Het is nu vr apr 19, 2024 7:16 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Schwere panzer divison 
Auteur Bericht
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Als Desirée iets zegt dienen jullie er wel naar te luisteren. Terug ontopic dus, wat inhoudt dat we even wachten op meer informatie van de Topic Starter, zodat we eindelijk weten waar hij het over heeft, zonder de glaze bol uit de kast te hoeven halen.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


wo jan 19, 2005 1:57 pm
Profiel WWW
william
Bericht 
K Gustav ben naar men leraar geweest en heb gevraagd wat hij specifiek verwachte van de opdracht. Hij begon me te vragen wat ik dacht dus zei ik dat ik hulp had gekregen van behulpzame mensen :D en zei dat de Schwere Panzer Divisie niet echt bestond. Dus zijn reactie was geef je agenda af. Besluit: nota van de leerkracht als volgt:

Geachte mevrouw en meneer,
uw zoon steld nutteloze vragen en antwoorden tijdens de les
getekend
M. Flaeremans

Waarop men moeder terug schreef dat ze eens deftig met meneer wilt praten en liefst de andere geschiedenis leraar + directeur erbij en ik moet ook meekomen om het te bewijzen.

Als het zou lukken kan er iemand me mss dan echt informatie geven waarop staat dat het niet bestond.

thx william


wo jan 19, 2005 2:18 pm
ErnstJan
Bericht 
william schreef:
K Gustav ben naar men leraar geweest en heb gevraagd wat hij specifiek verwachte van de opdracht. Hij begon me te vragen wat ik dacht dus zei ik dat ik hulp had gekregen van behulpzame mensen :D en zei dat de Schwere Panzer Divisie niet echt bestond. Dus zijn reactie was geef je agenda af. Besluit: nota van de leerkracht als volgt:

Geachte mevrouw en meneer,
uw zoon steld nutteloze vragen en antwoorden tijdens de les
getekend
M. Flaeremans

Waarop men moeder terug schreef dat ze eens deftig met meneer wilt praten en liefst de andere geschiedenis leraar + directeur erbij en ik moet ook meekomen om het te bewijzen.

Als het zou lukken kan er iemand me mss dan echt informatie geven waarop staat dat het niet bestond.

thx william
haha, wat een soap. sorry jongen dat ik lach maar dit verzin je toch niet heerlijk!!! :mrgreen:


wo jan 19, 2005 2:23 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
william schreef:
Als het zou lukken kan er iemand me mss dan echt informatie geven waarop staat dat het niet bestond.

Print de scans van Gustav in ieder geval maar eens uit en neem deze mee...

Meer tips zullen wel volgen :wink:.


wo jan 19, 2005 2:34 pm
Profiel
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Kun je de goede man (die leraar dus), niet even op ons forum wijzen? Daarnaast geef ik je veel succes om te bewijzen dat iets NIET bestaat. Het is namelijk 1000x makkelijker te bewijzen dat iets WEL bestaat.

Print eventueel dit hele topic uit en geef het aan hem.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


wo jan 19, 2005 2:44 pm
Profiel WWW
Leo
Bericht 
Flaeremans , he ?

Laat hem zelf eens een vraagje stellen op dit Forum.

...-


wo jan 19, 2005 2:46 pm
william
Bericht 
zal het hem vanavond vertellen, maar wss zal hij wel zeggen dat hij betere dingen te doen heeft alleen vraag ik me af wat :D


wo jan 19, 2005 2:58 pm
ErnstJan
Bericht 
hoezo hij is toch geschiedenisleraar?


wo jan 19, 2005 2:59 pm
Harro
Bericht 
Hier het simpele advies van een Amsterdamse collega van jouw leraar (printen en aan hem laten lezen):

Geachte collega Flaeremans,

In het Duitse leger (Heer en Waffen-SS) heeft nooit een "schwere Panzer Division" bestaan. Ook in Noord-Afrika niet. Het Deutsche Afrika Korps (DAK) bestond uit twee pantserdivisies: de 15. Panzer-Division (met Panzer-Regiment 8) en de 5. (le.) Division (met Panzer-Regiment 5). Geen andere eenheid in het DAK bezat pantsers. Ik kan mij voorstellen dat er sprake is van verwarring en dat de opdracht de schwere Panzer Abteilung 501 betreft. Deze met Tiger en Pz.Kpfw. III uitgerustte pantsereenheid had echter slechts een bataljonssterkte en maakte geen deel uit van het DAK maar van de in december 1942 naar Tunesië gezonden 5. Panzerarmee.

