Het is nu vr apr 19, 2024 5:49 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
welke was de beste divisie waarover de duitsers beschikten 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Ik geloof niet dat de Duitsers 'mobiele Divisies' hadden...

http://www.axishistory.com/index.php?id=30


ma aug 01, 2005 12:10 pm
Profiel
Einstein
Bericht 
Pfff, de beste, de goeiste, de snelste, de lelijkste, de knapste....

Best wel kansloze discussie imho...

:roll:


ma aug 01, 2005 12:14 pm
IA002
Bericht 
is geheel afhankelijk van tijd, plaats, situatie, tegenstand en andere samenstelling van de eenheden die b.v. bij een aanval waren betrokken...
Zo heb je b.v. niets aan een Gebergs-Division in de open vlakes van Egypte, en heb je niets aan zware pantser Divisies in de hoge bergen van Noorwegen...
Het is dus appels met peren vergelijken


ma aug 01, 2005 8:42 pm
Einstein
Bericht 
En daar ben ik het helemaal mee eens...

:?


di aug 02, 2005 9:36 am
Toon Schouteten
Bericht 
Citaat:
Best wel kansloze discussie imho...


idd het is gewoons subjectief


di aug 02, 2005 2:53 pm
Sbf.Koch
Bericht 
Auke schreef:
Ik geloof niet dat de Duitsers 'mobiele Divisies' hadden...

http://www.axishistory.com/index.php?id=30


Nou, gemotoriseerde divisies? Panzer-divisies?


di aug 02, 2005 3:30 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Toon Schouteten schreef:
ik heb het wel degenlijk over de duitse maar dat zal dan over de mobiele gaan denk ik


di aug 02, 2005 3:33 pm
Profiel
Sbf.Koch
Bericht 
Verkeerde bewoording denk ik, in het engels heeft men het ook vaak over 'mobile divisions' waar ze gemotoriseerde bedoelen. Zeker bij diegenen die toch wat minder van WO2 afweten (no offense).


di aug 02, 2005 3:35 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Zou kunnen. Hoe dan ook, er waren geen Duitse Divisies waarbij iedere soldaat een fiets had.


di aug 02, 2005 3:48 pm
Profiel
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
De 1. Kavalleriedivision kende wel een 1. Radfahrerabteilung :wink:.


di aug 02, 2005 8:09 pm
Profiel
IA002
Bericht 
.... eeeeeeh, er werd gesproken over een hele divisie met fietsen, niet een abteilung...


di aug 02, 2005 9:18 pm
steunwieler
Bericht 
Nou eigenlijk...wat doen die fietsen erom??
Ik vind dat je moet kijken welke gevechten ze in streden, welke wapens ze kregen, welke verliezen, ...
En in Das Reich + Die 1ste SS divisie(Leibstandarte Adolf Hitler(juist??)) hebben toch veel gedaan!!(Vooral Das Reich denkik...)


wo aug 03, 2005 11:10 am
Kronkel
Bericht 
Hoi,

Persoonlijk ga ik dan voor DAK. Niet zozeer vanwege uitmuntende militaire prestaties (niet dat die er niet waren :wink: ) maar meer vanwege het gegeven dat de gemidelde blonde Duitser biologisch niet gebouwd is voor de woestijn en daar dan toch nog altijd zijn beste beentje voort weet te zetten en grote overwinningen behaalt.
Verder heb ik bij Duitsland vooral veel respect gekregen voor de reguliere infanterie divisies die eigenlijk bijna altijd onderbewapend tegenover de vijanden stonden.

Persoonlijk kan ik niet zo heel veel met 9 en 10 SS. Na het lezen van 'Sons of the Reich' heb ik er een andere visie opgekregen. De reden dat ze constant hard hebben moeten vechten is ,imho, meer het ongeluk dat ze hadden om kort na oprichting meteen in de hotspots terecht te komen (Caen, Arnhem, etc).
Toegegeven... de geleverde prestaties zijn niet mis maar ik lees vooral veel verslagen waarin naar voren komt dat de staf veel meer ervaring had dan de gemiddelde soldaat waardoor veel onnodige verliezen zijn geleden en fouten zijn gemaakt.

Verder hoeven jullie niet bang te zijn... ik ga me niet mengen in een 'fietsendiscussie' want ik heb een hekel aan fietsen... :wink:
alhoewel... toch nog even 'eikelen': Duitsland en gemotoriseerd? euh... Mag ik jullie even wijzen op de ID(mot).


do aug 04, 2005 9:16 am
Harro
Bericht 
Kronkel schreef:
Persoonlijk ga ik dan voor DAK. Niet zozeer vanwege uitmuntende militaire prestaties (niet dat die er niet waren :wink: ) maar meer vanwege het gegeven dat de gemidelde blonde Duitser biologisch niet gebouwd is voor de woestijn en daar dan toch nog altijd zijn beste beentje voort weet te zetten en grote overwinningen behaalt.

Even vanaf mijn vakantieadres: waren de Britten dan wel voor die omstandigheden gebouwd? Die hebben de woestijnoorlog gewonnen dus over grote overwinningen gesproken 8)
Kronkel schreef:
Verder heb ik bij Duitsland vooral veel respect gekregen voor de reguliere infanterie divisies die eigenlijk bijna altijd onderbewapend tegenover de vijanden stonden.

Bronnen, feiten?


do aug 04, 2005 11:05 am
Kronkel
Bericht 
[un-called for remark editted out by Kronkel himself :wink: ]

De Engelsen hadden vooral troepen uit het Gemene Best in de woestijn en bijna(BIJNA!!!!) geen 'echte' Britten en Australiërs kunnen wel goed tegen hitte. ALs je er dan nog over door wil gaan... Blond en relatief veel vet/stevige lichaamsbouw zijn verre van wenselijk in die omstandigheden. Iets wat de Engelsen al door hadden sinds hun hele koloniale Afrika geschiedenis. VAndaar dat er bijna geen 'Europeese Engelsman' in Afrika zat.

Verder hoef ik toch geen bronnen op te geven over de Duitse ID's toch?? Volgens mij zijn daar meer dan genoeg bronnen over. Ik heb buiten dat niets gezegd over het doorslaggevende gegeven van ultiem leiderschap/opleiding ik had het over slechte, nagenoeg niet gemotoriseerde divisies tegenover legers die overal wel een tankafdeling tussen hadden zitten.


do aug 04, 2005 11:15 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group