Het is nu vr maart 29, 2024 2:08 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Zuid-Duitsland, Oostenrijkse gebergte (1945) 
Auteur Bericht
Harro
Bericht 
Allemaal weinig concreet. Ik wil hier toch wel eens serieuse, betrouwbare bronnen over zien.


do jul 05, 2007 1:29 pm
John S.
Bericht 
Ben ik met je eens. Dat geef ik ook aan met 'sterke' (?) verhalen.
Maar er staan wel feitelijke waarheden in de artikelen. Dus waar rook is is din dit geval ook vuur. En natuurlijk zijn er allerlei sterke verhale, geruchten ed., maar daardoor is het niet erg handig om alles aan de kant te schuiven als vaag.
Ik deel derhalve de nieuwsgierigheid van Muncio.


do jul 05, 2007 1:49 pm
Harro
Bericht 
Zoveel feitelijke waarheden kan ik in dat artikel anders niet vinden.


do jul 05, 2007 1:54 pm
muncio
Bericht 
Harro schreef:
Heb ik ook eens gezien. Ik vond het een typische documentaire van "piramidioten": een zéér dun laagje werkelijke bewijzen maar zo ingepakt dat het aannemelijk klinkt.


Dan hebben we het niet over dezelfde documentaire ben ik bang.
Hierin werd door toevallig ecologisch onderzoek in het Toplitzmeer door bioloog Hans Fricke stuitte deze op de vuilnisbelt van de duivel.

Als je hetzelfde zou hebben gezien wat bedoel je dan met een zéér dun laagje werkelijke bewijzen ? (welke bewijzen bedoel je dan).

De documentaire heet trouwens ook niet voor niets de Mystery van het Toplitzmeer.


do jul 05, 2007 1:56 pm
Harro
Bericht 
Dezelfde Fricke die wel vervalste Britse ponden aantrof maar aangeeft dat: "als er een schat ligt ben ik hem niet tegengekomen"?

In 2000 liet CBS voor een documentaire het hele meer centimeter voor centimeter afzoeken door een duikboot van Oceaneering Technologies. Ze vonden nog een krat met valse Britse ponden maar geen schat. Dat er vals geld in het meer is gedumpt is dus erg waarschijnlijk, die bewijzen zijn er. Maar dat er miljoenen aan geroofde (joodse) kunstschatten op de bodem liggen blijft vooralsnog een fabeltje.


do jul 05, 2007 3:05 pm
muncio
Bericht 
Dat afzoeken van de Oceaneering Technologies heeft idd weinig gebracht en heeft miljoenen gekost.
De opmerking van Fricke wist ik niet.
Maar in de documentaire werd voornamelijk ingegaan op operatie Bernhard dus de gevonden Britse ponden welke door valsmunterij in kamp Sachsenhausen waren gedrukt.
Ik kan tot nu toe alleen maar de indruk krijgen dat het een mystery is of er ook op de bodem van het meer Nazi goud, waardevolle en bezwarende zaken liggen?
Wat er wel nog tegen is gekomen zijn militaire voorraden die verspreid over de bodem liggen zoals raketten, mijnen, explosieven. De Duitse marine gebruikte het Toplitzmeer voor onderwaterexplosieven en dergerlijke voor het nabijgelegen onderzoeksinstituut.
Er moeten zelfs grote pontons uit het water zijn gehaald.


do jul 05, 2007 4:06 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group