Wellicht kunt u hier rekening mee houden bij het verstrekken van de opdracht aan William en deze op enige punten aanpassen?

Met vriendelijke groet,

"Gustav"

Docent geschiedenis in Amsterdam.


wo jan 19, 2005 3:31 pm
Warfare7
Bericht 
Ter vergelijking :

Overzicht van de slagorde van het Duitse en Italiaanse leger op 23 oktober 1942.

Interessant zijn wel de namen van de bevelvoerende officieren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron : De Woestijnoorlog onder redactie van Andrew Kershaw en Ian Close.


wo jan 19, 2005 3:34 pm
william
Bericht 
alvast bedankt gustav en al de andere maar ik denk dat ik toch dan maar ga beginnen met de schwere Panzer Abteilung 501. Dan heb ik toch nog wat gedaan he :D


wo jan 19, 2005 3:39 pm
Harro
Bericht 
Jeroen schreef:
Kun je de goede man (die leraar dus), niet even op ons forum wijzen? Daarnaast geef ik je veel succes om te bewijzen dat iets NIET bestaat. Het is namelijk 1000x makkelijker te bewijzen dat iets WEL bestaat.


Geweldig! Eigenlijk is dat best een leuke casus om met z'n allen aan te pakken. We schrijven met William een verslag waaruit onomstotelijk blijkt dat er nooit een schwere panzer-division heeft bestaan (in Afrika of waar dan ook).

Opsplitsen in een aantal delen:

1. De werkelijke samenstelling van het Afrika Korps
2. De samenstelling van de overige Duitse troepen op het Afrikaanse continent
3. De soorten gepantserde eenheden in het Duitse leger die wèl bestonden(pantserdivisies, pantsergrenadierdivisies, panzer-abteilungen, panzerbrigades, etc.).

Kans bestaat alleen dat dhr. Flaeremans het als een belediging ziet er daarom nog lulliger gaat doen.


wo jan 19, 2005 3:40 pm
Harro
Bericht 
William: als ik vanavond terug ben van mijn werk zal ik wat info posten over schw. 501 (Heer).


wo jan 19, 2005 3:41 pm
william
Bericht 
Gustav schreef:
Jeroen schreef:
Kun je de goede man (die leraar dus), niet even op ons forum wijzen? Daarnaast geef ik je veel succes om te bewijzen dat iets NIET bestaat. Het is namelijk 1000x makkelijker te bewijzen dat iets WEL bestaat.


Geweldig! Eigenlijk is dat best een leuke casus om met z'n allen aan te pakken. We schrijven met William een verslag waaruit onomstotelijk blijkt dat er nooit een schwere panzer-division heeft bestaan (in Afrika of waar dan ook).

Opsplitsen in een aantal delen:

1. De werkelijke samenstelling van het Afrika Korps
2. De samenstelling van de overige Duitse troepen op het Afrikaanse continent
3. De soorten gepantserde eenheden in het Duitse leger die wèl bestonden(pantserdivisies, pantsergrenadierdivisies, panzer-abteilungen, panzerbrigades, etc.).

Kans bestaat alleen dat dhr. Flaeremans het als een belediging ziet er daarom nog lulliger gaat doen.


dat heb ik er voor over
en alvast bedankt voor de post he gustav


wo jan 19, 2005 3:43 pm
Onyx
Bericht 
william schreef:

Geachte mevrouw en meneer,
uw zoon steld nutteloze vragen en antwoorden tijdens de les
getekend
M. Flaeremans



Hopelijk geen letterlijke quote vd leraar want dan is de zaak nog erger dan ik dacht :)


wo jan 19, 2005 3:43 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group