Het is nu vr maart 29, 2024 1:43 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
[Adoptie] Eugene E. Lockhart 
Auteur Bericht
Dennis
Bericht [Adoptie] Eugene E. Lockhart
Hoi
Ik heb deze week een soldaat geadopteerd op de wall of missing op de begraafplaats Margraten. Hier ben ik erg trots op en ook blij mee.
Mijn soldaat is de volgende:
Capt Lockhart Eugene E
Eenheid : 351 bomb sq 100 bomb gp/h/
Datum van overlijden: 3 feb 1945

Nu vroeg ik me af of er nog meer mensen hier op het forum zitten die of een graf of een naam op de wall of missing hebben geadopteerd.
Mocht er overigens hier nog mensen zijn die info hebben over deze man of eenheid hoor ik het natuurlijk ook graag.
Op het volgende forum kun je eens nalezen wat er achter zit, wat voor onderzoek mensen al gedaan hebben naar hun soldaat, is echt een aanrader om eens een bezoek te brengen aan het forum.
http://www.adoptiegraven.nl/forum/index.php

Dennis


vr sep 12, 2008 1:55 pm
T(h)ijs
Bericht 
Ik wil niet vervelend doen, maar kijk hier: http://www.stiwotforum.nl/viewforum.php?f=50 even. Volgende keer even wat meer moeite doen ;) De meeste mensen van adoptiegraven.nl zitten hier ook :)


vr sep 12, 2008 2:09 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Even verplaatst naar subforum 'Adoptiegraven'.


vr sep 12, 2008 2:16 pm
Profiel
-Spitfire-
Bericht 
Ik heb even gezocht op de website van de 100th Bomb Group, have a look here:
100th Bomb Group

Foto van zijn naam op de Walls of Missing (ook via de 100th website)
Afbeelding

Meer tips voor het vinden van informatie:
Link 1
Link 2

Succes met het vinden van informatie!


vr sep 12, 2008 4:12 pm
Dennis
Bericht 
Om toch even op de hoogte houden, de afgelopen week heb ik telefonisch contact gehad met de zoon van Lockhart Eugene E.
Aanstaande maandag mag ik terug bellen en krijg ik de toenmalige echtgenote van Lockhart te spreken, kan niet wachten totdat het zover is.

Bizarre van dit verhaal is wel, dat toen Lockhart werd neergehaald met zijn vliegtuig op 3 feb 1945 de zoon ook op die dag is geboren. Is wel heel apart.

Dennis


zo sep 21, 2008 11:36 am
Pieter F
Bericht 
Even de titel aangepast, zodat deze wat specifieker de inhoud van het topic aangeeft. De titel "adopteren van een graf" deed namelijk vermoeden dat de inhoud overeenkomstig is met "Adoptiegraven", terwijl het hier om Eugene Lockhart gaat.


zo sep 21, 2008 11:52 am
Dennis
Bericht 
een vraag, ik heb de coordinaten gevonden van waar het toestel waar Lockhart in zat is neer gestort. Dat was in Berlijn.
Nu is mijn vraag of iemand een goede site heeft waar je die coordinaten kan invoeren, heb zelf ook al gezocht maar kan geen goede site vinden, wellicht weet iemand van jullie een oplossing.
Ik heb zelf geen gps, dus dat word ook moeilijk.

Dennis


di sep 23, 2008 9:43 am
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Gewoon in Google Maps. Wanneer het niet lukt mag je de coördinaten ook doorgeven, dan kan ik je er waarschijnlijk wel bij helpen.


di sep 23, 2008 12:11 pm
Profiel
Dennis
Bericht 
Ik had het al geprobeerd via google maps, maar kreeg het niet voor elkaar. Kan ook aan mij liggen weet niet.
Maar zoals ik de coordinaten heb door gekregen zijn ze als volgt:
5231 N 1323 E
Hoop dat je me kan helpen.

Dennis


di sep 23, 2008 7:45 pm
Let's Go
Bericht 
Als ik deze coordinaten intoets, kom ik midden op de Unter den Linden terecht. Zou natuurlijk kunnen, maar het is wel apart, midden in het hol van de leeuw.

Weet je zeker dat de coordinaten kloppen?


di sep 23, 2008 8:36 pm
Dennis
Bericht 
ja, ik heb ze overgenomen van het missing air crew report, dus neem aan dat dat wel klopt.
Is wel inderdaad apart als dat klopt.
Bedankt in ieder geval.
Dennis


di sep 23, 2008 8:43 pm
Let's Go
Bericht 
Op coordinaten 52.31'00.00N - 12.23'00.00O, kom ik op de Unter Den Linden, tussen de Friedrichstrasse en de Glinkastrasse.

Google Earth rekend ook nog op cijfers achter de komma. Ik heb ze nu allemaal op nul staan. Als je deze cijfers ook hebt kan je het nog duidelijker opzoeken. Dit zal een verschil van een paar 100 meter tot 1 of 2 kilometer rondom de plaats die ik hierboven opgeef zijn.


di sep 23, 2008 9:20 pm
Dennis N
Bericht 
Misschien is het verstandig als je de context in welke deze coordinaten gegeven zijn hier even opschrijft, misschien intrepeteer je gegevens verkeerd.

Werden deze soort coordinaten trouwens wel in die tijd gebruikt? Volgens mij zijn het WGS84 coordinaten en die werden destijds echt niet gebruikt!


di sep 23, 2008 9:24 pm
Let's Go
Bericht 
Ik weet niet of je dit bericht ten aanzien van mij bedoeld, maar ik begrijp je niet helemaal.

Ik heb de coordinaten ingetikt op Google Earth, en kom dan op de eerder genoemde plaatst uit. Meer verstand dan dat heb ik er ook niet van...


di sep 23, 2008 9:28 pm
Dennis N
Bericht 
Sorry, was aan andere Dennis. ;)


di sep 23, 2008 9:30 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group