Het is nu vr okt 19, 2018 12:06 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Stand van Zaken 
Auteur Bericht
IA002

Bericht Stand van Zaken
Ik ben benieuwd wat de stand van zaken is van de deelnemers ? Hoever zijn ze gekomen tot nu toe? Waar liggen de knel punten. Vergeet niet elkaar er bij te betrekken. Ik denk dat er kennis genoeg is onder de deelnemers en de forum bezoekers.

Ik zelf loop tegen het probleem op dat er geen KTB van het 67 Armee Korps meer bestaat... Ben dus afhankelijk van 15 Armee, Heeresgruppe B en 88 Armee Korps KTB. Enkele aanvragen om info in Washington lopen zeer traag.

Over de strijd ten noorden van Antwerpen heb ik aardig wat gevonden. Jammer genoeg blijft het tot op Divisie nivo terwijl ik me liever in de wat kleinere details verdiep. Stof genoeg om over te schrijven, maar het zal dus een algemener stuk tekst gaan worden dan ik in eerste instantie voor ogen had... Maar we hebben nog een paar maanden.. Wie weet...!

do dec 15, 2005 9:28 pm
Profiel
Leo

Bericht 
Walcheren:

Heb alles op een rijtje in verband met de bombardementen.
Heb alles op papier over de aanvallende troepen. Wie,wat en waar.

En nu komt mijn probleem. Ik heb de OoB van de Duitsers op Walcheren, maar ik kan niet vinden wie waar gestationeerd was. In de geallieerde verslagen vindt ik alleen dat men vocht tegen Duitsers, dus niet tegen welke eenheden.

Kan iemand mij een duwtje in de rug geven,aub ?

...-

Voorheen: NIGHTWALKER

do dec 15, 2005 10:22 pm
Profiel WWW
IA002

Bericht 
Ik denk dat we eens met elkaar moeten kijken of we hier geen totaal beeld van kunnen krijgen. Behalve veel Heer zal er ook veel Kriegsmarine hebben gelegen en wat Luftwaffe, ik vermoed voornamelijk van Flak eenheden.
Grootste eenheid zal de 70ste Infanterie Divisie zijn geweest, maar is het mogelijk om meer in kaart te brengen wie dan waar lag? Zijn er mensen met gedetaillieerde info daarover (b.v. uit boeken)? Ik zal zelf ook even kijken in wat ik heb, maar dat is eigelijk mbt Walcheren zelf niet zo heel veel

do dec 15, 2005 10:51 pm
Profiel
Wilco_Vermeer

Bericht 
In ieder geval eenheden van de 70.Infanteriedivision.
Bestaande uit:

Grenadier-Regiment 1019 (Vlissingen, zuidwestelijk Walcheren)
- I.Bataillon - Vlisisngen
- II.Bataillon - Fort Rammekens tot/met Sloedam

Grenadier Regiment 1020 (Oostkapelle, noordwestelijk Walcheren)
- I.Bataillon
- II.Bataillon

Artillerie-Regiment 170 - Middelburg, batterijen te Anemuiden en Nieuwland

Divisions-Fusilier-Regiment 170 - noordoostelijk Walcheren, vanaf Sloedam t/m Veere

Pionier-Bataillon 170 - Sloedam

Toegevoegd was de Festung-Stamm-Truppen LXXXIX - Nieuwland, Oostelijk Walcheren

Zelfstandig: Rheinflotille

Verder onder bevel 70.Inf.Div:

Seekommandant Sudholland (Vlisisngen)
Marine-Artrillerie-Abteilung 202 - Domburg
(Batterijen Gefechtstand, Ostkapelle (W19), Domburg (W17), Westkapelle (W15), Zoutelande (W13), Dishoek (W11), Kernwerk (W6) en de Beweglichte Flak-Batterie)
Marine-Flak-Abteilung 810 - Vlissingen/Zwanenburg
( Gefechtstand (W4), Nord (W2), West (W3), Ost (W1), Seedeich)
Hafenkommandant Vlissingen

vr dec 16, 2005 3:48 pm
Profiel WWW
IA002

Bericht 
Kijken in hoevere we het tot in kleine eenheden kunnen uitwerken. Ik kom volgende tegen:-

4./203 Batt Cadzand
6./203 Battr Hamilton (waar bevond zich die?)

vr dec 16, 2005 6:40 pm
Profiel
Leo

Bericht 
Bedankt Wilco.

