Het is nu do aug 16, 2018 1:44 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Welkom en mededelingen – Lees dit eerst ! 
Auteur Bericht
Barry

Bericht Welkom en mededelingen – Lees dit eerst !
Welkom op dit tijdelijke sub-forum dat geheel is gewijd aan de strijd om het vrijmaken van de Schelde in september - november 1944 in al haar aspecten ( bevat o.a. de strijd om Zeeuws Vlaanderen - de strijd om Antwerpen - de strijd ten Noorden van Antwerpen, de strijd om Zuid- en Noord-Beveland en de strijd om Walcheren)

Afbeelding

Grotere afbeelding: http://www.ibiblio.org/hyperwar/USA/USA ... reme-4.jpg

Dit sub-forum heeft tot doel mensen meer betrokken te maken bij het thema onderwerp. Het is de bedoeling dat bezoekers zich aangetrokken voelen tot het onderwerp en mee willen werken aan dit gezamenlijke project. Een ieder die mee wil doen is gebonden aan de volgende spelregels:

1. Kies een groot of klein onderwerp, na gelang je zelf tijd hebt, dat betrekking heeft op de gebeurtenissen binnen het onderzoeksgebied dat je aanspreekt en waar je onderzoek naar wilt doen. Dat mag van alles zijn. Een gevechtsactie, een voertuig gebruikt tijdens de strijd, een onderdeel of misschien wel een persoon… alles is denkbaar.

2. Maak je keus kenbaar op dit sub-forum in het topic Onderzoekskeuze en leg hier uit wat je precies gaat doen.

3. De tijd om onderzoek te doen loopt van je aanmelding tot medio mei/juni 2006. Het is de bedoeling je onderzoek af te ronden met een verslag dat gebruikt mag worden op de website Go2War2. Zodat we een hele reeks aan verschillende onderzoeken kunnen publiceren die allen betrekking hebben op een klein gebied.

Het is de bedoeling dat op dit sub-forum gediscussieerd wordt over de vragen en ideeën waar men tijdens het onderzoek tegenaan loopt. Ook kan dit sub-forum gebruikt worden wanneer men bijvoorbeeld op zoek is naar informatie over een onderwerp of als je de hulp wilt inroepen van andere mensen.

Mocht dit een succes zijn dan sluiten we af met een STIWOT Battlefield Tour en starten we na afloop natuurlijk weer een ander onderwerp.

Veel plezier !

P.s. mochten er vragen zijn:
Initiatiefnemer is Pietje, moderator is Jeroen.

zo sep 04, 2005 2:48 pm
Profiel
Leo

Bericht 
Zowel aan Pietje als Jeroen.

Welke datum is de deadline ? Ik bedoel ,wanneer verwachten jullie de resultaten?

...-

Voorheen: NIGHTWALKER

do okt 06, 2005 11:43 am
Profiel WWW
Wilco_Vermeer

Bericht 
In de eerste post staat dacht ik mei/jin 2006 bij punt 3 :wink: :mrgreen:

do okt 06, 2005 1:50 pm
Profiel WWW
-Spitfire-

Bericht 
Aangezien het nu al juli 2006 is vroeg ik mij af of er al resultaten zijn van dit onderzoek?

do jul 06, 2006 8:56 pm
Profiel WWW
IA002

Bericht 
Ja, die zijn er. Er zijn immers mensen bezig met het onderwerp - niet zo veel als ik gehoopt had - maar elk persoon is er één.
Mbt mijn eigen onderzoek ben ik al een heel eind verder/wijzer geworden dan ik was en heb door dit onderwerp een aantal hele leuke contacten overgehouden. Dat is opzich al winst. We gaan - misschien te langzaam voor anderen - stap te voor stapje voorwaards.

vr jul 07, 2006 9:05 pm
Profiel
Leo

Bericht 
Inderdaad, het vordert. Alhoewel er steeds nieuwe info bijkomt en alles dan dient herschikt te worden. Ik had ook nooit kunnen vermoeden dat mijn bijdrage (Infatuate 1&2) zo uitgebreidt ging worden. Tenslotte betreft het een periode van maar 8 dagen van gevechten.
Met de verlofperiode inbegrepen schat ik toch nog op 2 maanden voor ik de eindstreep haal :mrgreen:
In ieder geval is zulke themastudie ( het vrijmaken van de schelde) een leerrijke periode.

...-

Voorheen: NIGHTWALKER

vr jul 07, 2006 9:57 pm
Profiel WWW
Wilco_Vermeer

Bericht 
Intussen zijn we al twee jaar verder en wil ik dit onderdeel weer tot leven wekken. Hoewel het lijkt dat alles was "doods" is, is er al veel info en staan er diverse artikelen achter de schermen te wachten. Uiterlijk 1 november 2008 moeten de artikelen online staan.
Opbouw artikelen:

- Algemeen artikel: artikel met overzicht in algemene zin over het gehele gebied (dit artikel is bijna klaar van mijn hand)
- Artikelen over de diverse operaties (Switchback is klaar van Rudi en wordt gereedgemaakt voor plaatsing op Go2War2, Infatuate is nagenoeg klaar van mijn eigen hand - sorry Nightwalker, anderen volgen en zijn in diverse stadia van afwerking)
- Achtergrondartikelen over gebruikte schepen, voertuigen, slagordes etc. (deze zullen in een aparte topic in dit formdeel worden genoemd en kunnen nog eventueel door anderen worden opgenomen.)

do jul 10, 2008 5:07 pm
Profiel WWW
Wilco_Vermeer

Bericht 
Helaas wordt 1 november niet gehaald. Bij het nader onderzoek rond Infatuate ben ik op zoveel nieuwe informatie gestoten dat nu het artikel lanceren eigenlijk betekend dat voor 2009 alweer een grote update nodig is. Ik wil daarom de releasedatum verplaatsen naar 1 november 2009.
Wat gaat er tot die tijd gebeuren. Het artikel over Infatuate zal al ruim voor die datum in concept af zijn. Op basis van dat artikel zal hier in dit forumonderdeel worden aangegeven welke andere artikelen er tot 1 november 2009 kunnen worden gemaakt en online zullen komen. Als al die artikelen klaar zijn, dan komt Infatuate met de nodige perspubliciteit op 1 november 2009, 65 jaar na de slag zelf online.

do okt 30, 2008 10:53 am
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ]