Het is nu ma jun 18, 2018 5:28 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
De aanleiding voor dit sub-forum - deel 2 
Auteur Bericht
IA002

Bericht De aanleiding voor dit sub-forum - deel 2
(dit bericht is aangepast op zondag 28 augustus 16.30...)

".....Na een korte discussie op het forum elders, over het forum heb ik het volgende idee geopperd om meer mensen te betrekken bij een onderwerp. Daar om stel ik voor:-

Kunnen we niet met elkaar iets gezamenlijk uitzoeken, dat zie ik op andere forums ook wel gebeuren. Op AHF zo ook, echter beperkte men zich daar vaak enkel tot onderdelen: lets build Division of Armee X... heet het dan… Maar ik denk eerder aan een operatie of gebeurtenis..

Het onderwerp: - de strijd om Antwerpen en Zeeland (het vrij maken van de Schelde). Dit betreft het volgende gebied:- - ruwweg loopt de lijn van de kust in Belgie ter hoogte van Oostende - Brugge - Gent - Mechelen - omhoog over Nijlen - Brecht - Zundert - Etten-Leur - Moerdijk , vervolgens Hollandsdiep in westelijke richting - Haringvliet - Noord-Zee..

Dat is dus meer dan enkel Zeeland alleen daar nu ook de strijd om Antwerpen en de ingesloten Duitse eenheden in (Zeeuws) Vlaanderen en de akties omtrent de toegangs weg naar Zuid-Beverland

Om een idee te krijgen van het gebied hier alvast een kaartje (waar op de akties van September niet staan ingetekend)
http://www.ibiblio.org/hyperwar/USA/USA ... reme-4.jpg

Men neme dus een onderwerp/thema ... bijvoorbeeld 'de strijd om Oostburg' (want Oostburg ligt binnen het gebied...) en vervolgens gaat iedereen die mee wil doen afzonderlijk aan de slag, als er mensen zijn die het zelfde doen dan kunnen ze dat afzonderlijk doen – misschien wel leuk om te kijken wat de één ontdekt en de ander weer op een ander spoor zit… maar ze kunnen natuurlijk ook besluiten samen te werken… dat is aan een ieder afzonderlijk.

Dat kan zijn dat je onderzoek doet naar alles (een gehele slag of actie), maar ik denk dat het leuker is dat we allemaal dan een sub-onderwerp kiezen dat iets te maken heeft met het hoofd thema… Hoeveel tijd iemand ergens in wil steken daar is hij natuurlijk geheel vrij in. Kies dan gewoon een klein onderwerp. Maar ga wel serieus te werk.

Nadat een onderwerp/thema heb gekozen en je weet wat je wil gaan uitpluizen maak je dat bekend op het forum zodat we een lijst van namen krijgen van mensen die mee doen en waar ze mee bezig zijn. Kom je dan iets tegen waar een ander iets aan heeft dan kan je dat rechtstreeks naar elkaar mailen.

We spreken een tijdbestek af wanneer een ieder zijn onderzoek afrondt (een jaar?) en daar een stuk over schrijft dat historisch verantwoord is.

Zijn we gelijk lekker met elkaar bezig... Stof genoeg dus om over te discussieren op het forum…

Invulling op het forum is eenvoudig: we maken gewoon een sub-forum aan (net als nu b.v. gevechten, of wapens en techniek onder de naam : studie project of zo... we hebben dus ook een over-al moderator nodig die kijkt of alles wel netjes volgens de regels verloopt.... Misschien iemand die al moderator is...

Discussies over alle facetten kunnen we dan voeren op het forum in het aparte gedeelte – toegankelijk voor iedereen. Ben je met iets bezig en je heb hulp nodig of een vraag om info dan kan dat ook via het forum...

Ter afsluiting schrijft een ieder een stuk tekst – groot of klein dat dan gelezen kan worden op go2war2… We zouden zelfs kunnen besluiten om het project af te sluiten met een gezamenlijke excursie naar het gebied... of een middag van lezingen over de verschillende onderwerpen

Graag reakties. Het gaat er nu even enkele om wie interessen heeft.
Mensen die mee willen doen zijn ZEER welkom. Hoe meer mensen hoe leuker. Ik stel voor dat we de je ieder voor zich een week of 2 kijk wat voor onderwerp je wilt doen en dat dan bekend maak.
Een volgend voorstel is dat we zorgen dat we medio mei/juni/juli 2006 ieder zijn onderzoek afrond... (dat is bijna een jaar - moet lukken )
...

za aug 27, 2005 3:13 pm
Profiel
Rudi

Bericht 
Mij heb je zoals je ondertussen weet.

za aug 27, 2005 4:09 pm
Profiel WWW
dude

Bericht 
mij ook

za aug 27, 2005 4:41 pm
Profiel
Leo

Bericht 
Pietje, ik zou zeggen, start maar op.

