Het is nu ma jul 06, 2020 6:34 am

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 358 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Volgende
Stel je even voor! 
Auteur Bericht
Moderator
Jean

Bericht Re: Stel je even voor!
Welkom Henk

wo sep 12, 2012 11:20 am
Profiel
Rob-Arnhem

Hallo,

Na regelmatig dit forum als bezoeker bezocht te hebben, heb ik me zojuist aangemeld als lid. Het lijkt me dan ook gepast om mij eerst even voor te stellen.
Uit mijn nickname al af te leiden, ben ik Rob uit Arnhem. Geboren (1974) en getogen. Op dit moment dus 38 jaar.
Van jongs af aan ligt mijn interesse al bij de verhalen en gebeurtenissen tijdens de Tweede wereldoorlog. Met name de slag om Arnhem, wat komt door de verhalen van mijn opa en oma's die deze gebeurtenissen zelf hebben meegemaakt.
Ik vind het leuk om zo nu en dan eens in te lezen in bepaalde operaties die zich hebben afgespeeld in WO2. Zo ben ik nu redelijk op de hoogte van de slag om Arnhem en dan met name het 1st Border regiment. Daarnaast probeer ik nog meer inzicht te krijgen in het 4e en 5e regiment wiltshire, dat tijdens Market Garden onder 43 Wessex division viel. Zij hebben namelijk hevig gevochten op de plek waar ik nu woon en wat ook het landingsterrein (dropzone K) was van de 1st polish independent parachute brigade. Verder heb ik ook nog wel eens wat tijd besteed aan de operaties: "Infatuate I&II" en de operation "No name", dat gaat over de gevechten in Zeeland, bij Zeeuws Vlaanderen, Zuid en-Noord Beverland en Walcheren. Ook heb ik me pas geleden nog ingelezen in de Operatie Veritable, De doorbraak in Duitsland bij Kleve.
Nu ben ik me een beetje aan het inlezen in de operatie "Amherst", de laatste dagen van WO2 en de bevrijding van Noord-Nederland. Ik probeer nog wat gedetailleerde informatie te vinden over bepaalde Franse (SAS) troepen die daar ingezet zijn. Ik zal dan ook later mijn vragen stellen in het juiste rubriek.
Ik hoop via dit forum antwoord te kunnen vinden op mijn vragen en wellicht andere ook te voorzien van mijn informatie mocht dat nodig zijn. Ik hoop dan ook regelmatig dit forum te bezoeken, al zal dat gezien mijn tijdsbestedingen niet altijd mogelijk zijn.

Met vriendelijke groet,

Rob uit Arnhem

* Infatuate I & II (Zeeland)
* No name (Zeeland)
* Veritable (Reichswald)
* Blockbuster I & II & Plunder (Rijnland)
* Amherst

vr sep 21, 2012 11:19 am
Profiel
Fiwi463PFA

Hoy welkom. Ik woon(de) kort bij Zeeland tot voor kort. Switchback en zo zijn me dus welbekend, mijn grootvader zat in het verzet en leverde hand- en spandiensten aan de Canadezen.

Per Ardua Ad Astra
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Webmaster Airborne site about
101 Abn Infantry and Artillery.

vr sep 21, 2012 12:37 pm
Profiel WWW
Moderator
Jean

Welkom Rob.

vr sep 21, 2012 12:44 pm
Profiel
Arnhem44

Ik ben zo asociaal geweest om me niet voor te stellen.

Mijn naam is Derk, 30 jaar oud en woon in Zwolle.

Nadat ik dingen over WO2/De Slag om Arnhem zocht ben ik hier terecht gekomen.

Ik ziet dat hier mensen zitten met veel kennis en dat er veel interessante onderwerpen aan bod komen.

Mijn interesse gaat voornamelijk uit naar de Slag om Arnhem. Hier ben ik sinds 2008 zo nu en dan mee bezig.

Na het lezen van een boek en het daarop volgende bezoek aan Strijdbewijs.nl zag ik een advertentie van een Battlefield Tour met gids Mario van Gerwen.

Hier heb ik met mijn pa aan deelgenomen en sindsdien is mn interesse gegroeid.

Aangezien ik vrij nieuw ben en veel minder kennis heb dan de experts hier zal ik zelf weinig kunnen inbrengen en meer vragen hebben dan antwoorden.

Ik vind het heel leuk om hier mensen te ontmoeten die dezelfde interesse hebben.

