Het is nu za apr 20, 2024 6:34 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 
Maliebaan Utrecht 
Auteur Bericht
reinaart
Bericht Maliebaan Utrecht
Momenteel zijn er een stel aardige foto's van Utrecht te vinden op ebay:
http://www.ebay.de/sch/Fotos-/15504/i.h ... 513&_pgn=2

De aardigste foto's zijn waarschijnlijk van de Luftwaffe Nachrichten Abteilung aan Maliebaan 108:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op deze site is te zien welke andere gebouwen aan de Maliebaan ook in gebruik waren genomen door de Duitsers:
http://www.pararesearchteam.com/Nederla ... aan-N.html

Arjan


za feb 18, 2012 5:27 pm
rjajo
Bericht Re: Maliebaan Utrecht
Arjen bedankt voor de link deze kende ik nog niet


za feb 18, 2012 6:22 pm
jan
Bericht Re: Maliebaan Utrecht
Arjen, ik herkende de foto's ook gelijk toen ik ze zag op ebay.

Afbeelding


ma feb 20, 2012 6:19 pm
jan
Bericht Re: Maliebaan Utrecht
Afbeelding


ma feb 20, 2012 6:22 pm
jan
Bericht Re: Maliebaan Utrecht
Afbeelding


ma feb 20, 2012 6:23 pm
reinaart
Bericht Re: Maliebaan Utrecht
Bedankt voor de reactie Jan, mooie site en mooie plaatjes! Dan weet je misschien ook of en zo ja, waar deze HG foto's in Utrecht gemaakt zijn? Ik heb in het verleden zelf vrij lang in Utrecht gewoond maar ik ken eigenlijk alleen Oost Utrecht redelijk goed.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groet,

Arjan


Laatst bijgewerkt door reinaart op di feb 21, 2012 9:30 pm, in totaal 1 keer bewerkt.



di feb 21, 2012 7:34 pm
paul van de weg
Bericht Re: Maliebaan Utrecht
reinaart schreef:
Bedankt voor de reactie Jan, mooie site en mooie plaatjes! Dan weet je misschien ook of en zo ja, waar deze HG foto's gemaakt zijn? Ik heb in het verleden zelf vrij lang in Utrecht gewoond maar ik ken eigenlijk alleen Oost Utrecht redelijk goed.

De tekst van die foto's intrigeert mij. Ik beheers het Duits behoorlijk goed. Het is echter al lang geleden, dat ik dat schrift moest lezen.

Foto 2 is duidelijk: Fahrt zum 1. Einsatz; 5. 1943 (Mai 1943).
Ook foto 3 geeft geen problemen: Geschützausbildung Utrecht.
Bij foto 1 daarentegen puzzel ik: Als ik de eerste letter een A zou maken (wat n.m.m. niet correct is) en de tweede een u (het streepje erboven ontbreekt echter), dan zou het zijn Ausbr(eitung). Verder staat daar dus nog Utrecht 1943.
Graag geef ik mijn interpretatie voor een betere.

Eigenlijk is de tweede letter een n. De eerste letter echter... Ik kan geen duits woord bedenken. :evil:

Bij het woord Geschützausbildung wordt een maal een streepje boven de u gezet, bij de tweede en derde u echter niet. Het zou dus toch een u kunnen zijn.


di feb 21, 2012 8:04 pm
reinaart
Bericht Re: Maliebaan Utrecht
Paul, ik lees de afkorting "Ausb" voor Ausbildung .

Groet,

Arjan


di feb 21, 2012 8:54 pm
paul van de weg
Bericht Re: Maliebaan Utrecht
reinaart schreef:
Paul, ik lees de afkorting "Ausb" voor Ausbildung .

Groet,

Arjan

Heb ik ook aan gedacht, maar na de b komt nog een letter. Als dat een i zou zijn, ontbreekt de punt boven de i. Laat ik het er maar op houden dat destijds net zo slordig geschreven werd als tegenwoordig. Dan zou je gelijk hebben. Bedankt.

Paul


di feb 21, 2012 9:08 pm
jan
Bericht Re: Maliebaan Utrecht
Ik kan je niet gelijk zeggen waar dit is.
Maar als dit Utrecht betreft zegt mijn gevoel Utrecht Zuid, gezien de achtergrond, Industrie.
En de gebouwen op foto 3 zijn wel een herkenningspunt maar ik kom er niet zo op..:evil:


wo feb 22, 2012 6:34 pm
reinaart
Bericht Re: Maliebaan Utrecht
Vandaag staan er weer een berg mooie foto's op ebay van Utrecht, Driebergen, Doorn, Zeist en Westkapelle. Ook van andere oorden natuurlijk, maar daar ben ik dan weer wat minder geïnteresseerd in :) .
http://www.ebay.de/sch/Fotos-/15504/i.h ... 513&_pgn=3

Arjan


ma feb 27, 2012 1:25 pm
jan
Bericht Re: Maliebaan Utrecht
Even offtopic Arjan,

Inderdaad mooie foto’s zitten er zeker wel tussen, de helft zijn voor velen helemaal niet interessant.
Op winstbejag hebben ze waarschijnlijk weer een mooi album met een verhaal uit elkaar getrokken.
Zonde dood zonde, het album heeft een verhaal, wat bij een enkele foto geheel verloren gaat.


di feb 28, 2012 8:30 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group