Het is nu do maart 28, 2024 9:14 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Schwere panzer divison 
Auteur Bericht
william
Bericht Schwere panzer divison
Hallo, ik heb van school een taak gekregen om een opdracht te maken over de Schwere panzer division te maken. Ik weet dat het onderverdeelt was in het Africa Corps en geleid werd door Rommel. Maar het zou handig zijn als er iemand me informatie, foto's of links zou kunnen geven.

Alvast bedankt


di jan 18, 2005 6:07 pm
Roel R
Bericht 
Over welke van de 30 Heer en 11 Waffen-SS panzer division's wil je het hebben?


di jan 18, 2005 6:24 pm
william
Bericht 
Tja nu vraag je me wat, ik zou het over allemaal willen :D maar misschien informatie in het algemeen. Of een paar die het belangrijkste of meest speciale hebben gedaan.


di jan 18, 2005 6:55 pm
Harro
Bericht 
Er heeft nooit een schwere Panzer-Division bestaan.

Het DAK (Deutsche Afrika Korps) bestond uit slechts anderhalve panzerdivisie:

15. Panzer-Division - een gewone pantserdivisie
5 (le.) Division - Een lichte pantserdivisie (later 21. Panzer-Division)

Alle andere divisies in de DAK waren Infanterie

Ben je niet in de war met schwere Panzer-Abteilung 501 (Heer)? Die hoorde ook niet bij het DAK maar dit met Tigers uitgerustte pantserbataljon werd wel eind 1942 naar Afrika gezonden om (o.a. met de 10. Panzer-Division en de Hermann Göring Division) een bruggehoofd te vormen in Tunesië waarop het verslagen Afrika Korps zich terug kon trekken.


di jan 18, 2005 7:26 pm
IA002
Bericht 
Kan je ons iets meer info geven over de opdracht... Hoe kwam je daaraan. Waar ging het over in de les, misschien dat we dan weten wat je zoekt en je mogelijk van de juiste informatie kunnen voorzien...

een van mijn favorite webpages war je genoeg kan vinden over het DAK
http://cosmos.oninetspeed.pt/dak/dak/dakmenu.htm


di jan 18, 2005 7:41 pm
william
Bericht 
De les gaat over WWII natuurlijk en we werden opgedeeld in groepen de ene moet over die duitse divisie doen en zo verder. En wij hebben de schwere panzer gekregen.
Maar ik zou liefst wat info hebben over:
*waaruit ze bestonden welke tanks,jeep,gewere,...
*Bekende duitse soldaten
*foto's
*links
*boeken,...

sorry dat ik zo weinig kan zeggen maar meer kreeg ik niet als opdracht
thx william


di jan 18, 2005 11:07 pm
Harro
Bericht 
Dan ben je snel klaar met je opdracht. De tekst:

"De schwere Panzer-Division bestond niet."

Klaar. Ben benieuwd naar je cijfer 8)


di jan 18, 2005 11:11 pm
ErnstJan
Bericht 
Gustav schreef:
Dan ben je snel klaar met je opdracht. De tekst:

"De schwere Panzer-Division bestond niet."

Klaar. Ben benieuwd naar je cijfer 8)


en Gustav kan het weten hij is namelijk leraar 8)


di jan 18, 2005 11:12 pm
william
Bericht 
hahaha ja dat zou ik kunnen doen maar denk ik eerder dat ik geschorst wordt alluwel ik gelijk heb maar ja de leerkrachten van tegenwoordig.
:D :D :D


di jan 18, 2005 11:12 pm
Harro
Bericht 
Hoe is de leraar (mijn collega) überhaupt bij die opdracht gekomen? Ik begin te twijfelen aan zijn kennis. Op wat voor school zit je?


di jan 18, 2005 11:14 pm
ErnstJan
Bericht 
Gustav schreef:
Hoe is de leraar (mijn collega) überhaupt bij die opdracht gekomen? Ik begin te twijfelen aan zijn kennis. Op wat voor school zit je?
lerarenopleiding in Urk :mrgreen:


di jan 18, 2005 11:17 pm
ErnstJan
Bericht 
william schreef:
hahaha ja dat zou ik kunnen doen maar denk ik eerder dat ik geschorst wordt alluwel ik gelijk heb maar ja de leerkrachten van tegenwoordig.
:D :D :D


als het niet bestaat kun je ook niet de opdracht maken dus hoezo word je dan geschorst? je doet wat je op gedragen word toch?


di jan 18, 2005 11:18 pm
geert
Bericht 
Gustav komt in zijn element :D


di jan 18, 2005 11:19 pm
IA002
Bericht 
volgens mij moet je morgen gewoon even langs gaan bij je leraar en zeggen dat je de opdracht misschien niet goed heb begrepen... leg dan uit dat de Schwere Panzer Division niet bestond... Misschien bedoelde hij iets anders te zeggen. Ook leraren zijn mensen en maken wel eens een foutje (toch?)..


di jan 18, 2005 11:20 pm
ErnstJan
Bericht 
Pietje schreef:
volgens mij moet je morgen gewoon even langs gaan bij je leraar en zeggen dat je de opdracht misschien niet goed heb begrepen... leg dan uit dat de Schwere Panzer Division niet bestond... Misschien bedoelde hij iets anders te zeggen. Ook leraren zijn mensen en maken wel eens een foutje (toch?)..


Dat kunnen ze nooit toegeven vallen ze van hun voetstuk.
(jij niet hoor Gustav)


di jan 18, 2005 11:21 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group