Het is nu vr maart 29, 2024 4:32 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Info Fallschirmjager ? 
Auteur Bericht
Leo
Bericht Info Fallschirmjager ?
Waar kan ik info vinden over de Duitse para's vanaf hun ontstaan tot het einde van de oorlog. Dus alles . Liefst op internet.

...-


zo feb 13, 2005 12:39 am
Bart Geraerts
Bericht 
Deze (engelstalige) site is een aanrader m.b.t. Fallschirmjaeger. Of er echt alles opstaat, dat weet ik niet, in ieder geval, enorm veel :)

http://www.eagle19.freeserve.co.uk

Hopelijk heb je er wat aan ;)

Groetjes,
Bart


zo feb 13, 2005 1:16 am
Leo
Bericht 
Bedankt BART,

Lijkt me een goede start.

...-


zo feb 13, 2005 1:27 am
Bart Geraerts
Bericht 
Nightwalker,
Misschien heb je hier ook nog wat aan?
http://www.feldgrau.com/articles.php?ID=18

Groetjes,
Bart


zo feb 13, 2005 9:53 am
IA002
Bericht 
Jongens, gebruiken we onze eigen hersenen ook nog.... even googelen voordat je een vraag of antwoord plaats... met de woorden fallschirmjager of fallschirmjäger... dan had je de tip van bart zelf wel gevonden....


zo feb 13, 2005 11:03 am
Bart Geraerts
Bericht 
@ Pietje, inderdaad, die eerste link stond al bij mijn favorieten, daarna heb ik gewoon het o-zo-prachtige google gebruikt (tip: fallschirmjaeger wil ook eens helpen ;) )


zo feb 13, 2005 11:20 am
Leo
Bericht 
Ja,okay.Ik was eerst aan het rondrommelen bij Student.
Sorry voor de storing,hoor.
Het zijn wel interessante site's die ik doorgekregen heb. Merci.

...-


zo feb 13, 2005 11:35 am
Leo
Bericht 
Zelfs met het gebruik van mijn hersens en Google vindt ik toch maar bitterweinig over de trainingsmethoden die de Duitsers gebruikten om hun para's operationeel te maken . Wel over de plaatsen waar ze gelegerd waren,maar niets over hun trainingsschema. Dat zowel vriend als vijand de fallschirmjager beschreven als moedige en faire strijders moet toch ergens van komen.
Of moet ik wachten op een T.V. reeks in de zin van "Verbande der bruders".

...-


wo feb 16, 2005 11:20 am
Bart Geraerts
Bericht 
Krijgsgevangenen gebruiken als levend schild vind ik nu niet bepaald "fair"... ;) (Fort Eben-Emael, 10 mei 1940...)


wo feb 16, 2005 1:13 pm
Harro
Bericht 
Bart Geraerts schreef:
Krijgsgevangenen gebruiken als levend schild vind ik nu niet bepaald "fair"... ;) (Fort Eben-Emael, 10 mei 1940...)

Als we elk legeronderdeen, Axis en Allies, zo beoordelen komen we bij geen enkele eenheid die werkelijk fair was.


wo feb 16, 2005 2:13 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Dat is een feit Gustav... je kan zo van ieder leger/eenheid wel een "schandaal" uit je mouw toveren...


wo feb 16, 2005 2:19 pm
IA002
Bericht 
Misschien moet je gewoon wat boeken kopen en wat lezen over Kreta, Cassino etc... echter trainingsschema's ben ik niet tegen gekomen (beetje saai voor in een boek denk ik)

Citaat:
Dat zowel vriend als vijand de fallschirmjager beschreven als moedige en faire strijders moet toch ergens van komen.


Weet niet wat de twee met elkaar van doen hebben (trainingsmethode en of ze fair waren).... maar spring om te beginnen eens uit een vliegtuig onder vuur zou ik zeggen...


wo feb 16, 2005 3:18 pm
Harro
Bericht 
Trainingesschema's: NARA en BA-MA?


do feb 17, 2005 5:13 pm
Leo
Bericht 
Wat is NARA ?

...-


do feb 17, 2005 7:59 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
NARA = US National Archives & Records Administration

http://www.archives.gov/


do feb 17, 2005 8:05 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group