Het is nu vr maart 29, 2024 1:48 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Hospitaal en begraafplaats in ,of rond, IJmuiden gezocht? 
Auteur Bericht
mystex
Bericht Hospitaal en begraafplaats in ,of rond, IJmuiden gezocht?
Afbeelding

Voor mijn hobby die ik onderzoek naar neergestorte geallieerde bommenwerpers in Friesland en IJsselmeer. Nu ben ik bezig met een Amerikaanse B-24 die op 22 December 1943 neerstortte in het IJsselmeer (nu Flevoland). 1 van de bemanningsleden, John H. Larson, is volgens het Missing Aircrew Report overgebracht naar een Hospitaal met een naam die ik niet kan ontcijferen. Hier overleed op 22 December 1943. Hij werd daarna begraven op een begraafplaats te IJmuiden waarvan de naam begint met een H (zoals ik het ontcijfer).

Misschien dat iemand weet om welk Hospitaal het hier gaat. Zal ook wel in de buurt, of in, IJmuiden hebben gestaan.
En wie weet om welke begraafplaats het hier gaat.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen....

Een afbeelding van een deel van het Document staat hierboven.


wo dec 28, 2011 6:08 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht Re: Hospitaal en begraafplaats in ,of rond, IJmuiden gezocht
Hospitaal is Kampen en het gaat naar mijn bescheiden mening niet om IJmuiden, maar IJsselmuiden, gelegen bij Kampen. Er is één grote begraafplaats in IJsselmuiden, geen idee hoe die toen heette.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


wo dec 28, 2011 6:16 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht Re: Hospitaal en begraafplaats in ,of rond, IJmuiden gezocht
Het moet hierbij bijna zeker gaan om
B-24 H 42-7638 van 66th Bomb Squadron, 44th Bomb Group Pilot Flying Officer K.F. Miller (Vliegtuigverliezen 1943 T3252)

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


wo dec 28, 2011 6:27 pm
Profiel WWW
PoppyBooks
Bericht Re: Hospitaal en begraafplaats in ,of rond, IJmuiden gezocht
Hier is informatie te vinden over de begraafplaatsen bij IJsselmuiden:
http://www.vanterve.nl/kampen/begraafplaats/index.html#AlgemeneBegraafplaatsKampen

Als ik het verhaal goed begrijp was de naam "Algemene begraafplaatsen Kampen te Ijsselmuiden" en is de naam nu "Algemene begraafplaats 'De Zandberg'.

Als de B-24 H 42-7638 inderdaad het vliegtuig is, dan is er het een en ander geschreven over het lot van de bommenwerper en zijn bemanning in 'Sporen aan de hemel" deel 2, blz 322-326 en in 'En nooit was het stil...' deel 2, blz.133-134 en in 'In de schaduw van de glorie' blz.152-168. Dit laatste gaat dan vooral over de berging van deze bommenwerper in 1975.


do dec 29, 2011 1:39 am
Pieter F
Bericht Re: Hospitaal en begraafplaats in ,of rond, IJmuiden gezocht
Beginpost aangepast i.v.m. overschreiden van maximale formaat van afbeeldingen.


do dec 29, 2011 12:19 pm
mystex
Bericht Re: Hospitaal en begraafplaats in ,of rond, IJmuiden gezocht
Wilco en PoppyBooks heel erg bedankt voor jullie info...hier kan ik verder mee.


di jan 03, 2012 9:07 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group