Het is nu do maart 28, 2024 12:11 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Fotoalbum + Reinf Co 
Auteur Bericht
Richard1976
Bericht Fotoalbum + Reinf Co
Ik ben in het bezit gekomen van een Amerikaans fotoalbum bestaande uit 348 foto's uit de jaren '44 en '45. Foto's zijn o.a. gemaakt in Londen, Normandie, Aken, Luik, Maastricht, Valkenburg en 45 stuks van mijn woonplaats. Steeds met dezelfde GI's erop.
Een voorbeeld van de tekst bij foto's van mijn woonplaats: "School occupied by 188th Co". De volgende companies komen ook voor 189th Co, 190th Co en 355th Co. Op een pagina (zie foto) staat het volgende "home of 189th & 190th Reinf Co". Betekend dit Reinforcement Companies? Op een paar foto's is het Army Service Forces patch te zien. Ook zijn er enkele foto's met trucks te zien, maar daar is geen eenheidnummer uit te halen. Iemand een idee om wat voor eenheden het hier precies gaat?

Afbeelding


wo jul 29, 2009 12:46 pm
muncio
Bericht 
Geluksvogel.
Wees er trots op.


vr jul 31, 2009 6:46 pm
Oliver P.
Bericht Re: Fotoalbum + Reinf Co
Richard1976 schreef:
...
Betekend dit Reinforcement Companies?
...


Hoi Richard,

leuke foto's van Remunj! :wink:

"Reinf Co" betekent volgens mij trouwens niet Reinforcement, maar Reinforced Company. Wat dit precies inhoudt weet ik ook nog niet, maar dat maakt het voor jou wellicht wat gemakkelijker met zoeken.

Groetjes, Oliver.


vr jul 31, 2009 9:21 pm
Richard1976
Bericht 
Dank jullie wel.

Zojuist de 45 foto's van Roermond ingescand en er zijn leuke details op te zien. Binnenkort staan ze op m'n website.

Inmiddels heb ik ook iets meer informatie gevonden. De Lt Col op de foto die ik gepost heb is van het 18th Reinf Depot. Dit staat voor 18th Reinforcement Depot en was het Theater Ground Force Reinforcement System agency van het US Ninth Army. De taak van een Reinforcement Depot is het voorbereiden van Reinforcements door o.a. het geven van trainingen in gevechtssituaties.


za aug 01, 2009 2:27 am
Richard1976
Bericht 
De foto's staan online in het fotoalbum.


di aug 04, 2009 9:20 pm
Oliver P.
Bericht 
Hoi Richard,

helaas kunnen de foto's (momenteel?) niet worden bekeken, omdat je je hiervoor moet aanmelden... :cry:

Verder een mooie website, die ik binnenkort eens ga doorspitten.

Groetjes, Oliver.


di aug 04, 2009 11:57 pm
Richard1976
Bericht 
Hey Oliver,

Ik was vergeten iets aan te vinken waardoor de foto's niet zichtbaar waren. Dit is echter aangepast en zijn nu gewoon te zien op bovenstaande link.

Gr,

Richard


wo aug 05, 2009 12:24 am
Oliver P.
Bericht 
Dat is inderdaad beter. 8)

Je hebt mooie foto's op je site staan. De loopgraven in de Munnichsbos ken ik, maar die tankgracht in het Leropperveld was me nog niet bekend. Daar moet ik de volgende keer toch eens op letten.

Groetjes, Oliver.


wo aug 05, 2009 9:53 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group