Het is nu do maart 28, 2024 4:11 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
WH-MG-Ausbildung Rhenen/Bennekom 1944 
Auteur Bericht
reinaart
Bericht WH-MG-Ausbildung Rhenen/Bennekom 1944
Op het moment staan er een berg foto's op ebay van een GTR (Grosstransportraum) eenheid in bovenvermelde oorden. Het zou hier Erkundungszug 14 betreffen. Ik heb tot nu toe vrijwel niets kunnen vinden over deze GTR eenheden, ik neem aan dat het hier in ieder geval Transport Abteilungen betreft. Nadere info is in ieder geval welkom.

http://www.ebay.de/sch/vaterssohn10/m.h ... 4340.l2562

Op de volgende foto's is een Opel Olympia Cabriolet met duidelijke markeringen te zien:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo ziet het hier tegenwoordig uit:

Afbeelding
Afbeelding

De MG-Ausbildung vond kennelijk bij het hotel in Bennekom plaats (op de tafeltennistafel):

Afbeelding
Afbeelding

De foto's zijn afkomstig uit het album van de Feldwebel. Laatstgenoemde en zijn chef waren Gebirgsjäger (onder meer aan de schoenen te zien), de rekruten dragen zowel gewone hoge legerschoenen als laarzen. Uit de onderschriften bij de foto's blijkt dat "Vati" (de Feldwebel) geen hoge dunk had van zijn chef :wink: .

Arjan


ma dec 17, 2012 12:28 am
Marius Peter
Bericht Re: WH-MG-Ausbildung Rhenen/Bennekom 1944
En dat allemaal op een ping-pong tafel. Leuk!


ma dec 17, 2012 1:21 pm
reinaart
Bericht Re: WH-MG-Ausbildung Rhenen/Bennekom 1944
Ik kan me natuurlijk vergissen maar ik denk dat deze foto genomen is aan de Bennekomseweg in Heelsum:

Afbeelding
Afbeelding

Arjan


wo dec 19, 2012 11:37 am
reinaart
Bericht Re: WH-MG-Ausbildung Rhenen/Bennekom 1944
Momenteel weer een paar prachtige foto's op ebay :

http://www.ebay.de/sch/vaterssohn10/m.h ... 4340.l2562

Arjan


za jan 05, 2013 5:24 pm
reinaart
Bericht Re: WH-MG-Ausbildung Rhenen/Bennekom 1944
Voor Maarten en andere geïnteresseerden :wink: . Een foto van een truck met GTR op het raam. Deze truck behoorde toe aan de Kraftwagen Transport Abteilung 501 (niet in Nederland genomen). Achter de ruit meen ik te lezen: Strasse frei! Eiliger Mun Transport. In dit geval vervoerde men overigens duidelijk geen munitie.

Afbeelding

Arjan


zo jan 13, 2013 11:26 pm
koudi58
Bericht Re: WH-MG-Ausbildung Rhenen/Bennekom 1944
Reinaart hartelijk dank voor de info :D :D


ma jan 14, 2013 7:37 pm
reinaart
Bericht Re: WH-MG-Ausbildung Rhenen/Bennekom 1944
Momenteel op ebay foto's van Kraftwagen Transport Abteilung 567 in Rusland. Ook deze Pkw had het opschrift GTR:

Afbeelding

Arjan


za jan 19, 2013 2:00 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group