Het is nu do maart 28, 2024 5:16 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 331 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende
Stel je even voor! 
Auteur Bericht
muncio
Bericht Re: Stel je even voor!
Welkom Kevin!


do jan 31, 2013 11:07 am
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht Re: Stel je even voor!
Tip voor alle nieuwe (en oude) forumleden: neem een pakkende avatar, zodat je op het forum makkelijker te herkennen bent.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


do jan 31, 2013 6:45 pm
Profiel WWW
Quindo
Bericht Al een tijdje lid en zal me even voorstellen
Ik ben dus Quintin ,34 jaar oud en woonachtig in Ede , mijn middelbare schooltijd heb ik doorgebracht in Oosterbeek en Arnhem.

Door deze schoolkeuze ben ik door mijn geschiedenis leraren in aanraking gekomen met operatie Market Garden met dit thema is mijn intresse in de tweede wereld oorlog gestart.

Tevens door mijn schoolkeuze ben ik in de jaren die ik daar spendeerde in contact gekomen met een aantal Veteranen die ook jaarlijks bij onze familie kwamen logeren om de herdenking van Market Garden te kunnen bijwonen. Uiteraard heb ik naar de verhalen van deze Veteranen vaak geluisterd.

Inmiddels ben ik ook al een aantal keer op reis geweest naar Auschwitz , Treblinka , Sobibor , Dachau en Mauthausen. elke reis die maak in het verleden zorgt er weer voor dat ik meer en meer wil weten aangaande deze duistere periode in onze geschiedenis.

Ik ken dit forum al een wat langere tijd maar was het even uit het oog verloren , ik hoop middels dit forum veel van jullie te kunnen leren en mischien leuke contacten te kunnen opdoen.


vr feb 08, 2013 3:00 pm
Pieter F
Bericht Re: Stel je even voor!
Quintin, van harte welkom! Ik heb je bericht even verplaatst naar een speciaal 'stel-jezelf-voor topic'. :wink:


vr feb 08, 2013 3:16 pm
muncio
Bericht Re: Stel je even voor!
Welkom alleen die de laatste maanden nieuw op dit forum zijn gekomen! :D


zo maart 17, 2013 7:15 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht Re: Stel je even voor!
Bienvenue Comu 8)

_________________
Ni dieu, ni maitre


do apr 25, 2013 9:39 pm
Profiel
DennisV
Bericht Re: Stel je even voor!
Ik zal me even voorstellen.

Ik ben Dennis uit Venlo, 20 jaar en al ruim de helft van die 20 jaren erg geïnteresseerd in de tweede wereldoorlog.

Mijn verzameling bestond vanaf het begin uit alles wat ik tegenkwam of vond met mijn metaaldetector, en wat ik me kon veroorloven. Vanwege plaatsgebrek ben ik mijn verzameling gaan richten op Venlo tijdens de gehele oorlog en de 35ste US infanterie divisie. De vereniging Santa-Fé is gebaseerd op de 35ste ID, en ik ben dan ook donateur bij Santa-Fé.

Momenteel ben ik onderzoek aan het doen over een Duitse vliegtuigcrash waarbij de inzittenden om het leven kwamen.
Omdat ik geen idee heb hoe en waar je het beste informatie kunt aanvragen, hoop ik dat er hier mensen met ervaring zijn die willen helpen.


zo mei 26, 2013 1:08 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht Re: Stel je even voor!
Welkom Dennis, hulp is zeker te geven. Een eerste tip: http://lostaircraft.com/index.php

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


zo mei 26, 2013 1:16 pm
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht Re: Stel je even voor!
Welkom Dennis.

_________________
Ni dieu, ni maitre


zo mei 26, 2013 8:44 pm
Profiel
dg1983
Bericht Re: Stel je even voor!
Welkom Dennis


zo mei 26, 2013 9:08 pm
Pieter F
Bericht Re: Stel je even voor!
Welkom Dennis!


di jun 04, 2013 9:08 pm
muncio
Bericht Re: Stel je even voor!
Welkom iedereen die ik nog geen welkom heb geheten!


zo jul 07, 2013 1:04 pm
Polencafe
Bericht Re: Stel je even voor!
Ik ben Johan, 47 jaar en woonachtig in Emmen.
Mijn relatie met deze site is Polen gericht (met een eigen forum over Polen - Polencafe).

Vaak ben ik hier aanwezig zonder ingelogd te zijn, gewoon scannend of er iets m.b.t. Polen vermeld wordt en of ik aanvullende informatie heb.

In oktober ben ik een weekje in Poznan, mochten jullie eventueel foto`s i.r.t. WW2 uit deze stad willen hebben, stuur mij een pm met wat je graag wilt hebben en ik zal zien wat ik kan fotograferen.


vr jul 26, 2013 10:16 am
Avatar gebruiker
Drentse Gerrit

Geregistreerd:
vr jul 26, 2013 2:06 pm
Berichten: 213
Woonplaats: Assen
Bericht Re: Stel je even voor!
Vandaag heb ik me aangemeld op dit forum en even voorstellen hoort daar bij lijkt me.

Mijn naam is Gerrit, ik woon in Assen en ben 41 jaar.

De tweede wereldoorlog heeft mij van kinds af aan gefascineerd. En dan met name door de verhalen van familieleden en plaatsgenoten. Omdat ik nabij voormalig vliegveld Peest woonde, waren er ook vele tastbare sporen uit de oorlog. Als kind vonden we met regelmaat munitie en ik heb het zelfs wel eens gepresteerd om met een anti-tankmijn onder mijn bagagedrager thuis te komen :oops: (verstand komt met de jaren)

Op dit moment trek ik samen met mijn maat Anton op. We lezen veel over de gebeurtenissen in onze regio en bespreken dit met elkaar. We vinden het beide belangrijk dat oorlogsverhalen niet verloren gaan en proberen mbt geruchten/oude verhalen duidelijkheid te krijgen/nazoek te doen. Misschien dat ik tzt wat kan posten over wat ons bezighoudt. Mogelijk ook zijn er forumleden die aanvullende informatie hebben.

Ik vind het geweldig om te zien op welke wijze er op dit forum over de onderwerpen geschreven wordt. Respectvol, interessant en boeiend om te lezen.
Qua boeken heb ik 'Operatie Amherst', 'Een in de oorlog', 'Monument' en 'Franse parachutisten in Drenthe' gelezen. Mocht iemand suggesties hebben mbt andere boeken die oorlogssituaties in Drenthe beschrijven dan houd ik me aanbevolen.

_________________
Zij waren jong, hielden van het leven,
zij hebben het geriskeerd, zij hebben het gegeven,
opdat het uwe mooi zal zijn.

Andre Boude, para operatie Amherst


Laatst bijgewerkt door Drentse Gerrit op vr jul 26, 2013 3:40 pm, in totaal 1 keer bewerkt.



vr jul 26, 2013 3:37 pm
Profiel
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht Re: Stel je even voor!
Welkom Johan en Gerrit!

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


vr jul 26, 2013 3:39 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 331 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group