Tevens loop ik al een tijdje met het idee om bepaalde routes op kaart te zetten m.b.t. de Slag om Arnhem (route van Urquhart, 2nd Parachute Battalion)
En hoop hier eventueel wat hulp bij te krijgen als het zover is. Hoop dat dit niet 1 van mn vele onuitgevoerde ideen blijft :P

vr sep 21, 2012 1:36 pm
Profiel
Moderator
Jean

Welkom Derk

vr sep 21, 2012 2:05 pm
Profiel
Rob-Arnhem

Hoi Derk,
Bedoel je de route, van Urquhart, die van het landingsterrein tot aan Hartenstein?
Grtn

* Infatuate I & II (Zeeland)
* No name (Zeeland)
* Veritable (Reichswald)
* Blockbuster I & II & Plunder (Rijnland)
* Amherst

vr sep 21, 2012 3:23 pm
Profiel
Moderator
Pieter F

Van harte welkom Rob en Derk!

vr sep 21, 2012 7:07 pm
Profiel WWW
Fiwi463PFA

Welkom Derk

Per Ardua Ad Astra

vr sep 21, 2012 8:39 pm
Profiel WWW
Arnhem44

Citaat:
Hoi Derk,
Bedoel je de route, van Urquhart, die van het landingsterrein tot aan Hartenstein?
Grtn

Hey Rob,
Die route bedoel ik.
Weet ongeveer aan de hand van coordinaten waar zijn tactische hoofdkwartier lag, hoe laat Urquhart van daaruit naar de Duitsekampweg ging om het hoofdkwartier van Hicks te bezoeken (weet het huisnr. niet, wel ongeveer de plek aan de hand van coordinaten), weer terug ging naar zn eigen hoofdkwartier om vervolgens naar de lage route te vertrekken. Weet niet welke wegen hij heeft genomen, m.u.v. de wegen die hij noemt. Kan alleen maar gissen.
Hoop dat de experts hier meer weten.

Ik zal niet verder offtopic gaan en binnenkort een apart topic openen.

za sep 22, 2012 1:48 am
Profiel
F.J.Eisink

Hallo allemaal.
Mijn naam is Friedrich Eisink. geboren in 1940. Uit een nederlandse vader en een duitse moeder.
Door de historie van beiden is mijn hele leven een een zoeken geweest naar wie ik nou ben. Om het dilemma compleet te maken, ik ben getrouwd met een joodse vrouw. Het is moeilijk zoniet onmogelijk je voor 100% tot een bepaalde afkomst te rekenen. Natuurlijk gruw ik van alle misdaden in ww2 begaan. Maar ik betrapte mij er op dat op de begrafenis van een oom, welke een duitse para was. Door twee kameraden van hem het duitse para- vaandel werd meegedragen en dit neigde terwijl het. "ich hatte ein kameraden "werd gespeeld.
Ik toch automatisch in de houding ging staan. Ik heb zelf bij de marine gedient en was geloof ik geen slechte millitair. Waarom? omdat ik een halve mof ben? Mischien ben ik op dit forum om mijzelf te vinden, maar tot nu toe is mij dit niet gelukt.
Gegroet allemaal en een Saluut.

wo okt 24, 2012 10:33 pm
Profiel
F.J.Eisink

Ik zie bij herlezing van mijn bericht. mijn emotie het gebruik van goed Nederlands in de weg heeft gestaan.
Excuses hiervoor.

wo okt 24, 2012 10:39 pm
Profiel
rjajo

Friedrich welkom en sterkte bij je speurtocht

do okt 25, 2012 7:44 am
Profiel
Fiwi463PFA

Succes Friedrich, all the best.

Per Ardua Ad Astra

do okt 25, 2012 1:32 pm
Profiel WWW
dg1983

Ik heb me even geleden aangemeld op dit forum door een gesprek met MPoorthuis die ook actief is op dit forum.

Nadat ik een beetje ingelezen ben hier zal ik mezelf voorstellen en wat ik voor ogen heb om te gaan doen.

Ben Danny 29 jaar en woon op goeree overflakkee. Sinds mijn vakantie met mijn ouders toen ik 11 jaar was in Normandië was het op dat moment 50 jaar geleden dat operatie Overlord begon ben ik geïnteresseerd geraakt in WO 2. Heb er toen eigenlijk nog niet veel mee gedaan omdat ik er gewoon weg te jong voor was. Ondertussen heb ik een redelijke verzameling DVD's opgebouwd en diverse boeken gekocht en gekregen. Ook heb ik een thema verzameling met postzegels over de Tweede wereldoorlog wat ikzelf zeker een mooie verzameling vind.

Ik was in eerste intstantie van plan om mezelf te gaan verdiepen in het complete amerikaanse leger heb dit eigenlijk herzien en heb besloten om mij te gaan verdiepen in het 4th Infantry Division vanaf dat ze voor de oorlog klaar gestoomd werden tot het einde van de oorlog.

Groeten Danny

za jan 26, 2013 1:11 pm
Profiel
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 358 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Volgende