Het is nu do maart 28, 2024 5:20 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
Laatste akties Luftwaffe 
Auteur Bericht
IA002
Bericht Laatste akties Luftwaffe
Wat waren de laatste akties van de Luftwaffe tijdens de oorlog... Welke eenheden, aantallen vliegtuigen, successen?


wo jan 11, 2006 10:03 pm
Gertos45
Bericht 
De laatste grote operatie zal zijn geweest, de operatie begin januari 1945, Bodenplatte.

Een aanval op geallieerde vliegvelden in Nederland en België. De Luftwaffe vernietigde een 300tal geallieerde vliegtuigen (denk ik), maar verloor er ook veel (vnml door eigen Flak)

Voor de rest geen benzine meer.

Proberen de brug in Remagen te vernietigen.
Of de Bruggen over de Elbe aan het Oostfrront.

Hanna Reitsch die nog naar de Füherbunker vliegt. En de laatste eskandrons Me262.

vechtend tegen een algehele overmacht, of aan de grond staand. Ingezet als Luftwafffe velddivisies...

Een roemloos einde voor de Luftwaffe.


wo jan 11, 2006 11:10 pm
panzerschreck
Bericht 
Sommige luftwaffe eenheden, bombardeerden ook helemaal aan het eind
concentratie kampen, en gevangenen kampen..

Ook een roemloos einde


vr jan 13, 2006 5:58 pm
IA002
Bericht 
das natuurlijk allemaal heel mooi, maar dus een wijds begrip als het gaat om de laatste akties ... Ik zelf denk dat dat wel ergens eind April - begin mei zal zijn geweest... heeft daar iemand meer details over ?


vr jan 13, 2006 6:21 pm
Mario
Bericht 
Ik meen ooit gelezen te hebben dat er tot het bittere eind verkenningsvluchten boven Engeland werden uitgevoerd door Arado straaljagers, die dat ongestraft konden. Weet niet of het klopt.


vr jan 13, 2006 10:42 pm
g-1reaper
Bericht 
Mario schreef:
Ik meen ooit gelezen te hebben dat er tot het bittere eind verkenningsvluchten boven Engeland werden uitgevoerd door Arado straaljagers, die dat ongestraft konden. Weet niet of het klopt.


zou ik niet kunnen bevestigen. ze (de 234's en 262's) zijn wel actief geweest tijdens de slag om arnhem en de uitwaaiering van geallieerde troepen naar het noorden.
zo is er in maart '45 een behoorlijke luchtstrijd geleverd tussen britse hawker jagers en 262's boven zwolle


do okt 12, 2006 3:36 pm
Johan_81
Bericht 
Mario schreef:
Ik meen ooit gelezen te hebben dat er tot het bittere eind verkenningsvluchten boven Engeland werden uitgevoerd door Arado straaljagers, die dat ongestraft konden. Weet niet of het klopt.


Nooit van gehoord. Ik dacht altijd dat de junkers straalmotoren waar ze gebruik van maakten alleen geschikt waren voor korte vluchten omdat ze niet betrouwbaar genoeg geacht werden voor langere vuchten en het enorme brandstofverbruik.


do okt 12, 2006 6:47 pm
Mario
Bericht 
Johan_81 schreef:
Mario schreef:
Ik meen ooit gelezen te hebben dat er tot het bittere eind verkenningsvluchten boven Engeland werden uitgevoerd door Arado straaljagers, die dat ongestraft konden. Weet niet of het klopt.


Nooit van gehoord. Ik dacht altijd dat de junkers straalmotoren waar ze gebruik van maakten alleen geschikt waren voor korte vluchten omdat ze niet betrouwbaar genoeg geacht werden voor langere vuchten en het enorme brandstofverbruik.

Misschien was het boven door Engelsen heroverd gebied of waar Engelse troepen gelegerd waren ?


do okt 12, 2006 7:38 pm
Rudi
Bericht 
Op onderstaande site, staat de ME262 wel interessant beschreven en tevens zijn laatste gevechten.

http://www.luchtoorlog.be/me262_op.htm


do okt 12, 2006 7:54 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group