Het wordt steeds klaarder.

...-

vr dec 16, 2005 9:04 pm
Profiel WWW
IA002

Bericht 
Dat is juist de bedoeling van dit itme: gezamleijk komen we er vast wel uit ! Waar zat Inf Regiment 1018 destijds...?

vr dec 16, 2005 9:26 pm
Profiel
Rudi

Bericht 
Van Canadese zijde gezien heb ik alles wel op papier staan zit nog net een beetje met de Duitse zijde en dan voornamelijk de op bouw van de 64inf div weet dat die bestaat uit:

1037, 1038 en 1039 grenadier regiment
164 artillery batt
164 panzerjager komp
164 pioniers batt
164 feldersatz batt
64 fusilier bat
en div supply troops

Dan was het Landesschutzenbatt 627 nog langs de Braakman gelegerd.

Dan heb je nog kriegmarine eenheden voor het bemannen van het kustgeschut.
Over Flak eenheden nog niet veel meer gevonden dan dat ze aan wezig waren.

Nu kom ik in bepaalde stukken tegen dat er ook nog een fallschirmjager-bataillon moet hebben gelegen in de buurt van het eind van de Braakman, kom deze eenheid alleen nergenst verder tijdens de slag meer tegen. Iemand enig idee of deze nog verplaatst is of hier verder weinig/geen info over bekent is?

Live your dream and let your dream come true.

za dec 17, 2005 12:57 am
Profiel WWW
Leo

Bericht 
Wat is de deadline voor het insturen van de thema-studies ?

...-

ma apr 10, 2006 6:18 pm
Profiel WWW
Wilco_Vermeer

Bericht 
Geen directe deadline, maar als iets af is, kan het verwerkt worden.

ma apr 10, 2006 6:20 pm
Profiel WWW
Leo

Bericht 
Okay, Tx.

...-

ma apr 10, 2006 8:54 pm
Profiel WWW
IA002

Bericht 
Guys, ik kom eigelijk steeds meer dingen tegen die ik nog wil bestellen in Washington - en vervolgens natuurlijk nog verwerken. Insiders weten dat ze nu niet bepaald snel daar zijn dus heb geduld. Wordt wel interessant daar inmiddels ook andere mensen me achter de schermen eveneens onderzoek doen naar het zelfde onderwerp en we onderling informatie uitwisselen.
Ik stel inderdaad voor dat we ons niet houden aan een deadline. Alleen maar lastig. Ik zelf ben voorlopig nog niet klaar.

di apr 11, 2006 12:14 am
Profiel
Fall Fritz

Bericht 
Als we geen Deadline meer aanhouden wil ik ook best wel Zuid Beveland er bij nemen. naast sloedam

do apr 20, 2006 11:04 pm
Profiel
Wilco_Vermeer

Bericht 
Als zich nogniemand hiermee bezig houd, doe maar. Mooi zou zijn als we voor oktober/november 2006 wel iets zouden kunnen publiceren. Dan komen de herdenkingen er weer aan.

vr apr 21, 2006 11:13 am
Profiel WWW
IA002

Bericht 
wil het wel proberen Wilco, maar kan niets beloven... Ik ben naast dit onderzoek met wat andere dingen bezig dus moet mijn tijd een beetje verdelen.
Als Fritz er nog een stuk bij wil nemen dan natuurlijk prima. Misschien ook een idee voor anderen om alsnog aan te haken...

vr apr 21, 2006 3:36 pm
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende