Het is nu do maart 28, 2024 7:52 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
Info over Noorderlicht Sappemeer? 
Auteur Bericht
mke
Bericht Info over Noorderlicht Sappemeer?
Hoi,

Volgens familie overleveringen zat mijn opa in het groepje van de krant Noorderlicht in de regio Hoogezand-Sappemeer (Groningen). Hij was o.a. een vriend van Popko Biel en Matheus Mulder. Mijn opa ontliep arrestatie toen de groep werd opgerold in 1941 en overleefde de oorlog. Meer weet ik er niet van.
Ik zou graag wat achtergrond info willen hebben van deze groep. Weet iemand waar ik zo iets zou kunnen vinden? Google leverde niet zoveel op. Alvast bedankt.


za jan 01, 2011 1:38 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Ik neem aan dat je dit zelf al gevonden hebt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Het_Noorderlicht_(krant)

De bronnenlijst onderaan de tekst bevat denk ik meerdere nuttige verwijzingen voor je. Als ik jou was zou ik ook contact opnemen met Stichting Oorlogs- en Verzetsmateriaal Groningen. Succes!

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


za jan 01, 2011 5:31 pm
Profiel WWW
mke
Bericht 
Hoi Kevin,

Wiki was idd voor de hand liggend. Ik heb inmiddels ook het boekje "IPSO-Geschiedenisgroep Groningen, De Illegale Communistische Pers in Groningen, 1940/41" gevonden.
Bedankt voor de andere link. Die kende ik niet!


za jan 01, 2011 9:38 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group