Het is nu do apr 18, 2024 11:12 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Grenz-, Küstenschütz 
Auteur Bericht
reinaart
Bericht Grenz-, Küstenschütz
Op het moment staan er een berg foto's op ebay van leden van een Grenz/Küstenschütz eenheid. Mijn vraag is bij welke eenheid deze knapen hoorden. Was dit wellicht een onderdeel van de Landesschütz? De uniformen zijn apart, voor mij onbekende kraagspiegels, de adelaar zit op de linker onderarm (op de rechter borst bij Heeres soldaten en op de linker bovenarm bij SS) en het koord van de officierspet is geblokt. Ik heb op internet niets kunnen vinden over deze eenheid en de uniformen die ze dragen.
http://www.ebay.de/sch/Fotos-/15504/i.h ... 513&_pgn=3

Wat ze met de Landesschütz gemeen lijken te hebben is de relatief hoge leeftijd van de manschappen. Een heer die er bepaald onvriendelijk uitziet (maar dat kan een vooroordeel zijn :mrgreen: ):

Afbeelding

De "witte"vuurtoren van Schiermonnikoog?


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Arjan


zo apr 22, 2012 11:34 am
reinaart
Bericht Re: Grenz-, Küstenschütz
Ik heb inmiddels gehoord (Twenot Forum) dat het hier de Zollgrenzschütz betreft. De foto's op deze site laten inderdaad hetzelfde uniform zien:

http://www.zollgrenzschutz.de/index.php ... Itemid=163

Arjan


zo apr 22, 2012 12:05 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group