar op de uitkijk (gevangenen straffen indien nodig) als lid van de Hitlerjugend. In 1942 zijn ze getrouwd, in de kapel van haar geboortedorp (heeft hij toestemming voor gekregen omdat ze dachten dat hij ging meeheulen met de Duitsers) Sindsdien heeft hij ook wel een mildere behandeling gekregen in het kamp (dit bestond dan uit een snede brood meer, en schoenen in plaats van de gebruikelijke klompen)

Mijn grootmoeder is helaas in 1993 overleden (zij heeft mij dit allemaal verteld een jaar voor ze is overleden) en heeft mij ook nog iets achtergelaten waar ik niet over in detail ga treden omdat dit verboden is in België (nee het is niet dodelijk, zelfs niet als je er mee gooit of slaat).

Zo, tot zover m'n kleine biografie (eigelijk is deze post langer geworden dan ik eigelijk wou maar ja :wink: ) Als je nog vragen moest hebben of zo, vraag ze gerust :)

Groetjes!


zo sep 23, 2007 1:24 pm
Rudi
Bericht 
Hey An,

Welkom op de forum, hoop dat je het hier naar je zin zal hebben.
Onanks dat het een kleine biografie is, is het toch zeer interessant om te lezen!


zo sep 23, 2007 1:38 pm
Wiking Ruf
Bericht 
Dan is het mijn beurt dus ook :wink:

Ik ben 36 en sinds mijn 12e jaar altijd al geïnteresseerd in de WO2.
Van jongs af aan al de duitse kant ervan en al gauw richtte mijn interesse zich op de Wiking divisie en de nederlandse vrijwilligers die dienst deden van 1941-45 in de Waffen-SS

Persoonlijk:
Username: Wiking Ruf
Naam: Daan
Geslacht: Man
Leeftijd: 36
Woonplaats: Hengelo
Beroep: Min. van Defensie
Hobbies: Auto, Internet o.a. eigen site, Autosport, WOII

WOII:
Favoriete film: Band of Brothers, SPR e.d.
Favoriete boek: geen echte favoriet
Favoriete personage:
Favoriete quote: Omni sunt Hostes
Favoriete voertuig: Eigen auto, MB soft-top, YPR, kistjes :roll:
Favoriete veldslag: Oostfront gerelateerd m.b.t. Wiking/Nederland
Favoriete eten: Japans
Favoriete mensen: open en eerlijk zonder geblaas
Filosofie:
Levensgezel: Vrouw en 1 dochter en 1 zoon


zo sep 23, 2007 8:59 pm
Pieter F
Bericht 
Welkom aan jullie beiden! :wink:


ma sep 24, 2007 9:00 am
John S.
Bericht 
Welkom Daan en An.


ma sep 24, 2007 10:19 am
RvdHoven
Bericht 
Hallo,

Mijn naam is Raymond v/d Hoven (43, uit Utrecht) en ben via de Stibans ( http://www.stibans.nl ) bezig met een diesellok die via D-day in Nederland is achtergebleven na het einde van WO-II. De lok is samen met andere soortgenoten gebruikt om na aankomst in Europa na D-day de geallieerden te ondersteunen om de spoorlijnen weer in gebruik te kunnen nemen. 5 van deze loks bleken in Nederland te zijn in mei 1945 en zijn later naar Friesland gegaan. Via de een mijn in Limburg en een schroothandelaar in Belgie is een van die loks weer terug in Nederland. Samen met een kleine groep ben ik bezig om deze lok weer terug te brengen in werkende staat. Zie voor meer informatie over dit project http://www.werkgroep-162.nl.

Behalve de genoemde website zit ik ook "achter" http://www.chaw-project.nl om minimaal 1 oude goederenwagen te restaureren voor achter de NS-162. Ook deze wagen heeft een oorlogs-verleden. Samen met vele anderen kwam hij als bouw-pakket uit Amerika naar Engeland, werd daar in elkaar gezet, en kwam ook naar Europa om gebruikt te worden voor vele taken. De mensen 'achter' de 162 zijn daarom ook bezig met die goederenwagen om zo een compleet beeld te kunnen geven van de opbouw van de spoorwegen na WO-II. Vliegtijgen, auto's en schepen uit die tijd zijn er vele, maar de spoorwegen zijn wat onder-vertegenwoordigd. Daarom heb ik op deze website ook wat meer informatie opgenomen over ander spoor gerelateerd oorlogs-materieel.

Ik zal niet dagelijks posten of reageren, maar wel proberen om dit forum op de hoogte te houden van de vorderingen van beide projecten. Voor degene die in de buurt wonen: Op 13 en 14 oktober as is er een tentoonstelling in de voormalige NS-werkplaats te Blerick onder de naam "Multi-spoor". Voor 99 % gaat de tentoonstelling NIET over WO-II maar je kunt wel in die loods de NS-162 en de CHAW zien. Ik ben er beide dagen om uitleg te geven. Misschien tot ziens?

Raymond v/d Hoven


zo okt 07, 2007 3:44 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Welkom Raymond! Leuk verhaal!

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


zo okt 07, 2007 4:21 pm
Profiel WWW
MdB
Bericht 
,,,,


za okt 13, 2007 11:23 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 331 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 23  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group