Het is nu do maart 28, 2024 5:06 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Info Fallschirmjager ? 
Auteur Bericht
Leo
Bericht 
Over hun inzet bij Eben-Emael,Nederland,Kreta, Korintie,Monte Cassino en het gebruik ervan als gewone infanterie vindt ik veel (en wist ik al veel).
Maar kan iemand mij helpen om zaken te vinden over hun training,opleiding,hoelang duurde een training tot volwaardig fallschirmjaeger ? Ik zou graag weten hoe HUN broederband werd gesmeed in een leger dat zich volop concentreerde op een agressieoorlog. Ik ken alleen citaten vermeld door veteranen,maar zou toch graag enkele trainingsschema's op de kop willen tikken.

...-


do feb 24, 2005 10:05 pm
Harro
Bericht 
Wanneer? Jaren dertig? Begin van de oorlog, later? Dat maakt nogal verschil.


do feb 24, 2005 10:08 pm
Leo
Bericht 
Jaren dertig , vanaf hun oprichting om te beginnen. Hun methodes zullen ook wel bijgeschaafd zijn na de eerste gevechtservaringen.

...-


do feb 24, 2005 10:37 pm
Mario
Bericht 
Ik heb thuis 2 video's over de Fallschirmjäger (beide 50 min.) waar ook beelden worden getoond over hun training, maar echt diep wordt er niet op ingegaan.

Nightwalker, als het je echt interesseert, wil ik ze wel eens uitlenen (ze zijn sowieso boeiend). We wonen nu ook niet zo heel ver van elkaar zie ik.


vr feb 25, 2005 10:17 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
De basistechnieken zijn in de jaren dertig in de Sovjet Unie geleerd. Daar waren ze nl al vanaf de jaren 20 aan het experimenteren met parachutisten.
Ik zal even trachten te vinden in welke boekwerkjes daar wat meer over staat.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr feb 25, 2005 12:57 pm
Profiel WWW
Leo
Bericht 
Mario, zie PM.

...-


vr feb 25, 2005 7:52 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
NIGHTWALKER schreef:
Maar kan iemand mij helpen om zaken te vinden over hun training,opleiding,hoelang duurde een training tot volwaardig fallschirmjaeger ?

Lees net toevallig in een al eerder aangehaald boek [German Paratroopers, the illustrated history of the Fallschirmjager in World War II", ISBN 1-85410-726-7, Chris McNab.] dat de opleiding tot Fallschirmjager 8 weken in beslag nam. Vier weken basistrainig en vier weken training in het parachutespringen.

Er wordt in dit boek trouwens een heel hoofdstuk gewijd aan "Recruitment and Trainig", interesse misschien ?

p.s. sorry voor het kicken van een topic :wink:.


ma apr 25, 2005 8:56 pm
Profiel
Leo
Bericht 
Niks van sorry Barry,alle info is welkom,bedankt.
Maar ik krijg nog steeds geen duidelijk beeld van de organisatie VOOR het uitbreken van de oorlog.

...-


ma apr 25, 2005 9:28 pm
Firefly
Bericht 
Om maar even terug te komen op Fallschirmjäger tegen het einde van de oorlog. Zoals bekend is de Hitlerjugend in de laatste jaren van de Tweede Wereldoorlog voor militaire doeleinden ingezet. Maar nou was mij de vraag of de Hitlerjugend ook bij de Fallschirmjäger werd ingezet. Het is me namelijk bekend dat ze ook bij de Luftwaffe zeer actief waren.


vr jan 05, 2007 3:00 pm
Firefly
Bericht 
Kan niemand hier wat meer over vertellen of is er verder niets over bekend? Ik bedoel overigens niet of er Hitlerjugend was die daadwerkelijk als Fallschirmjäger gesprongen hebben, maar ik doel eigenlijk meer op Hitlerjugend die werden ingezet voor aanvullingen in bepaalde eenheden aan het einde van de Tweede Wereldoorlog.


zo maart 11, 2007 9:30 pm
wijers
Bericht 
Waarom wordt je geen lid van het blad Die deutsche Fallschirmjäger? Daar kun je tevens een oproep doen voor je onderzoek, en er worden veel oude bladen aangeboden die een bron van informatie hebben. Zelf heb ik heel veel gehad aan de onderzoeken mbt de Ardennen 1944/45 en de gevechten in 1940, en nog steeds al ik het blad krijg staan er veel artikelen in die erg boeiend zijn.


zo maart 11, 2007 10:32 pm
Firefly
Bericht 
Bedankt voor de tip. Ik ga eens informeren. Meer aanvullende informatie is nog steeds welkom.


zo maart 11, 2007 11:15 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group