Het is nu do apr 18, 2024 11:37 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
gezocht; familie Crijns uit Maastricht 
Auteur Bericht
Maurice1976
Bericht 
Van een van mijn kennissen kreeg ik het volgende door, in de jaren '60 tot tweede helft jaren '80, was op de Proosdijweg (de wijk heet daar Blauw Dorp / door sommige ook Mariaberg genoemd) een kruidenier cq groenteboer van een familie Crijns. De winkel is daarna omgebouwd tot woonhuis en later zijn de eigenaars verhuisd naar Belfort of Daalhof (twee wijken in Maastricht, liggen naast elkaar)
Mijn kennis wist ook te melden dat 'n dochter van hun getrouwd is, van een tweede dochter heb ik niets gehoord.

De proosdijweg is ±5/10 min (±900 meter) lopen vanaf het voormalig jezuïtenklooster op de Tongersestraat.

Op ±1100 meter afstand, op de tongerseweg, ligt nog een groot voormalig klooster (Juvenaatskapel van de Broeders van Maastricht | nu is het het bonnefantencollege), dit ligt langs de weg vanaf/naar Vroenhoven/Riemst (B)

Deze zijde van Maastricht is bezaaid met (voormalige) kloosters en kerken, Maastricht is/was een religieuze stad.

Als de veteraan waar jij contact mee hebt zich het adres van de familie nog kan herinneren waarnaar hij schreef komen we wel iets verder.

PM mij maar even met de info die je hebt.
Als ik in de gelegenheid ben dit weekend ga ik ook nog even langs bij de groenteboer in St. Pieter tenzij jij daar al gebeld hebt.

Via onderstaande link wat foto's uit de wijk, welk jaar durf ik je niet te zeggen:

http://www.mariaberg-online.nl/mariaber ... roeger.htm


do maart 08, 2007 4:00 pm
Maurice1976
Bericht 
Cathaleine, ik heb je een PM gestuurd.

Maurice


do maart 08, 2007 4:45 pm
Nathalie dierx
Bericht Re: gezocht; familie Crijns uit Maastricht
Hallo, mijn moeder is van crijns uit amby, maastricht! Misschien dat ik iets kan beteken?
Ik heb het hele stuk hierboven niet gelezen want mijn engels is niet zo goed!
Dus al iemand me verteld wie ze zoeken?

En daarbij de. 51 afbellen van het telefoonboek .. Tsja dan ben e wel even bezig en het is bijna allemaal familie van mij!

Nou als ik moet helpen dan hoor ik het wel!

Groetjes nathalie dierx


wo sep 12, 2012 11:31 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group