Ik volg toch dagelijks dit forum. Is er een item in de discussie die mij interesseerd dan laat ik mijn visie/gedachte/mening wel horen.

Lijkt me wel wat om een gebeurtenis onder ons uit te pluizen.

...-

Voorheen: NIGHTWALKER

za aug 27, 2005 4:54 pm
Profiel WWW
Wilco_Vermeer

Bericht 
Uitstekend idee Pietje, ik doe in ieder geval mee. Kan ik het geheel gelijk gebruiken om mijn eigen kennis op dit vlak (Zeeland 1944) op te frissen en het artikel op Go2War2 verbeteren/opwaarderen/uitbreiden.
Wat ik zou willen oppakken, in ieder geval niet een apart onderzoeksdeel, ik wil me concentreren op het verwerken van alle resultaten en eventueel mensen die ergens vast komen te zitten vooruit helpen.
Ik heb een aardige boekenkast over dit thema en een aardig archief, dus dat moet lukken.

za aug 27, 2005 5:33 pm
Profiel WWW
IA002

Bericht 
k beb inmiddels 4 mensen die me via Pm hebben bericht mee te doen, en dan nog de reactie hier boven,
Wie doen er nog meer mee? Als je geintereseerd bent in WO2 dan kan je eigelijk geen nee zeggen. Niet enkel dit bericht lezen maar ook reageren graag...

ma aug 29, 2005 9:14 pm
Profiel
Desiree

Bericht 
Ik zou wel heel graag mee willen doen maar word voor mij wat moeilijker. 1.Om gedegen onderzoek te doen moet je ook de lokale archieven induiken, dat word voor mij al moeilijk aangezien ik nog niet in het bezit van een rijbewijs ben en de trein is best duur. 2. Ik wil binnenkort ook gaan beginnen uitzoeken van de gebeurtenissen van een neergestorte Lancaster hier in de buurt (ik ken de zus van één van de inzittenden persoonlijk en ze wou graag wat meer weten) 3. Heb nog een aantal dingen op mijn nog-te-doen lijstje die toch binnenkort echt af moeten(Stiwot).
Dus ik zit nog te twijfelen, maar wil wel graag mee doen.

ma aug 29, 2005 9:41 pm
Profiel WWW
dude

Bericht 
Ik doe zeker mee!
Bij mij in de buurt word er nu een halifax opgegraven ik ben er zeer benieuwd naar.

di aug 30, 2005 9:29 pm
Profiel
IA002

Bericht 
Waar is dat... in de buurt... van?

di aug 30, 2005 9:35 pm
Profiel
dude

Bericht 
In de burt van Hank volgens mij woon ik niet zo ver vandaan.

wo aug 31, 2005 4:36 pm
Profiel
Technische Dienst
Egbert

Bericht 
Ik ga zelf niet mee doen met een artikel, veluwe ligt wat ver van zeeland, maar als ik straks (sluit het "onderwerp bedenken" over een week af bijvoorbeeld) een compleet lijstje heb wie het waar over doet, wil ik best de informatie doorsturen die ik tegenkom, dat is geen probleem.

wo aug 31, 2005 5:11 pm
Profiel
IA002

Bericht 
Eppo:- ...Veluwe ligt wat ver van zeeland... Tsja, als je moet lopen wel... :lol:

wo aug 31, 2005 5:50 pm
Profiel
steunwieler

Bericht 
Ik wil het wel proberen hoor...Maar wat moet ik dan heel precies doen??O.o
Want ik leef tamelijk ver van Antwerpen dus ernaar toe gaan is echter geen optie...

za sep 03, 2005 11:33 am
Profiel
dude

Bericht 
Maandag begint de opgraving van de halifax.
Ze denken dat de lichamen van de piloten nog steeds intact zijn omdat ze onder veen zitten die geen lucht in of uit laat gaan.
Lijkt me een akelig gezicht maar ik wil er bij zijn bij die opgraving.

za sep 03, 2005 4:18 pm
Profiel
Desiree

Bericht 
Wil je foto's maken? Ik vind zo'n opgraving reuze interesant namelijk.

za sep 03, 2005 4:49 pm
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende