Citaat:
Stel nu het volgende voor:
Frankrijk verklaart zich neutraal in een Pools-Duits conflict(het zegt de verdrag op).Groot-Brittanie wilt wel de oorlog verklaren,maar zal het niet alleen doen,dus het schorst alle contacten op.Het verklaart de oorlog wel niet.Polen valt en Hitler is baas over Polen.Wat zou hij nu doen?Toch Fr.en Eng. binnenvallen?Of Rusland al binnenvallen?
Wat denken jullie?
I] Meer bondgenoten zoeken:
.
In dit geval staat Duitsland virtueel ongestraft, en dat geeft moed aan degene die denken bij de Club te willen horen. VB; Turkije, dat de nederlaag van 1914-1918 nog niet vergeten was. Indien Turkije een bondgenoot is, Griekenland laten bezetten en Syrië. Niets laten blijken tegen hen van een mogelijke inval in Rusland. Spanje en Portugal, ook mogelijke bondgenoten.
.
II] Verdere oorlogvoering:
.
1.
Vanaf 01 April 1940: Hongarije, Roemenië en Kroatië veroveren om de olie.
.
2.
Vanaf 01 Mei 1940 Slovenië en Servië verder innemen;
.
>a]Slovenië om havens aan de Middellandse zee te hebben.
>b]Servië om de Donau volledig te controleren.
.
3.
Vanaf 01 Augustus 1940: Verovering van Denemarken en Noorwegen. Afgrendeling van de Oostzee, en meer havens voor de kriegsmarine in Oostzee en Noordzee.
.
4.
Vanaf 01 September 1940: Verovering van Griekenland door de eventuele Turkse bondgenoot.
.
5.
Vanaf 01 Mei 1941: Verovering van de Baltische staten, Wit-Rusland, Oekraïne , van de Zwarte zee kust in een straal van 500km, en een corridor naar Azerbaidjan vanaf de Turks-Iraanse grens tot 200 km ten Noorden van de Kaukasus.
.
>a] De Baltische staten om grondstoffen en als buffer tegen de Rote Armee. Ook om de Oostzee verder in te palmen.
>b] Wit-Rusland als bruggehoofd naar het Noorden toe.
>c] Oekraïne om de voedselproducten en de grondstoffen, ook als bruggehoofd naar het centrum en oosten toe.
>d] De corridor naar Azerbaidjan om de vele olie die het gebied rijk is. Zo word de olietoevoer naar het Russisch leger eigenlijk volledig afgesneden.
.
6.
Vanaf 15 Augustus 1941: Verovering van de rest van Europees Rusland samen met de Finnen, die in het hoge Noorden Moermansk en Archangelsk voor hun rekening nemen.
.
7.
Vanaf 15 April 1942: Verovering van België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk en Noord-Afrika.
.
8.
Vanaf 15 Juli 1942: Veroveringen van Egypte, Palestina en Libanon. Syrië kan genomen worden door de Turkse bondgenoot. Bondgenoot Spanje veroverd Gibraltar.
.
9.
Vanaf 01 September 1942: Inname van Iran, Irak en het huidige Koeweit, om geallieerde bevoorrading van olie te voorkomen.
.
10.
Vanaf 01 Mei 1943: De slag om Groot-Brittanië, waarbij voor het eerst de Kriegsmarine 'en masse' aantreed. Geruime tijd op voorhand dient Groot-Brittanië omsingeld te zijn door U-boten, om aanvoer van grondstoffen, troepen en oorlogsmaterieel te voorkomen. Ook moet de Britse vloot verhindert worden om uit Scapa Flow te vertrekken.
.
.
III] Noot bij Theorie;
.
A] Ik ben hier NIET eerst uitgegaan van de ideologie, maar wel van de nood aan grondstoffen om oorlog te kunnen voeren, en vooral, om die te kunnen winnen.
.
B] Ik ging er ook vanuit dat in dit geval de bondgenootschappen met Finland, Italië en Bulgarije ongewijzigd blijven.
.
C] Ook is het zo, dat als deze theorie succes kon hebben, 'Der Verrukte Kerl' naar zijn generaals moest leren luisteren, en vooral moest vertrouwen op krachten zoals Rommel, von Manstein en Guderian.
.
D] Ook in rekening genomen, de Blitzkrieg-taktiek en de superieure Duitse tank en vliegtuigtechnologie. In mijn theorie moet de soldaat zeker in de winter heel goed gekleed zijn en voorzien worden tegen de elementen.
.
E] Ik heb sommige tijdstippen veranderd,omdat als mijn bovenstaande noten bij theorie waren nageleefd, het tijdstip van de veroveringen drastisch veranderd zou zijn.
.
F] Wat ik ook bedacht, was dat in dit geval Duitsland waarschijnlijk zolang mogelijk de vrede of eerder schijnvrede zou willen bewaren met beide Groot-Brittanië en Frankrijk.
.
G] Mijn theorie stopt na de verovering van Groot-Brittanië, omdat het dan een open spel word, en tot nu heeft het me reeds 3 uur gekost, om dit epistel te bedenken en uit te schrijven.