Het is nu do jul 19, 2018 6:54 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Onderzoekstrategieën 
Auteur Bericht
IA002

Bericht 
hou er rekening mee dat je soms een paar weken niets hoor. Had ik nu ook. had gevraagt naat het KTB 67 Armee Korps... Vandaag ontving ik per post een index (prima service) met wat ze precies hebben. Helaas niets van de periode in Nederland...

do dec 08, 2005 7:45 pm
Profiel
siggel

Bericht 
Pietje schreef:
http://www.archives.gov/ Ze hebben een service desk waar je je vraag kan voorleggen. na een aantal dagen krijg je dan vanzelf per e-mail een reactie, soms sturen ze een aantal pagina's van een index op als er meer stukken zijn met dezelfde omschrijving...

Je moet wel precies weten wat je zoek - zij doen dat niet voor je, en je kan niet een paar pagina's uit een bepaald verslag vragen. Voorbeeld:- Wil je een kopie van het Kriegstagebuch van Heeresgruppe B dan gaat dat per microfilm roll (goedkoper dan kopietjes) en heb je gelijk een half jaar..
Op z'n microfilm zitten z'n 1000 pagina's, soms meer, soms minder en kost rond de 35 dollar. Hou wel rekening met invoerrechten als je meer rollen bestel.

Ik heb mbt mijn onderzoek over Woensdrecht het KTB van het LXVII Armee Korps opgevraagt (of ze het hebben is nog afwachten - veel is natuurlijk vernietigd in 44/45)

Ze hebben ook honderden verslagen na de oorlog samengesteld door hooggeplaatsten Duitse officieren. Ik heb daar een index van, dus als je iets speciaals zoek laat het dan even weten, dan zoek ik het file nummer op, dat bestelt een stuk makkelijker. Deze verslagen kan je dan het best bestellen op microfiche, is zeer goedkoop en bij je lokale Bibliotheek hebben ze wel een reader waar ze op passen...

Kun je zo'm microfiche laten overzetten op cd-rom?
En als dat kan dan waar? De bieb is nogal ver weg bij mij.
Bij voorbaat dank.

Groetjes Ron

do dec 29, 2005 5:55 pm
Profiel
IA002

Bericht 
Ja , dat kan maar dan moet je wel iemand kennen die het voor je kan doen voor, of een goede film scanner aanschaffen. ...

do dec 29, 2005 7:26 pm
Profiel
Michiel21

Bericht 
Kan iemand mij vertellen wat PRO is?
Je kan daar volgens IA002 Britse rapporten, zoals bv Wardiary's opvragen.
Ik ben op zoek nr het Wardiary van de Desert Rats - 7th Armoured Division.
Ik vond een deel op internet, maar zou dit het geheel dagboek zijn?

zo nov 19, 2006 6:40 pm
Profiel
Bestuur STIWOT
Jeroen

Bericht 
Public Record Office

Nationale archief van Engeland

zo nov 19, 2006 6:47 pm
Profiel WWW
Michiel21

Bericht 
Dank u wel.

zo nov 19, 2006 7:01 pm
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2